ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: To σούπερ ηλεκτρικό Lucid Air εντυπωσιάζει και πετά το γάντι στο Tesla Model S

H Tesla κατά γενική ομολογία είναι πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση, όμως τώρα δείχνει να αποκτά ανταγωνισμό και μάλιστα κατά κάποιον τρόπο εκ των έδω. Και αυτό γιατί ο επικεφαλής της Lucid, που με το Air θέλει να αμφισβητήσει και μάλιστα δυναμικά την κυριαρχία της, Peter Rawlinson συμμετείχε ενεργά στην εξέλιξη του Model S.

Άλλωστε το Air με το οποίο ξεκινά η Lucid -θα ακολουθήσουν και μικρότερα μοντέλα καθώς και ένα SUV- στοχεύει απευθείας στη ναυαρχίδα της Tesla υπερθεματίζοντας σε όλους τους τομείς.

Το μήκους σχεδόν 5,0 μέτρων Air λοιπόν έχει ένα μεταξόνιο της τάξης των 3.100 χιλιοστών που αποτελεί μια πρώτη ένδειξη για την άνεση χώρων στο εσωτερικό του. Ενδεικτικό για αυτό είναι οι χώροι για τις αποσκευές μπροστά και πίσω -λέγονται frunk και trunk στα αγγλικά αντίστοιχα- φτάνουν τα 739 λίτρα, ενώ από κει και πέρα στο εσωτερικό κυριαρχούν οι οθόνες. Αυτή μπροστά από τον οδηγό έχει διαγώνιο 34 ιντσών και είναι ελαφρώς κυρτή, ενώ από αυτήν στην κεντρική οθόνη ελέγχεται το σύστημα infotainment που περιλαμβάνει και ηχοσύστημα με συνολικά 29 ηχεία.

Για τις πίσω θέσεις υπάρχει και η επιλογή των δύο ξεχωριστών καθισμάτων που χωρίζονται μεταξύ τους από μια κονσόλα που φιλοξενεί και ένα tablet προκειμένου να γίνονται και από εκεί διάφορες ρυθμίσεις.

Το εξωτερικό του Lucid Air είναι εντυπωσιακό και λόγω σχεδιασμού, πέρα από τις διαστάσεις του. Έτσι χάρη στη διαμόρφωση της οροφής του παραπέμπει σε κουπέ, ενώ ξεχωρίζουν το ανάγλυφο καπό και τα τονισμένα φτερά και κυρίως οι πολύ στενοί προβολείς με τους ειδικούς φακούς. Εξαιρετική είναι και η αεροδυναμική του με ένα συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,21.

Στα ιδιαίτερα στοιχεία του Air περιλαμβάνεται και η πνευματική του ανάρτηση που εξασφαλίζει πολύ καλό επίπεδο άνεσης, ενώ η έκδοσή του που παρουσιάστηκε επίσημα έχει δύο ηλεκτροκινητήρες στον πίσω άξονα που αποδίδουν συνδυαστικά 1.080 ίππους. Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Lucid ο ηλεκτροκινητήρας μαζί με τη μετάδοση και το μετατροπέα χωρά σε μια βαλίτσα που την παίρνει κανείς μαζί του στο αεροπλάνο.

Η μπαταρία που έχει εξελιχθεί από την ίδια τη Lucid και κατασκευάζεται από την LG Chem λειτουργεί με 900 V, έχει χωρητικότητα 113 kWh, εξασφαλίζει μια αυτονομία που φτάνει τα 832 χιλιόμετρα και σύμφωνα με την εταιρεία και φορτίζει παντού και μπορεί να φορτίσει άλλα οχήματα ή συσκευές.

Φυσικά με 1.080 ίππους οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές, μιας και το 0-96 χλμ./ ώρα (0-60 μίλια, ώρα) ολοκληρώνεται σε μόλις 2,5 δεύτερα, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 320 χλμ./ ώρα, ενώ για το κλασικό για τους Αμερικανούς ¼ του μιλίου χρειάζονται 9,9 δεύτερα -τιμή ανάλογη με αυτήν της Bugatti Chiron.

Το Lucid Air ξεκινά στις ΗΠΑ από τις 160.000 δολάρια, ενώ αναμένεται και μια πιο προσιτή βασική έκδοση με έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα και 680 ίππους. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει για το μέλλον και μια κορυφαία εκδοχή με τρία μοτέρ (δύο πίσω και ένα εμπρός) που θα μπορούσαν συνδυαστικά να προσεγγίζουν τους 2.000 ίππους. Για να προχωρήσει όμως θα πρέπει πρώτα να υπάρξει η κατάλληλη μπαταρία.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης