ΜΟΔΑ

Σίλια Κριθαριώτη: Aγαπώ τις γυναίκες και σχεδιάζω για να βγάζω την καλύτερη εκδοχή τους

Η Σίλια Κριθαριώτη μιλάει αποκλειστικά στο CNN Greece για τη διεθνή αναγνώριση, την έμπνευση ακόμα και την περίοδο της πανδημίας, για την επαγγελματική ευελιξία που καθορίζει την εξέλιξη ενός Οίκου αλλά και για την ανάγκη της κάθε γυναίκας να «ψάχνει το κόκκινο σε μία γκρίζα περίοδο» και να καταφεύγει στη μόδα όταν θέλει να νιώσει πραγματικά ευτυχισμένη.

«Διεθνώς καταξιωμένη, Ελληνίδα, σχεδιάστρια μόδας»: Όταν διαβάζουμε κάπου αυτήν την περιγραφή το μυαλό μας ενστικτωδώς πάει σε ένα όνομα, αυτό της Σίλιας Κριθαριώτη. Ιδιοκτήτρια του παλαιότερου ελληνικού Οίκου Μόδας, με έτος ιδρύσεως το 1906 (!), η ταλαντούχα fashion designer δεν ανέλαβε απλά την επιχείρηση των προγόνων της δεχόμενη τον ρόλο της στο «σχεδιάγραμμα της οικογενειακής της παράδοσης», αλλά εξέλιξε αυτό το brand και έκανε το όνομά του συνώνυμο της Υψηλής Ραπτικής. Από τα pre-Oscars parties, τις φωτογραφίσεις για το Vanity Fair και τη Vogue, τα live concerts της Jennifer Lopez, μέχρι την τρυφερή και μοναδική επιλογή νυφικού φορέματος για κάθε κοπέλα που αυτήν τη μέρα θέλει να είναι «ο πιο όμορφος εαυτός της», οι δημιουργίες Celia Kritharioti είναι εκεί για να κάνουν λίγο πιο ονειρικές αυτές τις στιγμές. Η σχεδιάστρια δημιουργεί κομμάτια με αγάπη για το φύλο της γιατί πραγματικά αγαπά με τη γυναικεία υπόσταση. Θαυμάζει την αυτοπεποίθηση και την ανεξαρτησία των γυναικών και βάζει και αυτή με το ταλέντο της, ένα μικρό λιθαράκι στην αυτοβελτίωσή τους. Η μόδα, άλλωστε, έχει ευθύνη στο να κάνει την κάθε μέρα μας λίγο καλύτερη και η Σίλια την έχει αποδεχτεί…

H συλλογή σας για τη σεζόν F/W 2020-21 ονομάζεται «Red for hope» και συνέδεσε το χρώμα του πάθους και της αγάπης με την αίσθηση της δημιουργικότητας, της χαράς και της ελπίδας που χρειάζεται ο κόσμος περισσότερο από ποτέ φέτος. Μπορεί η μόδα να μας κάνει να «λάμψουμε μέσα στο σκοτάδι»;

Σε αυτήν την περίοδο που συνειδητοποιούμε ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο μόνο η ομορφιά και η λάμψη μέσα από τη μόδα μας βοηθάει να ονειρευτούμε και να δραπετεύσουμε από τη σκοτεινή πραγματικότητα σ΄ έναν ονειρικό κόσμο, που ευελπιστώ να επανέλθει σύντομα.

Είδαμε πως πριν λίγους μήνες κυκλοφορήσατε και τη συλλογή «5226 Stay Home» με φούτερ και προστατευτικές μάσκες προσώπου. Η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα στις τρέχουσες συνθήκες είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την εξέλιξη ενός ιστορικού οίκου μόδας σαν του δικού σας;

Εννοείται ότι η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα είναι απαραίτητη σε όλες τους επαγγελματικούς τομείς. Μέσα από τη Συλλογή της Υψηλής Ραπτικής συνεχίζουμε να διατηρούμε το όνειρο στη ζωή μιας γυναίκας, όπως ο γάμος και άλλα ορόσημα. Συγχρόνως, αισθάνομαι την υποχρέωση να κάνω την καθημερινότητα των πελατισσών μας πιο όμορφη, διευρύνοντας ακόμη περισσότερο τη σειρά prêt a porter 5226 με τη leisure wear συλλογή «Stay Home», η οποία περιλαμβάνει εξαιρετικής ποιότητας ρούχα και μπορείς να τα αποκτήσεις online (www.celiakrithariotieshop.gr)

Σε μία χρoνιά χωρίς red carpet events οι δημιουργίες σας συνεχίζουν να ξεχωρίζουν στο εξωτερικό. Πώς χτίσατε αυτήν τη σχέση εμπιστοσύνης με τους Α-list stars σε ολόκληρο τον πλανήτη;

Μέσα από τη δημιουργία ανανεώνομαι τόσο εγώ όσο και ο Οίκος, με ή χωρίς τα καθιερωμένα events. Λόγω του ότι η δημιουργικότητα συνεχίστηκε, πάντα υπάρχουν νέες ιδέες και ρούχα, τα οποία μοιραζόμαστε με τους στυλίστες κι έτσι δεν σταματάνε να ταξιδεύουν στο εξωτερικό. Η σχέση εμπιστοσύνης έχει χτιστεί και λόγω της άμεσης και αποτελεσματικής ανταπόκρισης στις επιθυμίες τους.

Star όπως η Jennifer Lopez, η Rita Ora, η Nicole Kidman, η Gwyneth Paltrow, η Katy Perry, η Kim Kardashian, η Gwen Stefani, η Αnya Taylor Joy, η Britney Spears έχουν φορέσει δημιουργίες σας επιλέγοντας τα σχέδια σας ανάμεσα σε δημιουργίες των μεγαλύτερων οίκων μόδας του πλανήτη. Πιστεύετε πως αυτό από μόνο είναι μία απόδειξη του ταλέντου σας σε παγκόσμιο επίπεδο;

Με χαροποιεί όταν A list stars, celebrities και πελάτισσες από όλον τον κόσμο που έχουν την ευχέρεια επιλογής ανάμεσα σε χιλιάδες Οίκους Υψηλής Ραπτικής και prêt a porter συλλογές, να ξεχωρίζουν και να επιλέγουν δικές μου δημιουργίες. Νιώθω ιδιαίτερα περήφανη όταν μέσα από τη μόδα διαφημίζεται η χώρα μας, όχι μόνο στο κόκκινο χαλί αλλά και στα editorial μόδας σε βρετανικά περιοδικά όπως η Vogue, το Tatler, το Harper’s Bazaar και τα αφιερώματα στο How to Spend it, στους Los Angeles Times, στον Guardian, στους New York Times. Είναι η απόδειξη ότι η χώρα μας μπορεί να αφήνει το σημάδι της στη μόδα.

H Jennifer Lopez με δημιουργία Celia Kritharioti

H επίδειξή σας πέρυσι στο Βρετανικού Μουσείου του Λονδίνου πόσο διαφορετική εμπειρία ήταν από ότι έχετε κάνει στην Ελλάδα και γιατί;

Κάθε επίδειξη είναι διαφορετική: από τις επιδείξεις στο Παρίσι στο Palais de Tokyo ή στην εμβληματική Σχολή Καλών Τεχνών στη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας Υψηλής Ραπτικής ή στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Ίσως να υπήρχε λίγη περισσότερη συγκίνηση στην επίδειξη στο Βρετανικό Μουσείο διότι ήταν πολύ έντονο το σημάδι της κληρονομιάς και της κουλτούρας μας εκεί, στον χώρο που συναντιούνται όλοι οι πολιτισμοί της ιστορίας. Εκεί συναντιέται το παρελθόν με το παρόν. Λίγες ημέρες πριν το Brexit, παρουσίασα τη Συλλογή που είχα ονομάσει «ΕΝΑ», διότι αισθάνομαι ότι οι άνθρωποι ερχόμαστε πιο κοντά και γινόμαστε «ένα» παρά τις αντιθέσεις, οι αποστάσεις μικραίνουν. Αισθάνομαι πολίτης του κόσμου.

Έχετε σχεδιάσει κοστούμια για την Εθνική Λυρική Σκηνή. Αυτή η πλευρά της καλλιτεχνικής σας έκφρασης και αυτός ο κλάδος της ενδυματολογίας είναι κάτι που θα σας απασχολήσει ξανά στο μέλλον;

Ήταν πολύ τιμητική η πρόσκληση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής να σχεδιάσω κοστούμια για δυο παραγωγές: το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» και τη «Λίμνη των Κύκνων» Ο χορός με συναρπάζει, έχω παρουσιάσει τη Συλλογή «Pas de Deux» στο Παρίσι εμπνευσμένη από τον υπέροχο κόσμο του μπαλέτου, στην οποία, συμμετείχε η πρίμα μπαλαρίνα, Μαρία Κουσουνή. Μου αρέσουν όλες οι εκφράσεις της τέχνης, όπως η όπερα που περιλαμβάνει όλες τις τέχνες: θέατρο, μουσική, ποίηση. Μου αρέσουν οι δημιουργίες μου να αλλάζουν, να προσαρμόζονται, να χορεύουν, να τραγουδούν, οπότε σίγουρα θα με απασχολήσει και στο μέλλον.

Ποιες είναι οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες που κάνουν μία δημιουργία «Celia Kritharioti» τόσο μοναδική;

Είναι η αγάπη μου για τις γυναίκες, το γεγονός ότι σχεδιάζω για να παρουσιάσω μια γυναίκα στην καλύτερή της εκδοχή, να αισθάνεται όμορφη φορώντας με αυτοπεποίθηση την κάθε δημιουργία μου. Ο στόχος μου και η επιτυχία μου να κατορθώνω να ανεβάζω την αυτοπεποίθηση της γυναίκας όταν ανεβαίνει το φερμουάρ της.

Δώστε μας ένα hint από τη συλλογή σας για τη σεζόν AW 2021-22. Τι να περιμένουμε;

Ένα λαμπερό χειμώνα γεμάτο φως, την οποία ευελπιστώ να παρουσιάσω στο Παρίσι τον Ιούλιο.

H ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου είναι μία αφορμή να εκφράσουμε την αγάπη μας. Εσείς «πώς θα ντύνατε τον έρωτα»;

Με κόκκινο.

Επιλέγετε το κόκκινο χρώμα, το οποίο συναντάμε συχνά στις δημιουργίες σας (αρκεί να θυμηθούμε όλοι το εμβληματικό φόρεμα που έβαλε η Kim Kardashian σε pre-Oscar party το 2014) επειδή…

Το κόκκινο είναι αγάπη, έμπνευση, πάθος, αποπλάνηση, αφοσίωση και στάση ζωής. Συμβολίζει τη δύναμη που κρύβουμε όλοι μέσα μας. Να είμαστε κόκκινοι όταν ο κόσμος γύρω μας είναι γκρίζος.

H Kim Kardashian με Celia Kritharioti

Tι δίνει ελπίδα σε εσάς, τι τροφοδοτεί τη δημιουργικότητα και την έμπνευσή σας;

Ο έρωτας, η χαρά της ζωής και η όμορφη οικογένεια μου που μου δίνει ενέργεια.

Πόσο έχει πληγεί η ελληνική μόδα από την πανδημία και πώς μπορούμε όλοι να τη βοηθήσουμε να ανακάμψει;

Δεν ζω μέσα σε γυάλα, δεν μπορώ να απομονώσω τη μόδα όταν η πανδημία έχει επηρεάσει την παγκόσμια οικονομία. Η μόνη λύση να βοηθηθεί η οικονομία έγκειται στην πρωτοβουλία των κυβερνήσεων να αντιμετωπίσουν την πανδημία και να τονώσουν την αγορά ενισχύοντας την οικονομία με ροή χρήματος όπως ήδη φαίνεται ότι κάνουν. Για πρώτη φορά ενωμένοι αντιμετωπίζουν την πρόκληση σε Ευρώπη και Αμερική.

Αυτή η παγκόσμια υγειονομική κρίση που έχει οδηγήσει στην άνθιση του loungewear και στο «πάγωμα» της Υψηλής Ραπτικής, πώς έχει επηρεάσει τον δικό σας οίκο μόδας;

Η ιστορία έχει αποδείξει ότι η επιθυμία της γυναίκας να θέλει να είναι όμορφη και θελκτική, ακόμη και σε μεγάλες κρίσεις, πολέμους ή πανδημίες, δεν σταματά. Οι γυναίκες που ήθελαν να αισθανθούν μοναδικές μέσα από μια δημιουργία μου για μια ιδιαίτερη στιγμή της ζωής τους, βρίσκουν τρόπο. Αποδείχθηκε ότι η προσπάθειά μας να βρούμε νέους τρόπους να «συναντήσουμε» όλες όσες αγαπούν τον Οίκο, είχε νόημα. Από την online παρουσίαση της Συλλογής «Red for Hope» μέχρι τα private viewing σε άλλες χώρες και την προσωποποιημένη επικοινωνία με τις πελάτισσες μέσω Zoom, WhatsApp και social media, ήμασταν κοντά τους.

H Σίλια Κριθαριώτη

Ποιους σχεδιαστές Υψηλής Ραπτικής του εξωτερικού θαυμάζετε και γιατί;

Τη δουλειά του Karl Lagerfeld, του Valentino και του Giorgio Armani για τη διαχρονικότητα και την ικανότητά τους να πρωταγωνιστούν στη μόδα για δεκαετίες. Είναι δύσκολο να επιβεβαιώνεσαι, να έχεις ιδέες και να παραμένεις επίκαιρος και στην πρώτη γραμμή για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ποιο είναι το πιο κολακευτικό πράγμα που έχετε διαβάσει για τη δουλειά σας;

Πριν μερικά χρόνια, το βρετανικό Vanity Fair κατέταξε τον Οίκο μου ως έναν από τους επτά καλύτερους Οίκους Υψηλής Ραπτικής εκτός Παρισιού για «το ταλέντο, τη χειροποίητη δημιουργικότητα, το όραμα και τις δημιουργίες. Couturier to the stars», σημείωνε το άρθρο. Το 2018, η Guardian είχε κάνει αφιέρωμα στην Αθήνα ως προορισμό Υψηλής Ραπτικής ενώ έναν χρόνο μετά, η βρετανική Vogue ταξίδεψε στην Αθήνα για να φωτογραφήσει το ατελιέ και να περιληφθεί στο αφιέρωμα για τα καλύτερα ατελιέ Υψηλής Ραπτικής στον κόσμο. Ακόμη θυμάμαι το δημοσίευμα του Tatler με θέμα «Το ελληνικό τζετ σετ στο Βρετανικό Μουσείο για ένα βράδυ Couture» αναφορικά με την επίδειξη μου πέρυσι στο εμβληματικό Μουσείο ενώ το «How to Spend it» των Financial Times έκανε αφιέρωμα στη δουλειά μου με θέμα την Αναγέννηση της Υψηλής Ραπτικής στην Αθήνα.

Info: Ακολούθησε τη Σίλια Κριθαριώτη στο Ιnstagram: https://www.instagram.com/celiakritharioti/
www.celiakritharioti.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης