Η καινούργια δίθυρη κουπέ της BMW, η 4 Coupe που παρουσιάστηκε πλέον και επίσημα, είναι άμεσα αναγνωρίσιμη. Επίσης ευθύς εξαρχής διαφοροποιείται από την πιο οικογενειακή σειρά 3, οπότε και οι δύο στόχοι που είχαν τεθεί ευθύς εξαρχής από τη BMW έχουν επιτευχθεί.

Αυτό γίνεται κυρίως χάρη στην τεράστια νέα μάσκα, που πιάνει όλο το ύψος του εμπρός μέρους, διχοτομείται από την πινακίδα κυκλοφορίας και συνδυάζεται με λεπτούς στάνταρ προβολείς LED προκειμένου να τονίζεται το πλάτος της.

Η συγκεκριμένη μάσκα που ονομάζεται και Mash και είχε εμφανιστεί πριν μερικούς μήνες στο πρωτότυπο Concept 4 που προλόγιζε τη νέα 4 Coupe, είναι σίγουρα μια εξεζητημένη επιλογή. Τολμηρή αλλά και ριψοκίνδυνη που θα λειτουργήσει πολωτικά, μιας και είτε θα σε ενθουσιάσει είτε δεν θα σου αρέσει καθόλου. Κάτι ενδιάμεσο δεν υπάρχει.

Γεγονός πάντως είναι πως στο μοντέλο παραγωγής έχει ενσωματωθεί, σε σχέση με το πρωτότυπο, πολύ πιο ωραία στο σύνολο, που χαρακτηρίζεται από δυναμικές γραμμές και έναν τονισμένο, ειδικά στην περιοχή των «ώμων», πίσω μέρος. Όσο για τα παράθυρα δεν έχουν πλαίσια, όπως επιτάσσει η παράδοση των κουπέ της γερμανικής εταιρείας.

Η βάση της 4 Coupe είναι το πλαίσιο CLAR που χρησιμοποιείται και στη σειρά 3, από την οποία είναι σχεδόν 6 εκατοστά, για την ακρίβεια 5,7, πιο χαμηλή. Σε σχέση με την προκάτοχό της έχει μεγαλώσει αρκετά τόσο ως προς το μήκος (κατά 12 εκατοστά φτάνοντας τα 4,77 μέτρα) όσο και ως προς το πλάτος (κατά 2,7 εκατοστά), ενώ τα μεγαλύτερα μετατρόχια συμβάλλουν με τη σειρά τους στην πιο δυναμική εικόνα.

Ο διάκοσμος προέρχεται από μεν από τη σειρά 3 αλλά ο βασικός εξοπλισμός είναι σαφώς πιο πλούσιος -στη Γερμανία τουλάχιστον οι δερμάτινες επενδύσεις και ο κλιματισμός με τρεις ζώνες ρύθμισης είναι στάνταρ. Για τους χώρους μια ένδειξη είναι τα ιδιαίτερα ικανοποιητικά για κουπέ 440 λίτρα του πορτμπαγκάζ.

BMW 4 COUPE 15a

Η βασική σχεδίαση δεν διαφοροποιείται σε σχέση με τη σειρά 3, όμως εδώ η αίσθηση είναι σαφώς πιο πολυτελής. Πηγή: BMW

Από και κει πέρα με τον πιο δυναμικό χαρακτήρα συμβαδίζει και η πιο σφιχτή και χαμηλωμένη ανάρτηση -κατά 21 χιλιοστά σε σχέση με τη σειρά 3- ενώ για τον ίδιο λόγο έχει αυξηθεί και η ακαμψία. Με ενισχύσεις στον πίσω άξονα και πρόσθετες μπάρες στο χώρο του κινητήρα.

Όπου καταρχήν θα βρουν χώρο ο τετρακύλινδρος turbo βενζίνης των 2.000 κυβικών που αποδίδει 184 ίππους στην 420i και 258 στην 430i. Διαθέσιμος είναι και ένας επίσης δίλιτρος diesel με 190 ίππους για την 420d, ενώ θα ακολουθήσουν οι εξακύλινδροι πετρελαιοκινητήρες των 3.000 κυβικών για τις 430d και M440d. Η τελευταία θα είναι στάνταρ τετρακίνητη, όπως και η top -μέχρι την εμφάνιση της νέας Μ4- M440i xDrive. Η οποία έχει και ήπια υβριδική υποβοήθηση με επιπλέον ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt, που συμβάλλει με 11 ίππους όποτε υπάρχει ανάγκη.

Εδώ η απόδοση φτάνει τους 374 ίππους και τα 500 Nm. Το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε 4,5 δεύτερα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ ώρα.

Η νέα BMW 4 Coupe με την XXL μάσκα θα είναι διαθέσιμη από το φθινόπωρο σε τιμές σαφώς πιο υψηλές σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις της σειράς 3.

Διαβάστε επίσης