ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Dodge Challenger SRT Demon, με τα 852 άλογά του, είναι πραγματικός δαίμονας

Δεν είναι σούπερ σπορ μοντέλο, δεν είναι ιδιαίτερα high tech και δεν έχει εντυπωσιακή εμφάνιση, βάζει όμως τα γυαλιά σε αυτοκίνητα που κοστίζουν πολλαπλάσια και έχουν πολύ πιο βαριά ονόματα. Κι αυτό γιατί το Dodge Challenger SRT Demon, που η FCA (Fiat Chrysler Automobiles) έχει αναγγείλει εδώ και αρκετό καιρό, είναι το απόλυτο muscle car. Ένα dragster για δημόσιους δρόμους, που είναι τόσο γρήγορο που η πανίσχυρη ομοσπονδία NHRA των ΗΠΑ το έχει αποκλείσει από αγώνες του ¼ του μιλίου μιας και δεν διαθέτει το κατάλληλο εξοπλισμό ασφαλείας.

Πόσο γρήγορο είναι όμως το Demon; O V8 του των 6.200 κυβικών, που για την περίσταση έχει διπλές αντλίες καυσίμου και μεγαλύτερο μηχανικό υπερσυμπιεστή -ο γνωστός κομπρέσορας με μέγεθος 2,7 λίτρων έναντι 2,4 του Hellcat στο οποίο βασίζεται- αυξημένη πίεση υπερπλήρωσης (14,5 psi από 11,6), καθώς και άλλες μετατροπές, φτάνει τους εντυπωσιακούς 852 ίππους. Και δικαίως κατοχυρώνει τον τίτλο του πιο ισχυρού V8 παραγωγής. Παράλληλα το Demon, η ονομασία εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1971, είναι από τα πιο δυνατά και γρήγορα -αν όχι το πιο δυνατό και γρήγορο- μοντέλα παραγωγής συνολικά.

Οι μηχανικοί της Dodge όμως δεν περιορίστηκαν στην αύξηση της ιπποδύναμης, αλλά μείωσαν και το βάρος. Συνολικά κατά 105 κιλά σε σχέση με το Hellcat, κόβοντας από όπου μπορούσαν. Έτσι εδώ οι δίκσκοι των φρένων είναι μικρότεροι και οι αντιστρεπτικές πιο λεπτές, ενώ δεν υπάρχουν άλλα καθίσματα πλην αυτό του οδηγού. Αν όμως ο κάτοχος του Demοn τα θέλει, όπως και τα υπόλοιπα που έχουν αφαιρεθεί, μπορεί να τα παραγγείλει από τη λίστα των εξτρά, πληρώνοντας για κάθε ένα, συμβολικά, από 1 δολάριο.

Το αποτέλεσμα είναι τα 0-60 μίλια την ώρα, που αντιστοιχούν σε 0-96 χλμ./ ώρα, να είναι υπόθεση μόλις 2,3 δευτερολέπτων και το ¼ του μιλίου, κλασική απόσταση για dragster, να καλύπτεται σε μόλις 9,65 δεύτερα με ταχύτητα εξόδου τα 225 χλμ. / ώρα (140 μίλια την ώρα). Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η τιμή της επιτάχυνσης κατά την εκκίνηση που φτάνει τα 1,8g και μπορεί κάλλιστα να συγκριθεί με αυτήν μαχητικών τζετ, καθώς και το ότι στην ίδια διαδικασία οι εμπρός τροχοί σηκώνονται, μέχρι και σε ύψος 90 εκατοστών, από την άσφαλτο.

Προκειμένου το σύστημα μετάδοσης να αντέξει σε όλες αυτές τις καταπονήσεις έχει ενισχυθεί σε όλα του τα σημεία. Ταυτόχρονα το Demon έχει την μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα στο καπό παγκοσμίως και είναι το πρώτο αυτοκίνητο που εξοπλίζεται από το εργοστάσιο με ελαστικά dragster (315/40R18 Nitto NT05R).

Με 852 άλογα το Dodge Challenger SRT Demon η θα χαθεί μέσα στον καπνό από το σπινάρισμα των πίσω ελαστικων του ή θα εκτοξευθεί προς τα εμπρός, σηκώνοντας τους εμπρός τροχούς του από την άσφαλτο. Πηγή: Dodge

Με ειδική παραγγελία ο Δαίμονας της Dodge έρχεται με πολύ στενούς εμπρός τροχούς, ενώ τους πίσω τους επιλέγει ο κάτοχός του, για να μπορεί να λάβει μέρος σε αγώνες. Dragster φυσικά. Στην περίπτωση αυτή υπάρχει και ένα μπουτόν με το οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μια χαρτογράφηση «υψηλού αριθμού οκτανίων» για το V8. Αν στο ρεζερβουάρ έχει μπει το κατάλληλο καύσιμο -φυσικά υπάρχουν αισθητήρες που ελέγχουν την ποιότητα της αμόλυβδης- τότε η ιπποδύναμη αυξάνεται και άλλο -οι φήμες λένε πως ξεπερνά τα 1.000 άλογα. Αν το καύσιμο μίγμα έχει αριθμό οκτανίου μικρότερο του 100 η ιπποδύναμη παραμένει στους 852 ίππους, ενώ αν είναι 91 οκτανίων μειώνεται στους 819 ίππους και τα 971 Nm, φυσικά για λόγους προστασίας του κινητήρα.

To Demon θα μείνει στην παραγωγή μόλις για 1 χρόνο και έχουν προβλεφθεί 3.300 μονάδες. Από αυτές οι 3.000 προορίζονται για τις ΗΠΑ και οι υπόλοιπες 300. Εμείς θα αρκεστούμε στα διάφορα βίντεο που θα εμφανιστούν πολύ σύντομα στο διαδίκτυο με κατορθώματα και «κατορθώματά» του, ενώ σημειώστε πως συνοδεύεται από γενική εγγύηση 3 ετών ή 36.000 μιλίων. Για τη μετάδοση ειδικά ισχύουν τα 5 χρόνια ή οι 60.000 μίλια.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης