ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Γιατί οι νυν κινητήρες της Φόρμουλα 1 έχουν ημερομηνία λήξης;

Η Φόρμουλα 1 βρίσκεται σε μια μεταβατική περίοδο, η οποία έχει να κάνει τόσο με την αλλαγή στο ιδιοκτησιακό της καθεστώς, μιας και έχει περάσει υπό τον έλεγχο της αμερικάνικης Liberty Media, αλλά και με τις τεχνολογικές επιλογές των τελευταίων ετών.

Κυρίως σε τι αφορά τους κινητήρες, μιας και οι εξακύλινδροι σε V των 1.600 κυβικών και το υβριδικό σύστημα που τους συνοδεύει είναι μεν high tech και μέσα στο πνεύμα της εποχής, αλλά από την άλλη δεν είναι όλοι εξίσου ανταγωνιστικοί. Το κυριότερο όμως είναι πως περνούν απαρατήρητοι. Τι σημαίνει αυτό; Πως δεν κάνουν το θόρυβο και το σαματά που περιμένει κανείς να ακούσει στην κορυφαία έκφραση του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με αποτέλεσμα τα παράπονα από όλες τις πλευρές -ομάδες, οδηγοί, θεατές- να είναι και έντονα και δικαιλογημένα.

Προκειμένου λοιπόν να εξεταστεί στο μέλλον της F1 στο συγκεκριμένο τομέα έγινε μια συνάντηση υπό την αιγίδα της παγκόσμιας ομοσπονδίας FIA και παρουσία του προέδρου της Jean Todt, στην οποία παρεβρέθηκαν όλοι οι κατασκευαστές κινητήρων. Το παρόν έδωσαν και άλλοι εμπλεκόμενοι στο σπορ καθώς και εκπρόσωποι του ομίλου Volkswagen. Πιο συγκεκριμένα της Audi, που κατά καιρούς εκδηλώνει ενδιαφέρον για συμμετοχή στη Φόρμουλα 1.

Το θέμα ήταν η αναζήτηση τρόπων και λύσεων προκειμένου οι κινητήρες να αποκτήσουν πιο εμφατική λειτουργία και πιο αισθητή παρουσία. Το αποτέλεσμα ήταν μια συμφωνία αρχών, η οποία κατά πάσα πιθανότητα καταδεικνύει την ολοκλήρωση της καριέρας των V6 των 1.600 κυβικών στη Φόρμουλα 1. Κι αυτό παρόλο που αρκετοί από τους παρευρισκόμενους είχαν την άποψη πως κάποια από τα τεχνολογικά δεδομένα τουυς πρέπει να διατηρηθούν και στο μέλλον.

Το κείμενο που δόθηκε στη δημοσιότητα αναφέρει ως συμπέρασμα πως οι καινούργιοι κινητήρες θα πρέπει να είναι πιο φθηνοί, εξίσου ή και ακόμα πιο δυνατοί και βέβαια με πολύ πιο έντονο ακουστικό προφίλ. Το πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση αναμένεται να είναι η κατάργηση του ορίου κατανάλωσης, που με τους τρέχοντες κανονισμούς είναι 105 κιλά καυσίμου κατά την διάρκεια ενός Γκραν Πρι.

Φυσικά όλα τα παραπάνω αφορούν τα κινητήρια σύνολο που θα παρουσιαστούν σε ένα απότερο χρονικό διάστημα, με πιο πιθανό την τετραετία, προκειμένου οι πάντες να έχουν χρόνο για την έρευνα και την εξέλιξη που απαιτεί μια τόσο μεγάλη αλλαγή.

Το βέβαιο είναι πως η Φόρμουλα 1 υπό την Liberty Media θα αλλάξει σιγά σιγά προσανατολισμό και σε μια 5ετία θα είναι πολύ διαφορετική σε σχέση με ότι ξέρουμε σήμερα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης