ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Γιατί η Mercedes 190 E 2.3-16 του Niki Lauda είναι τόσο διάσημη;

Αυτοκίνητο: Γιατί η Mercedes 190 E 2.3-16 του Niki Lauda είναι τόσο διάσημη;

Το 1984 ήταν έτοιμη η πίστα του Γκραν Πρι στο Nürburgring, που είχε προστεθεί στη διάσημη Norschleife. Η τελευταία χρονολογείται από τη δεκαετία του ’20 και αποτελεί το μέτρο σύγκρισης, όπως έχουν γράψει, για κάθε σπορ αυτοκίνητο που σέβεται τον εαυτό του.

Τα εγκαίνια λοιπόν της πίστας των Γκραν Πρι ήταν τότε ένα πολύ σημαντικό γεγονός και λογικά είχε συνοδευτεί από πολλές εκδηλώσεις. Μεταξύ αυτών και το θρυλικό πλέον Nürburgring Race of Champions. Ένα αγώνας με Mercedes 190 E 2.3-16, που οι διαφορές τους από το μοντέλο παραγωγής ήταν ακριβώς όσες απαιτούνταν για να μπορούν να τρέξουν σε πίστα και οδηγούς μεγάλα ονόματα της ιστορίας της Φόρμουλα 1. Ονόματα όπως ο Ayrton Senna, o Alain Prost και o Niki Lauda που τότε πρωταγωνιστούσαν στα Γκραν Πρι, αλλά και θρύλους του παρελθόντος, όπως ο Sir Stirling Moss, o Jack Brabham, ο James Hunt και αρκετοί άλλοι.

Νικητής του Nürburgring Race of Champions ήταν, μετά από μια εξαιρετική οδήγηση, ο μέγαλος Βραζιλιάνος Ayrton Senna, ενώ δεύτερος τερμάτισε ο επίσης μεγάλος οδηγός, ο Αυστριακός Niki Lauda, με το αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες και το βίντεο.

Η Mercedes 190 E 2.3-16 με το όνομα του Lauda φαρδύ πλατύ στις πόρτες της και με 190 ίππους κάτω από το καπό της χάρης σε ένα τετρακύλινδρο σύνολο 2.300 κυβικών που είχε δεχθεί και τις επεμβάσεις της Cosworth, διατηρήθηκε όλα αυτά τα χρόνια σε άριστη κατάσταση. Ακριβώς δηλαδή όπως μετείχε σε εκείνον τον ιστορικό αγώνα και με ελάχιστα επιπλέον χιλιόμετρα στο κοντέρ της, ενώ τώρα πωλείται. Και αναμένεται να αλλάξει χέρια έναντι περίπου 200.000 ευρώ, ποσό που ακούγεται έως και λίγο για ένα αυτοκίνητο που όχι μόνο έχει τη δική του ιστορία αλλά αποτέλεσε τη βάση και για μερικές από τις πλέον όμορφες αγωνιστικές στιγμές της γερμανικής εταιρείας.

Έτσι για την ιστορία η κατάταξη του ιστορικού αγώνα του 1984 ήταν:

  1. Ayrton Senna
  2. Niki Lauda
  3. Carlos Reutemann
  4. Keke Rosberg
  5. John Watson
  6. Denny Hulme
  7. Jody Scheckter
  8. Jack Brabham
  9. Klaus Ludwig
  10. James Hunt
  11. John Surtees
  12. Phil Hill
  13. Manfred Schurti
  14. Sir Stirling Moss
  15. Alain Prost
  16. Udo Schütz
  17. Jacques Laffite
  18. Hans Herrmann
  19. Elio De Angelis

* Alan Jones (εγκατέλειψε)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ