ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πως θα μετακινηθούμε με ασφάλεια στην κακοκαιρία

Πως θα μετακινηθούμε με ασφάλεια στην κακοκαιρία
Ferrari

Οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγο για κακοκαιρία, γεγονός που εξ ορισμού δημιουργεί προβλήματα στις μετακινήσεις μας.


Προβλήματα που μπορεί αν όχι να εξαλειφθούν να μειωθούν σημαντικά αρκεί να ακολουθήσουμε μερικούς απλούς κανόνες, προκειμένου να μην εκτεθούμε σε κίνδυνο και να μην ταλαιπωρηθούμε.

Όταν λοιπόν ο καιρικές συνθήκες είναι δύσκολες, είτε για μικρή είτε για μεγαλύτερη χρονικη περίοδο, οι θεμελιώδεις αρχές για ασφαλή μετακίνηση είναι η προσεκτική οδήγηση και η καλή κατάσταση, απόρροια της σωστής συντήρησης, του αυτοκινήτου.

SNOW DRIVING 1

Πηγή: Porsche

Στο τελευταίο, πέρα από όσα έχουμε όλοι στο νου μας όπως τα λάδια του κινητήρα, τα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων και την κατάσταση της μπαταρίας -η οποία πιέζεται ακόμα περισσότερο όσο πιο χαμηλή είναι η εξωτερική θερμοκρασία και μπορεί να εμφανίσει πιο εύκολα θέμα- καθοριστικό ρόλο παίζουν τα λάστιχα. Όχι μόνο η πίεσή τους που πρέπει να είναι πάντα η σωστή με βάση τις προδιαγραφές αλλά και η γενικότερη κατάστασή τους. Αν λοιπόν ανήκετε στην κατηγορία των οδηγών που δεν τα αλλάζει ακόμα και αν έχει περάσει η 4ετία ή έχουν διανύσει σημαντικά περισσότερα από τα προβλεπόμενα χιλιόμετρα το πιο σωστό θα είναι να μην κινήσετε καν το αυτοκίνητό σας. Κι αυτό γιατί θα εκθέσετε σε κίνδυνο καταρχήν τον εαυτό σας και μετά όλους τους άλλους.

SNOW DRIVING 3

Πηγή: Porsche

Για τη συνέχεια και εφόσον είμαστε εντάξει από πλευράς ελαστικών αυτό που χρειάζεται δεν είναι κάτι παραπάνω από κοινή λογική και στοιχειώδη οργάνωση. Έτσι πριν ξεκινήσουμε φροντίζουμε να καθαρίσουμε τα παρμπρίζ και τα τζάμια προκειμένου να έχουμε καλή ορατότητα, τοποθετούμε τις κατάλληλες αλυσίδες ή κάποιο άλλο βοήθημα στο πορτμπαγκάζ, ενώ καλό είναι, ακόμα και αν δεν πάμε μακριά, να έχουμε όσο το δυνατόν γεμάτο το ρεζερβουάρ και φορτισμένο το κινητό. Ειδικά αν πρόκειται να κάνουμε ταξίδι καλό είναι να έχουμε μαζί μας και φορτιστή για το κινητό, καθώς και καμία κουβέρτα, νερό και κάτι φαγώσιμο, ιδιαίτερα αν έχουμε και παιδιά.

SNOW DRIVING 5

Πηγή: Bentley

SNOW DRIVING 6

Στο δρόμο διατηρούμε απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, δεν αναπτύσσουμε μεγάλη ταχύτητα, αποφεύγουμε το έντονο φρενάρισμα και τις απότομες κινήσεις, έχουμε τους προβολείς και –όταν είναι πραγματικά απαραίτητο- τα φώτα ομίχλης αναμμένα, στρίβουμε όσο το δυνατόν πιο προοδευτικά ώστε να μην προκαλέσουμε υποστροφή και στις κατηφόρες φρενάρουμε και με τον κινητήρα, έχοντας στο κιβώτιο τη 2α ή αν χρειαστεί και την 1η.
Πηγή: Bentley

Τα αυτοκίνητα που έχουν κίνηση στους εμπρός τροχούς ανιμετωπίζουν θέμα στις ανηφόρες, καθώς το βάρος τους στην περίπτωση αυτή μετατοπίζεται προς τα πίσω. Αν η κατάσταση γίνει δύσκολη και έχετε δυνατότητα για ελιγμό και μανούβρα ανεβείτε την ανηφόρα με την όπισθεν -έτσι φορτίζονται οι εμπρός κινητήριοι τροχοί- και θα διπιστώσετε πόσο πιο εύκολο είναι. Για αυτά που έχουν κίνηση πίσω ισχύει ακριβώς το αντίθετο και πάντα μέσα σε ασφαλή πλαίσια.

SNOW DRIVING 8

πηγή:Ferrari

Το σπινάρισμα των τροχών στην εκκίνηση οφείλεται στα χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης. Πιο εύκολο και πιο ασφαλές είναι αν ξεκινήσετε με 2α , ενώ ακόμα μεγαλύτερη προσοχή χρειάζονται τα σημεία που δε τα βλέπει ο ήλιος και δημιουργείται πάγος ή κρατούν πάγο, ακόμα και αν έχει ανέβει η θερμοκρασία. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις πρόκειται για το λεγόμενο «μαύρο» πάγο που δεν γίνεται αντιληπτός, οπότε πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για παν ενδεχόμενο.

SNOW DRIVING 9

πηγή: Ferrari

Καθώς κινείστε καλό είναι να μη ρυθμίζετε το σύστημα θέρμανσης του αυτοκινήτου σας στη μεγαλύτερη δυνατή θερμοκρασία, καθώς έτσι θα μειωθούν τα αντανακλαστικά σας. Αν χρειαστεί να τοποθετήσετε τις αλυσίδες που βάλατε στο πορτμπαγκάζ σας και δεν το έχετε ξανακάνει το βέβαιο είναι πως θα καθυστερήσετε, θα ταλαιπωρηθείτε και θα εκνευριστείτε. Η κατάσταση θα γίνει (λίγο) καλύτερη αν έχετε μαζί σας πέρα από ένα ζεστό μπουφάν, σκούφο και γάντια, ενώ θα πρέπει να θυμάστε πως οι αντιολισθητικές αλυσίδες μπαίνουν πάντα στους κινητήριους τροχούς -μπροστά στα προσθιοκίνητα, πίσω στα πισωκίνητα. Στα τετρακίνητα μπροστά προκειμένου να έχουμε καλύτερο τιμόνι ή στους τροχούς που συνιστά ο κατασκευαστής (θα το βρείτε στις οδηγίες χρήσης που καλό είναι να υπάρχουν στο ντουλαπάκι).

Αν οι ζάντες σας είναι πολύ μεγάλες ίσως να μην μπορείτε να βάλετε καν αλυσίδες παρά μόνο «κουβέρτες», οι οποίες δεν θα πρέπει να πατήσουν στην άσφαλτο προκειμένου να μην καταστραφούν, ενώ η μη συμβατότητα του ESP με τι αλυσίδες είναι αστικός μύθος. Αν ίσχυε αυτό θα έπρεπε όλα τα αυτοκίνητα να έχουν τη δυνατότητα απενεργοποίησης του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειάς τους, κάτι που δεν ισχύει.

Μια πολύ καλή λύση, ειδικά αν κινείστε συνεχώς σε περιοχές που το χειμώνα πιάνουν εύκολα χιόνι και πάγο είναι τα χειμερινά ελαστικά, που χάρη στην κατάλληλη χάραξη και τη μαλακή τους γόμα είναι κατάλληλα ακόμα και για πολύ χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες. Καλές μετακινήσεις!