ΜΟΔΑ

Rianna + Nina: Mία Ελληνίδα έχει δημιουργήσει το πιο πλουραλιστικό brand στον κόσμο

Η Ριάνα Κούνου μιλάει αποκλειστικά στο CNN Greece και μας καλωσορίζει στο πολύχρωμο σύμπαν της.

Aπό τη Χάρητος στο Mitte, από την αναζήτηση του «σωστού» vintage kimono στο δικό της fashion brand και από την εγχώρια αποδοχή στη διεθνή αναγνώριση: η Ριάνα Κούνου, η μία εκ των δύο ιδιοκτητών του πιο μαξιμαλιστικού fashion label του πλανήτη, του «Rianna + Nina», μίλησε στο CNN Greece για το δικό της πολύχρωμο σύμπαν και μας είπε πως αισθάνεται «πολίτης του κόσμου». Δικαίως, γιατί έχει περιηγηθεί πολύ μέσα σε αυτόν και έχει κερδίσει τη θέση της, όχι μόνο γεωγραφικά αλλά και δημιουργικά. Όταν το 2009 έκλεισε το δικό της vintage store στο Koλωνάκι για να ανοίξει αντίστοιχο στο Βερολίνο δεν φανταζόταν πως λίγα χρόνια αργότερα θα φορούσε ρούχα της ο Jared Leto και η Madonna, ούτε πως θα μιλούσε το 2019 ως πρότυπο γυναικείας επιχειρηματικότητας στο συνέδριο της Vogue, «Change Makers». Η multi tasker Ριάνα έκανε απλά αυτό που γνώριζε καλύτερα: ανακάλυπτε κομμάτια μοναδικά από κάθε γωνιά της γης μέχρι που αποφάσισε να εξελίξει την αγάπη της για τη μόδα μετά από την παρότρυνση του «άλλου -επιχειρηματικού της- μισού», της Nina Kuhn, ενός νεαρό κορίτσι από τη Φρανκφούρτη, που εργαζόταν ως διευθύντρια μάρκετινγκ των Galeries Lafayette στο Βερολίνο. Η Nina ήταν πελάτισσα στην boutique στο Mitte και μία μέρα βλέποντας την ικανότητά της να ανακαλύπτει τα πιο μοναδικά υφάσματα και να δημιουργεί πλουραλιστικά σύνολα από retro, «ξεχασμένα» κομμάτια, της πρότεινε να ανοίξουν το δικό τους brand. Έτσι αυθόρμητα γεννήθηκε το «Rianna + Nina» και η συνέχεια είναι λίγο πολύ γνωστή… αυτό που δεν είναι ακόμα γνωστό είναι το που θα οδηγήσει αυτός ο φρενήρης ρυθμός εξέλιξης και ανανέωσης που διακατέχει και τις δύο ιδιοκτήτριές του. «Δεν θέλω το brand αυτό να σταματήσει να μας εκπλήσσει», είπε η Ριάνα στο τέλος της συνέντευξης. Ούτε εμείς το θέλουμε.

H Ριάνα και η Nina

Από το εμβληματικό μαγαζί του Κολωνακίου « Le Streghe Son Tornate» στο Βερολίνο και στο «Rianna in Berlin». Η οικονομική κρίση του 2008 σας ώθησε να μεταφέρετε τους vintage θησαυρούς σας σε μια άλλη Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα και να αφήσετε την Αθήνα;
Η πραγματικότητα είναι πως δεν έγιναν έτσι τα πράγματα. Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα έτυχε να συμπέσει με την απόφαση μου να φύγω για το Βερολίνο και να ανοίξω το μαγαζί μου εκεί. Ένας λόγος που πήρα αυτή την απόφαση ήταν ότι ο κύκλος μου στην Ελλάδα επαγγελματικά είχε κλείσει, ήθελα να αναζητήσω κάτι νέο, φρέσκο και διεθνές. Δεύτερος λόγος που με ώθησε στο να φύγω, ήταν ο γιος μου και η επιθυμία μου να του προσφέρω μια καλύτερη παιδεία και μια διαφορετική εμπειρία ζωής.

Ποιες είναι οι διάφορες του «επιχειρείν» στις δυο πόλεις; Πόσο εύκολο είναι κάποιος να έχει μπουτίκ στην Ελλάδα και brand στο Βερολίνο;
Περιέργως, είναι πολύ πιο εύκολο στο Βερολίνο να έχει κανείς δική του επιχείρηση σε σύγκριση με την Ελλάδα. Οι διαδικασίες είναι πιο απλές και το σύστημά τους είναι πιο οργανωμένο. Το κράτος ενισχύει και βοηθά τις μικρές επιχειρήσεις.


Πώς δημιουργήσατε την τεράστια συλλογή σας με vintage ρούχα; Είναι εύκολο για κάποια που αγαπά τη μοναδικότητα στο στυλ της να «χτίσει» μία vintage γκαρνταρόμπα;
Αν σκεφτεί κάνεις ότι η συλλογή μου με vintage ξεκίνησε από τότε που ήμουν 15 χρονών, μετά από 37 χρόνια έχω φτάσει στην συλλογή που έχω τώρα, αφού βέβαια έχω καθημερινή τριβή με vintage κομμάτια όλων των ειδών. Αυτό που θα πρότεινα σε κάθε νέο άνθρωπο που ξεκινάει να χτίζει την γκαρνταρόμπα του με vintage, είναι ότι δεν χρειάζεται να ψωνίζει κανείς ακριβά κομμάτια, αλλά ποιοτικά. Αυτό που έχει σημασία είναι η γνώση ως προς την ποιότητα και το σχέδιο. Με την τριβή και το ενδιαφέρον μπορεί κάνεις να αναγνωρίσει τι θα άξιζε να μπει στην ντουλάπα του.

Πώς προέκυψε η ιδέα του της δημιουργίας του brand “Rianna+Nina”;
Πριν 7 χρόνια έγινε η μοιραία συνάντηση με την συνέταιρο μου, την Νίνα. Η Νίνα τότε ήταν διευθύντρια marketing της Galeries Lafayette. Με είχε επισκεφθεί στο μαγαζί “Rianna in Berlin” είδε τις δημιουργίες μου και θεώρησε ότι θα έπρεπε να τις δείξουμε στον κόσμο. Τα θεωρούσε αρκετά ιδιαίτερα και πρωτοποριακά ως προς την βιωσιμότητα, που τότε δεν υπήρχε καν σαν ιδέα, ενώ για εμένα ήταν αυτονόητο εδώ και 20 χρόνια.


Θεωρείτε τον εαυτό σας περισσότερο σχεδιάστρια μόδας ή fashion connoisseur;
Δεν με θεωρώ σχεδιάστρια μόδας προτιμώ την λέξη «δημιουργός» διότι συνθέτω και δεν σχεδιάζω.

Ποιοι διάσημοι έχουν φορέσει δημιουργίες σας και ποιους θαυμάζατε τόσο για το στυλ τους που θα θέλατε να φορέσουν;
Η Madonna, o Jared Leto και πολλές ακόμα καταξιωμένες γυναίκες, που εγώ εκτιμώ, παρόλο που είναι ανώνυμες. Η μεγάλη μου επιθυμία είναι να φορεθούν τα ρούχα μας από την Tilda Swinton και την Michelle Obama. Από Ελληνίδες θα ήθελα την Ειρήνη Παππά.


Πέρυσι παρουσιάσατε τη συλλογή «Kendima» που ήταν φτιαγμένη από vintage τραπεζομάντιλα της δεκαετίας του 1940. Φέτος πού θα μας ταξιδέψετε πολιτισμικά με τα σχέδιά σας;
Φέτος θα κάνουμε μια συλλογή Exclusive, με ζωγραφισμένα στο χέρι 70s τραπεζομάντηλα που θα μας ταξιδέψουν στο Μεξικό και στη Λατινική Αμερική.

Πώς νιώθετε που φορούσατε και πουλούσατε βιώσιμα κομμάτια “before it was cool”;
Τότε δεν υπήρχε αυτή η αντίληψη, έχετε δίκαιο, οπότε για εμένα ήταν κάτι φυσικό, κάτι που μου έβγαινε αβίαστα να κάνω.

Ποια είναι τα βασικά υλικά που χρησιμοποιείτε τώρα στις δημιουργίες σας;
Vintage μεταξωτά μαντήλια, βαμβακερά τραπεζομάντηλα, ασιατικά κεντήματα και κιμονό, γενικά οτιδήποτε «παλιό» μπορεί να μου δώσει έμπνευση για κάτι «νέο».


Πού βρίσκουμε τα ρούχα σας ανά τον κόσμο αλλά και στη χώρα μας;
Ανά τον κόσμο σε πολλά καταστήματα, όπως το Bergdorf Goodman και το Fivestory στην Νέα Υόρκη, το Joyce στο Χονγκ Κονγκ, στο ill Pellicano στην Ιταλία , στο Blu Boutique στο Κάπρι, στο Amarees στην Καλιφόρνια , το Santa Fe και εγχώρια στη Luisa στη Μύκονο.

Νιώθετε πολίτης του κόσμου;
Μετά από τόσα χρόνια «περιηγήσεων» θα πω ναι!

Μια ευχή για το μέλλον του brand σας...
Να συνεχίσει να μας εκπλήσσει!



Info: www.riannaandnina.com

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης