ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο Jeep Compass έχει στυλ, χώρους και σύγχρονη εμφάνιση

Η Jeep, με την παρουσίαση του ολοκαίνουργιου Compass προχωρά στον ολοκλήρωση της γκάμας της με ένα μοντέλο που τοποθετείται στην πιο αναπτυσσόμενη κατηγορία παγκοσμίως, αυτή των compact SUV, η οποία στο άμεσο μέλλον αναμένεται να γίνει ακόμα πιο δημoφιλής. Ταυτόχρονα κλείνει το κενό ανάμεσα στο ιδιαίτερα επιτυχημένο στην Ευρώπη γενικά και στην Ελλάδα ειδικά Renegade και του Cherokee.

Σε αντίθεση με το τελευταίο η αμερικανική εταιρεία δεν πειραματίστηκε με φουτουριστικές, πάντα με τα δικά της δεδομένα, επιλογές, αλλά πόνταρε, πολύ σωστά κατά την άποψή μας, στις all time classic γραμμές των μοντέλων της. Έτσι το Compass είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Jeep, έχει αυτό το γωνιώδες, boxy αν προτιμάτε τον πιο ακριβή αγγλικό όρο, αμάξωμα που χαρακτηρίζει τα πιο πολλά μοντέλα της μάρκας, στην πιο σύγχρονη εκδοχή του και σε συνδυασμό με μια συνολικά δυναμική εικόνα.

Το Compass -το όνομα Patriot που υπήρχε στην προηγούμενη γενιά απορρίφθηκε, όπως μας είπε ο επικεφαλής της μάρκας για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, Dantε Zilli γιατί ήταν γνωστό μόνο στις ΗΠΑ- λοιπόν είναι αναλογικά ψηλό (σχεδόν 1,63 μέτρα) και διαθέτει μια καινούργια, μοντέρνα και ενδιαφέρουσα παραλλαγή της κλασική μάσκας με τα 7 ανοίγματα, σε συνδυασμό με τους επίσης κλασικούς τραπεζοειδής θόλους των τροχών. Αν θέλουμε να κάνουμε έναν παραλληλισμό το νέο Compass είναι πιο κοντά οπτικά στο κορυφαίο Grand Cherokee, ενώ με μήκος σχεδόν 4,40 μέτρων τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας του.

Αυτό το μήκος, σε συνδυασμό και με το μεταξόνιο των 2.636 χιλιοστών, έχει θετικό αντίκτυπο στους χώρους στο εσωτερικό του -σημαντικό στοιχείο για την κατηγορία- τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους (πορτμπαγκάζ 438 λίτρων). Ταυτόχρονα την παράδοση της μάρκας ακολουθεί και ο σχεδιασμός του ταμπλό -χαρακτηριστικό στοιχείο η διαμόρφωσή του στην περιοχή της κεντρικής κονσόλας που θυμίζει οπτικά W- η οποία φιλοξενεί και την οθόνη αφής του συστήματος infotainment U-Connect, το μέγεθος της οποίας κυμαίνεται από 5,0 έως 8,4 ίντσες.

Στην κορυφαία του εκδοχή διαθέτει, πέρα από τις ολοκληρωμένες δυνατότητες διασύνδεσης Smartphones και τα Jeep Skills, που δίνουν στον οδηγό μια ένδειξη για τις off road ικανότητές του, ενώ πλήρης είναι και ο εξοπλισμός με συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης.

Η Jeep λέει πως το νέο της μοντέλο είναι το πιο ικανό της κατηγορίας του πέρα από την άσφαλτο και δεν έχουμε λόγο να αμφιβάλουμε, καθώς οδηγήσαμε την top έκδοσή του Trailhawk σε ιδιαίτερα δύσκολα εδάφη στο εθνικό πάρκο Sintra της Πορτογαλίας και δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβημα, καθώς το Compass Trailhawk περνούσε με άνεση από παντού.

Χάρη στην αυξημένη απόστασή του από το έδαφος των 21,6 εκατοστών (+25 χιλιοστά σε σχέση με τις στάνταρ 4WD εκδόσεις), τους διαφοροποιημένους προφυλακτήρες προκειμένου να αυξάνονται οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής στις 30 και 33,6 μοίρες αντίστοιχα, καθώς και τα προστατευτικά ελάσματα πάχους 3 χιλιοστών στο κάτω μέρος του δαπέδου του που προσφέρουν επιπλέον ασφάλεια στα ζωτικά συστήματα του από τυχόν σκληρες επαφές. Το σύστημα μετάδοσής του Jeep Active Drive Low διαθέτει σε σχέση με το στάνταρ Jeep Active Drive των άλλων εκδόσεων και κοντές σχέσεις αλλά και Hill Descent. Παράλληλα το ιδιαίτερα εξελιγμένο Jeep Select Terrain εδώ διαθέτει πέρα από τα τέσσερα βασικά προγράμματα οδήγησης και επιλογής εδάφους κίνησης, τα Auto, Snow, Sand και Mud -επιλέγονται μέσω ενός περιστρεφόμενου και πιεζόμενου διακόπτη στην κεντρική κονσόλα- και ένα επιπλέον, το Rock.

Υπο κανονικές συνθήκες πάντως και με την επιλογή Auto το Jeep Active Drive απεμπλέκει τον πίσω άξονα και μεταφέρει ροπή σε αυτόν μόνο όταν χρειάζεται, για μείωση των τριβών και της κατανάλωσης καυσίμου.

Γεγονός πάντως είναι πως το Trailhawk -κινείται από τον κινητήρα πετρελαίου Multijet II των 2.000 κυβικών και των 170 ίππων ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων- και παρά τα χαρακτηριστικά που προαναφέραμε και τα λάστιχα διπλής χρήσης με τα οποία εξοπλίζεται, κινείται ιδιαίτερα πολιτισμένα στην άσφαλτο. Με απόλυτα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης από την ανάρτηση, με απόλυτα ικανοποιητικό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος αλλά και των κλίσεων στις στροφές από αυτήν, καθώς και με περιορισμένο επίπεδο θορύβου. Σε όλα αυτά συμβάλλει βέβαια και η άκαμψία του πλασίου, που αποτελείται κατά 65% από χάλυβα υψηλής αντοχής.

H Jeep λέει πως το Compass είναι το πιο ικανό εκτός δρόμου της κατηγορίας του. Κρίνοντας από τα χαρακτηριστικά του Trailhawk -21,6 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, κοντές σχέσεις, διαδρομή πίσω ανάρτησης 200 χιλιοστών, γωνία προσέγγισης και διαφυγής 30 και 33,6 μοίρες αντίστοιχα- η δήλωσή της θα πρέπει να επιβεβαιώνεται. Πηγή: Jeep.

Τα παραπάνω ισχύουν φυσικά και για τις άλλες εκδόσεις του νέου Compass, που σε ότι αφορά τον εξοπλισμό τους ονομάζονται Sport, Longitude και Limited. Η πρώτη συνδυάζεται αποκλειστικά με τον βασικό turbo σύνολο βενζίνης των 1.400 κυβικών και των 140 ίππων που κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων, ενώ για το βασικό diesel των 1.600 κυβικών και των 120 ίππων (κίνηση μόνο εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, καθώς και για το μεγαλύτερο των 2.000 κυβικών και των 140 ίππων (στάνταρ τετρακίνηση, χειροκίνητο κιβώτιο μόνο ως Longitude) η γκάμα περιλαμβάνει τόσο τη Longitude όσο και τη Limited. O κορυφαίος diesel των 2.0 λίτρων και των 170 ίππων εκτός από το Trailhawk είναι διαθέσιμος και ως Limited και πάντα με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο.

Το νέο Jeep Compass θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα μέσα στον Ιούλιο σε τιμές που ναι μεν δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα επίσημα αλλά αναμένεται να ξεκινούν από τις 26.000 ευρώ. Το κορυφαίο Trailhawk με τις πραγματικά πολύ μεγάλες δυνατότητες odd road θα κοστίζει γύρω στις 40.000 ευρώ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης