Ο κορωνοϊός έχει επηρεάσει ιδιαίτερα έντονα την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά υπάρχουν μερικές εταιρείες που κυριολεκτικά έφτασαν στο χείλος της καταστροφής. Εταιρείες όπως η McLaren, που μέχρι πρότινος είχε μια εξαιρετικά επιτυχημένη δραστηριότητα στη κατηγορίας του super και των hyper cars και συγκαταλέγεται στις παραδοσιακές δυνάμεις της Φόρμουλα 1. Με πολλές επιτυχίες και παγκόσμιους τίτλους στο ενεργητικό της και μέχρι το 2012 μια από τις τρεις πιο πλούσιες ομάδες.

Μεγαλομέτοχος της McLaren, με 56% των μετοχών της, είναι η Mumtalakat Holding Co που έχει έδρα στο Μπαχρέιν και το Φεβρουάριο είχε προσθέσει στα κεφάλαια της βρετανικής εταιρείας 300 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας. Για την περαιτέρω τόνωση της εξέλιξης των μοντέλων παραγωγής, για την ανέγερση μιας νέας αεροδυναμικής σήραγγας και ενός νέου προσομοιωτή για τη Φόρμουλα 1.

Και ενώ όλα έδειχναν εξαιρετικά, ειδικά με τη θέσπισή ορίων στον προϋπολογισμό των ομάδων της Φόρμουλα 1, ήρθε η πανδημία. Που είχε σαν αποτέλεσμα οι πωλήσεις να καταβαραθρωθούν στο 1/3 των αρχικών και τα έσοδα από τη Liberty Media, την εταιρεία που διαχειρίζεται τη Φόρμουλα 1 να περικοπούν κατά 40%.

Το αποτέλεσμα ήταν η McLaren να διολισθήσει μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα σε δεινή οικονομική θέση, να είναι η πρώτη που ανακοίνωσε μειώσεις αποδοχών για τους μάνατζερ και τους οδηγούς στη Φόρμουλα 1 και που προχώρησε στην απόλυση προσωπικού. Συνολικά αποχώρησαν 1.200 υπάλληλοί της, από τους οποίους οι 75 ήταν στην ομάδα της F1, ενώ το εργοστάσιό της έμεινε κλειστό για 63 ολόκληρες ημέρες.

Αρχικά η εταιρεία ζήτησε δάνειο από τη Βρετανική κυβέρνηση το οποίο απορρίφθηκε αφενός γιατί δεν πληρούσε τα κριτήρια και γιατί υπήρχαν ισχυροί οικονομικά μέτοχοι και αφετέρου γιατί υπήρχαν περιουσιακά στοιχεία, όπως η συλλογή των αγωνιστικών και οι εγκαταστάσεις που θα μπορούσαν να υποθηκευτούν για τη σύναψη δανείου. Φυσικά υπήρχε και η λύση της πώλησης μέρους των μετοχών της εταιρείας, αλλά τα πάντα απορρίπτονταν από την πλευρά που πριν από περίπου τρεισήμισι χρόνια είχε χρηματοδοτήσει την αποχώρηση του τότε ισχυρού άντρα της εταιρείας, του Ron Dennis.

Η πλευρά αυτή πρότεινε να δανείσει η ίδια και πάλι την εταιρεία αλλά με ένα ιδιαίτερα υψηλό επιτόκιο, με αποτέλεσμα η κατάσταση να έχει οδηγηθεί σε αδιέξοδο και η χρεωκοπία να φαινόταν πιο πιθανή από ποτέ.

Ο από μηχανής θεός ήταν τελικά η Εθνική Τράπεζα του Μπαχρέιν, η ΝΒΒ, η οποία δανειοδότησε τη McLaren με 150 εκατομμύρια λίρες και πολύ πιο ευνοϊκούς όρους, γεγονός που της επιτρέπει να ανασάνει οικονομικά, να καλύψει τις υποχρεώσεις της και να συνεχίσει τις δραστηριότητές της.

Το πώς η NBB αποφάσισε να χρηματοδοτήσει με ευνοϊκούς όρους μια εταιρεία που βρισκόταν κυριολεκτικά στο χείλος του γκρεμού έχει το λόγο της: η Εθνική Τράπεζα του Μπαχρέιν ανήκει σε ποσοστό 44,06% στην Mumtalakat Holding Co, που είναι, όπως προαναφέραμε και μεγαλομέτοχος της McLaren...

Διαβάστε επίσης