ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η 2η γενιά της Porsche Panamera είναι όπως την περιμέναμε: εντυπωσιακή, high tech και γρήγορη

Η λιμουζίνα της Porsche, η Panamera, πέρασε πλέον και επίσημα στη 2η γενιά της, που ναι μεν διατηρεί τις βασικές γραμμές του αμαξώματος της προκατόχου της, αλλά έχει γίνει πιο δυναμική και πιο κομψή.

Κι αυτό γιατί αφενός μεγάλωσε και αφετέρου χαμήλωσε λίγο -το μήκος της φτάνει σχεδόν τα 5,05 μέτρα- αποκτώντας παράλληλα τόσο πιο μικρούς προβόλους όσο και πιο έντονες ακμές, καθώς και επιμηκυμένα πίσω φώτα που παραπέμπουν άμεσα στην τελευταία γενιά της iconic 911. Παράλληλα έχασε έως και 50 κιλά -η βασική Panamera 4S ζυγίζει πλέον από 1.850 και πάνω- χάρη στο νέο μεταβλητό πλαίσιο MSB του ομίλου Volkswagen, που χρησιμοποιείται και στην Bentley Bentayga και στο νέο Audi Q7.

Το νέο πλαίσιο επέτρεψε και την αύξηση του μεταξονίου κατά 30 χιλιοστά, που διεύρυνε τους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους, μιας και το πορμπαγκάζ φτάνει πλέον τα 495 λίτρα, 50 περισσότερα σε σχέση με την 1η γενιά. Παράλληλα έχει και ένα σημαντικά πιο χαμηλό, στα 77 εκατοστά, κατώφλι φόρτωσης, που δεν θα ήταν εφικτό αν το νέο πλαίσιο δεν ήταν και σημαντικά πιο άκαμπτο.

Στο πολυτελές εσωτερικό κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής των 12,3 ιντσών του PCM (Porsche Communication Management) στην κεντρική κονσόλα, η οποία με τη σειρά της παραμένει χαρακτηριστικά φαρδιά και με πολλούς διακόπτες, οι οποίοι πλέον είναι αφής. Όσο για τον πίνακα οργάνων το αναλογικό στροφόμετρο στο κέντρο του πλαισιώνεται από δύο οθόνες 7 ιντσών που προσομοιώνουν τα παραδοσιακά 5 στρογγυλά όργανα.

Στο πολυτελές εσωτερικό της νέας Porsche Panamera δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής, ενώ η κεντρική κονσόλα παραμένει μεγάλη και εντυπωσιακή. Έξυπνη λύση οι ποτηροθήκες στο υποβραχιόνιο. Πηγή: Porsche

Η βασική Panamera 4S κινείται από τον V6 των 2.900 κυβικών της μάρκας, ο οποίος αποδίδει 440 άλογα που επαρκούν για ένα 0-100 σε 4,2 δεύτερα και μια τελική 289 χλμ./ ώρα. Η κορυφαία Panamera turbo διαθέτει το νέο V8 των 4.000 κυβικών με τα διπλά turbo και τα 550 άλογα, ο οποίος εξασφαλίζει επιδόσεις καθαρόαιμου super car (0-100 σε 3,6 δεύτερα), ενώ η 4S Diesel με τον bi-turbo V8 των 422 ίππων και των 850 Nm είναι σύμφωνα με την Porsche η πιο γρήγορη πετρελαιοκίνητη λιμουζίνα του κόσμου. Με 0-100 σε 5,7 δεύτερα, τελική 285 και επίσημη μέση κατανάλωση 5,7 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Η τετρακίνηση είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις της Panamera, όπως και το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 8 σχέσεων της ZF, που στο μέλλον θα χρησιμοποιηθεί και στην υβριδική εκδοχή της λιμουζίνας. Από και κει πέρα η ανάρτηση είναι στάνταρ πνευματική και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη (PASM- Porsche Active Suspension Management), ενώ υπάρχουν πολλά από τα high tech συστήματα της γερμανικής εταιρείας, όπως το σύστημα ελέγχου και παραμετροποίησης PDCC Sport (Porsche Dynamic Chassis Control Sport) με χαρακτηριστικά PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus), ενεργητικές αντιστρεπτικές ράβδοι, κεραμικά δισκόφρενα PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake), νέα ηλεκτρική κρεμαγέρα και για πρώτη φορά ενεργητική τετραδιεύθυνση, ανάλογη με αυτή των 918 Spyder και 911 Turbo. Ενδιαφέρον είναι πως το ηλεκτρικό δίκτυο της ανάρτησης της Panamera είναι 48V.

Η νέα Porsche Panamera κοστίζει στη Γερμανία από 113.027 ευρώ ως 4S, από 116.954 ευρώ ως 4S Diesel και από 153.011 ευρώ ως turbo. Οι λίστες των παραγγελιών έχουν ήδη ανοίξει, ενώ οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν το Νοέμβριο.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης