Η Βόρεια Κορέα είναι συχνά πυκνά πρώτο θέμα στην ειδησεογραφία, είτε με τα καμώματα του δικτάτορά της Κιμ Γιονγκ Ουν, είτε λόγω του προγράμματος των πυρηνικών της όπλων.

Το τελευταίο έχει σαν αποτέλεσμα ένα εμπάργκο πώλησης ειδών πολυτελείας στη Βόρεια Κορέα, το οποίο έχει επιβληθεί από τα Ηνωμένα Έθνη.

Παρόλα αυτά και σύμφωνα με το C4ADS (Center for Advanced Defense Studies) που εδρεύει στην Ουάσινγκτον και με πληροφορίες που δεν έχουν επιβεβαιωθεί από το CNN, στην ασιατική χώρα έχουν εντοπιστεί, από το 2015 έως και το 2017, είδη πολυτελείας η αξία των οποίων ξεπερνά τα 191 εκατομμύρια δολάρια.

Και αν για κάποια από αυτά τα είδη ο ορισμός τους ως πολυτελή μπορεί να είναι και ολίγον τι αυθαίρετος υπάρχουν άλλα για τα οποία δεν υφίσταται καμία απολύτως αμφιβολία. Μεταξύ αυτών και δύο θωρακισμένες Mercedes-Maybach S-Class Guard, οι οποίες χρησιμοποιούνται από το δικτάτορα της χώρας, ο οποίος έχεις στη διάθεσή του τουλάχιστον μια ακόμα επιμηκυμένη S-Class, την επονομαζόμενη και Pullman - είναι το αυτοκίνητο γύρω από το οποίο έτρεχαν οι σωματοφύλακές του στη συνάντησή του πέρυσι με τον Μουν Τζε-ιν, πρόεδρο της Νότιας Κορέας- καθώς και μια Rolls Royce.

Η Mercedes δηλώνει άγνοια για το πώς τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα βρέθηκαν στη Βόρεια Κορέα, τονίζοντας πως δεν έχει εμπορικές συναλλαγές με τη χώρα εδώ και μια δεκαπενταετία αλλά και διευκρινίζοντας πως η πώληση αυτοκινήτων της, καινούργιων ή μεταχειρισμένων, μέσω τρίτων δεν εμπίπτει στις ευθύνες και τις αρμοδιότητές της.

Την απάντηση το πώς τα δύο αυτοκίνητα βρέθηκαν στην Πιονγιανγκ, πρωτεύουσα της Βόρειας Κορέας, τη δίνει και πάλι το C4ADS, ξετυλίγοντας ένα κουβάρι που ξεκίνησε στις 14 Ιουνίου του 2018 από το Ρότερνταμ.

Στο ολλανδικό λιμάνι οι δύο θωρακισμένες Mercedes, που κοστίζουν περίπου 500.000 ευρώ η καθεμία, φορτώθηκαν σε καράβι και ξεκίνησε ένα ταξίδι πολλών χιλιάδων μιλίων και πολλών ημερών, με ενδιάμεσες στάσεις και αλλαγές πλοίων, στην Κίνα, την Ιαπωνία, τη Νότιο Κορέα και τη Ρωσία.

Από το Ρότερνταμ λοιπόν οι Maybach S600 Guard πήγαν διαδοχικά στο Νταλιάν (Κίνα), στην Οζάκα (Ιαπωνία) και στο Μπουσάν (Νότια Κορέα). Στο τελευταίο λιμάνι φορτώθηκαν σε ένα καράβι που με βάση τη φορτωτική ονομάζεται DN5505. Το οποίο όταν απέπλευσε ανάφερε ως προορισμό του (μέσω του AIS, του παγκόσμιου συστήματος εντοπισμούς πλοίων) ως λιμάνι προορισμού του αυτό της ρωσικής πόλης Νακόντκα, όπου θα έφτανε στις 4 Οκτωβρίου.

Τα ίχνη του DN5505 χάνονται από την 1η έως και τις 19 Οκτωβρίου, κάτι που σημαίνει πως το AIS του είχε τεθεί εκτός λειτουργίας, πρακτική συνηθισμένη όταν πρόκειται για λαθρεμπόριο, ενώ δεν έφτασε ποτέ στη ρώσικη πόλη για να ξεφορτώσει τον άνθρακα που θεωρητικά μετέφερε.

Στις 7 Οκτωβρίου τρία μεταφορικά αεροσκάφη Ilyushin-76 της κρατικής αεροπορικής εταιρείας της Βόρειας Κορέας που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά και θωρακισμένων λιμουζινών προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο του Βλαδιβοστόκ, άλλο ρώσικο λιμάνι, και στη συνέχεια αναχώρησαν για την Πιονγιανγκ.

Σύμφωνα με την έρευνα μετέφεραν κατά πάσα πιθανότητα τις δύο θωρακισμένες S-Class καθώς ίσως και άλλα είδη πολυτελείας, ενώ η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα πως «η Βόρεια Κορέα αποκτά είδη πολυτελείας, που έχουν ιδιαίτερα συμβολικό χαρακτήρα του καθεστώτος της, μέσω των διεθνών κυκλωμάτων λαθρεμπορίου».

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!