ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο - SF90 Stradale: Αυτή είναι η υβριδική νέα super Ferrari

Πριν από 90 χρόνια, το 2019, ιδρύθηκε η αγωνιστική ομάδα Scuderia Ferrari και προς τιμήν αυτής της επετείου η πιο διάσημη μάρκα στο κόσμο ονόμασε το νέο της σούπερ μοντέλο, που ταυτόχρονα είναι και το πρώτο plug-in υβριδικό τηs, SF90 Stradale. Stradale γιατί θα κινείται σε δημόσιους δρόμους.   

Η SF90, είναι φυσικά το πιο ισχυρό μοντέλο παραγωγής που έχει κατασκευαστεί ποτέ στο Maranello, καθώς η άλλη υβριδική Ferrari, η LaFerrari, με παραγωγή 499+1 μονάδες συγκαταλέγεται στις σπέσιαλ δημιουργίες.

Το ότι η SF90 είναι plug-in υβριδική, σε αντίθεση με τη LaFerrari, σημαίνει πως έχει και μια μπαταρία 7,9 kWh που φορτίζεται από πρίζα και βρίσκεται πίσω από τις δύο θέσεις της. Η παρουσία της εξασφαλίζει και την καθαρά ηλεκτρική κίνηση για έως και 25 χιλιόμετρα και με ταχύτητα που φτάνει έως και τα 135 χλμ./ώρα.

Η αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση αντιστοιχεί στο πρόγραμμα eDrive που επιλέγεται από το Manettino στο τιμόνι, ενώ υπάρχουν και άλλα τέσσερα προγράμματα, τα Hybrid (υβριδικό), Performance (για σπορ οδήγηση) και Qualify (για μέγιστη ισχύ).

Ο κινητήρας, ο οποίος χάρη στο γυάλινο κάλυμμα είναι ορατός, είναι η εκδοχή των 780 ίππων του υπερτροφοδοτούμενου V8 των 3.900 κυβικών της μάρκας, που κινεί τους πίσω τροχούς. Χάρη στο νέο, πιο επίπεδο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 8 σχέσεων, που μπορεί να διαχειριστεί μέχρι και 1.200 Nm, είναι τοποθετημένος 15% πιο χαμηλά σε σχέση με τα άλλα μοντέλα που κινεί.

Εντυπωσιακό και το εσωτερικό της SF90 Stradale με τον πραγματικά τεράστιο ψηφιακό πίνακα οργάνων. Πηγή: Ferrari

Πίσω του υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας, ενώ άλλοι δύο κινούν τους εμπρός τροχούς. Έτσι η SF90 είναι μετά την GTC4 Lusso η δεύτερη τετρακίνητη Ferrari, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως οι εμπρός ηλεκτροκινητήρες απεμπλέκονται στις πολύ μεγάλες ταχύτητες για να μην «καούν» από τις πολύ υψηλές στροφές και την εξαναγκάσμενη ανάκτηση ενέργειας. Η συνολική απόδοση των ηλεκτροκινητήρων φτάνει τους 220 ίππους, με αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύς να ανεβαίνει στους 1.000 ίππους. Αν η μπαταρία πάντως ήταν πιο μεγάλη η συνολική απόδοση των 3 ηλεκτροκινητήρων θα μπορούσε να φτάνει ακόμα και τους 435 ίππους (320 kW).

Το βάρος των 1.570 κιλών της SF90 Stradale των 4,71 μέτρων (πλάτος 1,97 και ύψος 1,19 μέτρα) είναι κατά 200 κιλά μεγαλύτερο από αυτό της LaFerrari, κάτι που οφείλεται στο υβριδικό της σύστημα που προσθέτει ολόκληρα 270 κιλά, αλλά τελικά δεν επηρεάζει τις επιδόσεις. Κι αυτό γιατί το 0-100 χλμ./ ώρα είναι υπόθεση 2,5 δευτερολέπτων και το 0-200 μόλις 6,7, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 340 χλμ./ ώρα.

Αισθητικά η SF90 Stradale είναι εντυπωσιακή, ενώ μεταξύ των άλλων προσέχει κανείς και τα πίσω φώτα της που δεν είναι τα κλασικά στρογγυλά αλλά τετραγωνισμένα. Φυσικά δεν απουσιάζουν τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα που εξασφαλίζουν στα 250 χλμ./ ώρα κάθετο αεροδυναμικό φορτίο 390 κιλών.

Οι παραδόσεις της νέας υπερ- Ferrari θα ξεκινήσουν το 2020, με άγνωστη προς το παρόν τιμή.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης