ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: H Brabham επιστρέφει στο προσκήνιο με τo BT62, ένα υπερ- αυτοκίνητο 710 ίππων

Αυτοκίνητο: H Brabham επιστρέφει στο προσκήνιο με τo BT62, ένα υπερ- αυτοκίνητο 710 ίππων

Στην αυτοκινητοβιομηχανία πολλές φορές ανασύρονται ένδοξα ονόματα του παρελθόντος προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για μια σύγχρονη μάρκα. Αυτό έκανε η Mercedes με τη Maybach, αυτό έγινε και με τη Bugatti, ενώ το ίδιο συμβαίνει τώρα με τη Brabham.

Η οποία είναι άμεσα συνδεδεμένη με τους αγώνες και τη Φόρμουλα 1 όπου έχει σημειώσει 35 νίκες και έχει πάρει 2 πρωταθλήματα κατασκευαστών το 1966 και το 1967 και τέσσερα οδηγών. Τις ίδιες χρονιές με τον ιδρυτή της Jack Brabham που είναι ο μόνος που έχει πάρει τίτλο οδηγού ως ιδιοκτήτης ομάδας και το 1981 και το 1983 με κινητήρες BMW και οδηγό το διάσημο Βραζιλιάνο Nelson Piquet.

Η Brabham κάποια στιγμή ήταν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αγωνιστικών μονοθεσίων στον κόσμο, στην πορεία εξαφανίστηκε για να επανέλθει στο προσκήνιο στις αρχές του χρόνου με την ανακοίνωση της επανασύστασής της. Τώρα παρουσίασε, έπειτα από αρκετά teasers, το πρώτο της υπερ- αυτοκίνητο, που λέγεται BT62 και προορίζεται αποκλειστικά για χρήση σε πίστες.

Αυτός είναι και ο λόγος που η εικόνα του είναι καθαρά αγωνιστική και προσδιορίζεται από τα θηριώδη αεροδυναμικά βοηθήματα. Τα οποία εξασφαλίζουν μια κάθετη δύναμη που φτάνει μέχρι και τα 1.200 κιλά και συμβάλλει στην ευστάθεια στις μεγάλες ταχύτητες. Αγωνιστική προέλευση έχουν και οι ζάντες των 18 ιντσών με το κεντρικό μπουλόνι, καθώς και τα καθίσματα με βάση τις προδιαγραφές της FIA στο εσωτερικό, οι ζώνες ασφαλείας των 6 σημείων, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις 12 διαφορετικές ενδείξεις και το αφαιρούμενο τιμόνι.

BRABHAM BT62 13a

Αγωνιστικό περιβάλλον και πολύ ανθρακόνημα, όπου και αν κοιτάξεις, για το εσωτερικό της νέας Brabham BT62. Πηγή: Brabham

Όπου και να κοιτάξει κανείς θα δει ανθρακονήματα -από το ίδιο υλικό είναι και το πλαίσιο- γεγονός που βοηθά ώστε το βάρος κενό, χωρίς τα ζωτικά υγρά του κινητήρα δηλαδή, να είναι μόλις 972 κιλά. Όσο για τον κινητήρα πρόκειται για έναν ατμοσφαιρικό V8 5.400 κυβικών που έχει εξελίξει η ίδια η Brabham και αποδίδει 710 ίππους. Οι οποίοι είναι βέβαιο πως εξασφαλίζουν πολύ καλές επιδόσεις τις οποίες όμως η νεόκοπη βρετανική εταιρεία δεν ανακοινώνει. Προς το παρόν τουλάχιστον.

Αγωνιστικές καταβολές έχει τόσο το σειριακό κιβώτιο των 6 σχέσεων όσο και η ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια και τη δυνατότητα ρύθμισης τόσο των αντιστρεπτικών όσο και των αμορτισέρ, ενώ τα φρένα, επίσης από ανθρακονήματα και με εξαπίστονες δαγκάνες, είναι της Brembo.

Το Brabham ΒΤ62 θα κατασκευαστεί συνολικά 70 φορές. Τα πρώτα 35 θα έχουν εμφάνιση που θα θυμίζει τις αντίστοιχες νίκες της ομάδας στη Φόρμουλα 1, ενώ τα υπόλοιπα 35 θα έχουν μεγάλες δυνατότητες προσαρμογής στις επιθυμίες των αγοραστών τους. Οι οποίοι για να το αποκτήσουν θα έχουν καταβάλει το ποσό του 1.000.000 λιρών προ φόρων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ