ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Με το νέο σύστημα infotainment, το MBUX, η Mercedes εγκαινιάζει μια νέα, high tech εποχή

Η εξέλιξη ενός καινούργιου μοντέλου αυτοκινήτου από την αρχή μέχρι την ολοκλήρωση της όλης διαδικασίας και την επίσημη παρουσίασή του διαρκεί συνήθως περίπου δύο με δυόμιση χρόνια.  

Δυόμιση γεμάτα χρόνια χρειάστηκαν οι εξειδικευμένοι μηχανικοί της Mercedes στη Στουτγκάρδη και σε όλα τα κέντρα έρευνας και εξέλιξης της μάρκας ανά τον κόσμο -από την Καλιφόρνια μέχρι το Πεκίνο, την Κορέα, την Ινδία και την Ιαπωνία- για να εξελίξουν το νέο σύστημα infotainment της εταιρείας. Το οποίο ονομάζεται MBUX, από το Mercedes-Benz User Experience και πράγματι η εμπειρία της χρήσης του, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη και στα πλαίσια της έκθεσης CES στο Λας Βέγκας, είναι πράγματι εξαιρετική.

Ο στόχος των μηχανικών της γερμανικής εταιρείας ήταν να εξελίξουν ένα σύστημα που θα είναι αφενός πολύ εύκολο στη χρήση, γρήγορο στην απόκρισή του και προσαρμόσιμο στις συνήθειες και τις επιλογές του εκάστοτε οδηγού. Για το σκοπό αυτό η επικοινωνία του ανθρώπου με τη «μηχανή» βασίζεται καταρχήν στην αφή, μιας και υπάρχει οθόνη αφής, η επιφάνεια αφής (Touchpad) στην κεντρική κονσόλα και τα πλήκτρα αφής, που χρησιμοποιούνται ήδη στις μεγάλες λιμουζίνες της μάρκας, τις Ε και S-Class.

O τρόπος λειτουργίας του MBUX δεν διαφέρει από αυτόν των σύγχρονων smartphones, οπότε είναι άμεσα οικείος στους περισσότερους χρήστες, γεγονός που ελαχιστοποιεί το χρόνο προσαρμογής στο σύστημα. Πολύ πρακτικό είναι το ότι οι βασικές πληροφορίες (π.χ. πλοήγηση ή μουσικές επιλογές) προβάλλονται πάντα στη βάση της οθόνης προκειμένου να είναι άμεσα προσβάσιμες από τον οδηγό. Από κει και πέρα υπάρχουν και τρισδιάστατες απεικονίσεις του αυτοκινήτου που έχουν και την λειτουργία «διακόπτη». Αν π.χ. θέλει κανείς να ενεργοποιήσει τον εσωτερικό φωτισμό απλά πατά στο εσωτερικό του ολογράμματος του αυτοκινήτου και γίνεται. Άμεσα, γρήγορα, πανεύκολα με μια μόλις κίνηση και χωρίς την οποιαδήποτε διάσπαση της προσοχής του οδηγού.

Το ιδιαίτερο όμως γνώρισμα του ολοκαίνουργιου συστήματος infotainment της Mercedes είναι η δυνατότητα φωνητικών εντολών. Το τελευταίο φυσικά και δεν είναι κάτι νέο, μιας και υπάρχει εδώ και αρκετό καιρό. Το πραγματικά νέο και αυτό που όντως είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα εξέλιξης και προόδου είναι ότι οι εντολές δίνονται με φυσική γλώσσα. Όπως μιλάει κανείς δηλαδή και όχι με προκαθορισμένες φράσεις, ενώ σημαντικό είναι πως για να λειτουργήσει το σύστημα -μέχρι στιγμής ή φωνητική αναγνώριση είναι διαθέσιμη σε 13 γλώσσες που αντιπροσωπεύουν το 90% των πωλήσεων των μοντέλων της μάρκας- δεν πρέπει να είναι κανείς, σε ότι αφορά την προφορά απόφοιτος του Πανεπιστημίου του Καίμπριτζ για τα Αγγλικά ή του Πολυτεχνείου του Μονάχου για τα Γερμανικά κ.ο.κ.

Το μενού του ολοκαίνουργιου συστήματος infotainment της Mercedes, του MBUX, είναι ανάλογο με αυτό των σύγχρονων smartphones και για αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα και εύκολα από όλους. Το εντυπωσιακό του στοιχείο είναι οι φωνητικές εντολές που δίνονται όπως μιλάει κανείς, ενώ παράλληλα το σύστημα, που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη μαθαίνει τις συνήθειες του χρήση και προσαρμόζεται σε αυτές. Όσο για τις ανανεώσεις γίνονται μέσσω διαδικτύου. Πηγή: Mercedes

Η ενεργοποίηση της φωνητικής επικοινωνίας με το MBUX γίνεται είτε με το πάτημα ενός μπουτόν στο τιμόνι είτε λέγοντας Hey Mercedes- επιλογή που είναι και φόρος τιμής στην ονοματοδότρια της μάρκας πριν από έναν και πλέον αιώνα. Από το σημείο αυτό και για τη συνέχεια μπορεί ο οδηγός ή κάποιος άλλος επιβάτης να ζητά από τη «Mercedes» σχεδόν τα πάντα. Με άμεσο ή έμμεσο τρόπο, καθώς μπορείς να πεις είτε «Mercedes ανέβασε τη θερμοκρασία» ή «Mercedes κρυώνω» και το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο.

Στην πράξη ότι θα έψαχνε κανείς με έναν browser, π.χ. «ένα καλό και φτηνό ιταλικό εστιατόριο στο Λας Βέγκας» εδώ γίνεται απλά λέγοντάς το. Το σύστημα μπορεί να συνδεθεί μέχρι και με 2 smartphones ταυτόχρονα -είτε iOS, είτε Android, είτε Baidu που είναι το δημοφιλές σύστημα στην Κίνα- και φυσικά μπορεί να προβάλλει το ημερολόγιο και τις υποχρεώσεις του χρήστη τους, καθώς και να εκτελεί αυτόματα κλήσεις. Αν για παράδειγμα πεις «κάλεσε το Γιώργο» η ερώτηση της «Mercedes» είναι «ποιόν Γιώργο», εφόσον οι εγγραφές είναι περισσότερες της μιας.

Παράλληλα μπορεί κανείς να εκφωνεί μηνύματα και να μετατρέπονται αυτόματα σε SMS, ενώ με την πορεία το MBUX μαθαίνει τις συνήθειες του οδηγού και «προβλέπει» τις ανάγκες του. Αν για παράδειγμα κάθε μέρα περίπου την ίδια ώρα ακολουθεί μια συγκεκριμένη διαδρομή τότε στο παρασκήνιο το σύστημα πλοήγησης ενεργοποιείται προς αυτόν τον προορισμό προκειμένου και να μην υπάρχουν καθυστερήσεις αν χρειαστεί η συνδρομή του από τον οδηγό αλλά και για να κάνει προτάσεις για εναλλακτικές διαδρομές με βάση τις τρέχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες.

Στην πράξη με τις φωνητικές εντολές θα μπορούσαν να ελέγχονται τα πάντα, ακόμα και η εκκίνηση ή το σβήσιμο του κινητήρα. Απλά αυτή η δυνατότητα, όπως π.χ. και η λειτουργία των προβολέων δεν είναι ενεργοποιημένη για λόγους ασφαλείας και μόνο.

Το νέο σύστημα infotainment το είδαμε από κοντά και σε πλήρη λειτουργία στα πλαίσια της έκθεσης CES στο Λας Βέγκας και θα τοποθετηθεί για πρώτη φορά στην καινούργια Mercedes A-Class. Η οποία, όπως διαφαίνεται παρά το έντονο καμουφλάζ της, έχει πιο καθαρές γραμμές σύμφωνα με τη νέα σχεδιαστική λογική της μάρκας και μεγαλύτερες διαστάσεις που έχουν θετικό αντίκτυπο και στους χώρους στο εσωτερικό της. Πηγή: Mercedes

Το MBUX θα είναι διαθέσιμο σε συνδυασμό με την καινούργια γενιά της A-Class, η οποία διαθέτει και έναν φουλ ψηφιακό -και ελεύθερο- πίνακα οργάνων που μαζί με την οθόνη για το σύστημα infotainment αποτελούν ένα εντυπωσιακό ενιαίο σύνολο. Η στάνταρ έκδοση αποτελείται από δύο οθόνες 7,0 ιντσών, η ενδιάμεση από μια 7,0 και μια 10,25 ιντσών και η κορυφαία από δύο 10,25 ιντσών.

Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως προγραμματιζόμενος, ενώ υπάρχει δυνατότητα προβολής σε όλο του το μέγεθος, π.χ. για τους χάρτες του συστήματος πλοήγησης.

Το εντυπωσιακό MBUX μετά την επίσημη πρεμιέρα της νέας Mercedes A-Class, κάτι που αναμένεται να γίνει το Φεβρουάριο στο Άμστερνταμ, θα είναι διαθέσιμο και για τα άλλα προσθιοκίνητα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας που θα ακολουθήσουν και στη συνέχεια στα SUV της και σε όλο το εύρος της γκάμας της.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης