Η Porsche 963 RSP είναι μια και μοναδική!

Σε μια εποχή που τα περισσότερα υπερ-αυτοκίνητα μοιάζουν περισσότερο με τεχνολογικά επιτεύγματα παρά με καθαρόαιμες μηχανές, η Porsche τόλμησε κάτι που φαίνεται σχεδόν αιρετικό: μετέτρεψε το 963 LMDh –το πρωτότυπο που σχεδιάστηκε για την κορυφή του endurance racing– σε ένα και μοναδικό, νόμιμο για δημόσιους δρόμους hypercar.
Πενήντα χρόνια μετά την εμβληματική 917 Strassenversion που δημιουργήθηκε για τον κόμη Gregorio Rossi di Montelera, η Porsche επαναφέρει το concept του «αγωνιστικού με πινακίδες» με το 963 RSP. Και δεν θα μπορούσε να ανήκει σε κανέναν άλλον εκτός από τον Roger Penske – έναν ζωντανό θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και άνθρωπο-κλειδί στις πρόσφατες επιτυχίες της Porsche σε WEC και IMSA.

Το 963 RSP δεν είναι απλώς ένα πρωτότυπο που «έτυχε» να έχει άδεια κυκλοφορίας. Είναι ένας φόρος τιμής στην Count Rossi 917, αλλά και μια ωδή στη μηχανολογία χωρίς φίλτρα. Το project ξεκίνησε από τον Timo Resch, πρόεδρο της Porsche North America, με στόχο να αναβιώσει -όσο γίνεται- τη χαμένη αγνότητα της οδηγικής απόλαυσης.
Η κατασκευή παραμένει σχεδόν αγωνιστική: μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακόνημα και kevlar, ελάχιστες εξωτερικές παρεμβάσεις και χρώμα Martini Silver. Το εσωτερικό, όμως, αποκαλύπτει έναν διαφορετικό κόσμο -με δέρμα και Alcantara σε καφέ αποχρώσεις και χειροποίητες λεπτομέρειες που αποδεικνύουν ότι κάθε χιλιοστό φτιάχτηκε με προσοχή και ευλάβεια.
Η RSP διαθέτει (σχεδόν) ό,τι χρειάζεται για να κυκλοφορεί σε δημόσιους δρόμους: φλας, φώτα φρένων, ανασχεδιασμένους θόλους, ακόμη και ποτηροθήκες. Το ενδιαφέρον είναι ότι ξεκινά μέσω… laptop, έτσι για να γίνεται σαφές πως πρόκειται για καθαρόαιμο μηχάνημα και όχι για gadget.
Ο υβριδικός V8 των 4.600 κυβικών με τα δύο turbo συνδυάζεται με υβριδική τεχνολογία και σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων, αποδίδει 680 ίππους και έχει ρυθμιστεί ώστε να καίει στάνταρ βενζίνη και όχι αγωνιστική. Έτσι το 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 3,0 δεύτερα και η τελική ξεπερνά τα 330 χλμ./ώρα.
Εννοείται πως έχει πάρει ειδική άδεια κυκλοφορίας από τις γαλλικές αρχές – όχι ως «πλήρως νόμιμο», αλλά για συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Η παραγωγή είναι -και θα μείνει- στο ένα και μοναδικό. Η Porsche δεν το βλέπει σαν κίνηση μάρκετινγκ αλλά σαν προσωπικό δώρο στον Penske. Η τιμή; Περίπου 5 εκατ. ευρώ. Ακριβά, αλλά αν θέλεις έναν θρύλο, πρέπει να πληρώσεις για τον μύθο. Και ίσως –αν εμφανιστεί ο επόμενος κόμης Rossi– να δούμε κι ένα encore.