ΜΟΔΑ

Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για τη Λεά Σεϊντού και ακόμη περισσότερα

H Λεά Σεϊντού είναι ένα κορίτσι που αγάπησε ο Μποντ αλλά κυρίως οι εταιρίες πολυτελείας. Εδώ στην καμπάνια της Didier Dubot Didier Dubot

Βαθιά ανάσα, συγκέντρωση, επαναλαμβάνεις. Η Λεά Σεϊντού παίρνει φόρα, εκτινάσσεται, γίνεται ένα με το μύθο του Μποντ, τον αγκαλιάζει, του δείχνει ότι ένα κορίτσι μπορεί να είναι το ίδιο δυνατό και ευάλωτο σαν εκείνον.

Η Λεά Σεϊντού είναι ο 007 αλλά όχι, αυτό θα ήταν μια άλλη κινηματογραφική εποποιία γραμμένη στη γλώσσα του Βολταίρου. Γυρισμένη στα αστικά διαμερίσματα που η Λεά μεγάλωσε προτού σκάσει τη σάρκα επάνω στη μεγάλη οθόνη και γίνει ό,τι θα έπρεπε να είναι μια Μπεμπέ άλλης κοπής, άλλης παιδείας, άλλων, απόλυτα κομψών καταβολών.

Με αφορμή την ερμηνεία της που κάποιοι λένε ότι ξεπερνάει ακόμη και εκείνη της Εύα Γκριν στο Casino Royale (η Εύα είναι η Λεά στο μελαχρινό της, μην το εκμυστηρευτείς σε καμία τους) στο Spectre, αυτά είναι όλα όσα πρέπει να ξέρεις για το κορίτσι που θα κάνει τον Τζέιμς να αντιμετωπίσει το παρελθόν του για να καταλήξει σε ένα ακόμη shaken, not stirred Μαρτίνι παραπάνω.

Είναι γαλαζοαίματη

Ο παππούς της, Ζερόμ Σεϊντού, είναι ο πρόεδρος της Pathé, κάτι σαν να πεις Universal Studios σε Αμερικανό. O αδελφός του και θείος της είναι ο πρόεδρος της Gaumont, κάτι σαν να πεις SONY Studios σε Ιάπωνα. Ο αδελφός του πατέρα της είναι Πρόεδρος της ποδοσφαιρικής ομάδας της Λιλ ενώ εκείνος, ο Ενρί Σεϊντού είναι ο γενικός διευθυντής της Parrot, του γαλλικού επιχειρηματικού κολοσσού που έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πρωταγωνιστές της αγοράς κινητής τηλεφωνίας, ασύρματης τεχνολογίας Bluetooth, drone και λοιπών αξεσουάρ. Η μητέρα της Βαλερί, είναι μια γυναίκα όμορφη που έκανε λίγα πράγματα μπροστά από τον προβολέα ενίοτε σαν μοντέλο, κάπως σαν ηθοποιός μέχρι που αποφάσισε να ασχοληθεί με το bourgeois σπορ της φιλανθρωπίας, να χωρίσει τον Ενρί και να γράψει ή να σχεδιάσει κοστούμια σε θεατρικές παραγωγές .

Είναι μία από πολλούς

Η Λεά έχει πέντε μικρότερα αδέλφια και μία μεγαλύτερη αδελφή, τη λένε Καμίλ, που ασχολείται με τις δημόσιες εμφανίσεις της και τις τουαλέτες που θα φορέσει στα πορφυρά χαλιά. Η Λεά μεγάλωσε πλουσιοπάροχα κάπου στο Passy σε δωμάτια όπου η φωτογράφος Ναν Γκόλντιν, ο Λου Ριντ και ο Μικ Τζάγκερ ήταν επισκέπτες και συνδαιτυμόνες σε τσιμπούσια πλουμιστά. H Λεά φόρεσε τα πρώτα Louboutin της στα 12. Ήταν το δώρο του νονού της, Κριστιάν Λουμπουτέν, που την καλωσόριζε στην ανόρθωση της εφηβείας που θα ακολουθούσε. H Λεά παντού.

Είναι μια αποτυχημένη

Αν και το ήθελε, αν και το μπορούσε να είναι πρωταγωνίστρια σε όποια παραγωγή ήθελε ή/και επινοούσε, κανείς από το οικογενειακό της περιβάλλον δεν πήρε ποτέ σοβαρά την απόφαση της να βγει μπροστά από τον προβολέα. Εκείνη επέμεινε. Πρώτη της αγάπη η όπερα. Οι σπουδές της όμως στο Ωδείο του Παρισιού δεν έπεισαν κανέναν. “Δεν έχω αρκετό ταλέντο για την Όπερα” είπε. Ωστόσο το υποκριτικό της ταλέντο εκτιμήθηκε, βραβεύθηκε. Η Σεϊντού είναι μία από τις 3 γυναίκες που έχει βραβευθεί με Χρυσό Φοίνικα. Οι άλλες δύο; Η συμπρωταγωνίστρια της, ελάχιστα Ελληνίδα, Αντέλ Εξαρχόπουλος και η Τζέιν Κάμπιον. Εκλεκτές συγγένειες, εκλεκτές βραβεύσεις.

Είναι μια αυτοαναφορική

Η ίδια είναι εκδηλωτική στις συνεντεύξεις. Μιλάει αυθόρμητα, μιλάει αρκετά, μιλάει ειλικρινά αλλά επιμένει να θέλει να είναι και μυστηριώδεις. Κακομαθημένη σε όλα της, η Λεά έχει πει για την ίδια ότι “κάποιες φορές, όταν βλέπω τον εαυτό μου στην οθόνη λέω, κοίτα να δεις, πραγματικά έχω κάτι, όχι ακριβώς σέξι, αλλά περισσότερο... σαρκικό. Ίσως επειδή έχω κυτταρίτιδα, δεν ξέρω...”

Άλλα πράγματα που έχει πει η Λεά για τη Λεά; “Συνήθως μ’ αρέσει να παίζω ηρωίδες που παλεύουν, αγωνίζονται για κάτι, είναι θαρραλέες. Προτιμώ να παίζω φτωχούς ανθρώπους, τους βρίσκω πιο κινηματογραφικούς.”

“Μ’ αρέσει να δουλεύω με γυναίκες σκηνοθέτες... Οι γυναίκες μπορούν να γίνουν πολύ σκληρές. Μ’ αρέσουν αυτές οι γυναίκες, η θηλυκότητά τους, ο άγριος ρομαντισμός. Είναι καλή εποχή για μας, γιατί η θηλυκότητα έχει αλλάξει. Τώρα οι άντρες γίνονται πιο θηλυκοί κι ευάλωτοι κι οι γυναίκες πιο αρρενωπές και δυναμικές.”

“Μ’ αρέσει η δράση, όταν το σώμα εκφράζει κάτι. Στο γαλλικό σινεμά όλοι μιλούν συνέχεια. Στο αμερικανικό παίζεις με το σώμα σου. Νιώθω ακόμα πιο άνετα, όχι μόνο να παίζω, αλλά και να κάνω συνεντεύξεις στα αγγλικά παρά στα γαλλικά. Για ν’ απαντήσω στα γαλλικά σκέφτομαι, αργώ. Στα αγγλικά το σκέφτομαι λιγότερο. Δε με νοιάζει ούτε πώς ακούγομαι, ούτε τι λέω.”

“Είμαι πολύ σταθερός χαρακτήρας. Αυτό όμως που δεν μπορώ με τίποτα είναι όταν προσπαθούν να με βάλουν στον αυτόματο πιλότο. Έχω ανάγκη από κάτι πολύ απλό: να μου μιλούν ευθέως, με ειλικρίνεια, για να μπορώ και εγώ να απαντάω με τον ίδιο τρόπο. Μου αρέσει να ψάχνομαι, να πειραματίζομαι, να αλλάζω κατεύθυνση.”

“(Mετά τη Ζωή της Αντέλ) νιώθω περισσότερο γυναίκα. Μια γυναίκα που ναι μεν περπατά σαν αγόρι, όμως παραμένει θηλυκή. Πλέον δεν με ενοχλεί να με αποκαλούν ‘κυρία’.”

“Παλιότερα ένιωθα άβολα όταν καταλάβαινα ότι είμαι επιθυμητή. Δεν έδινα στον εαυτό μου αυτό το δικαίωμα. Σήμερα μου είναι πιο εύκολο να ξέρω τι θέλω, αλλά και να κατανοώ τις ανάγκες του άλλου. Η επιθυμία δηλώνει ζωή, το αντίθετο είναι συνώνυμο της κατάθλιψης για μένα. Υπάρχει μια φράση του σκηνοθέτη Ζαν-Λικ Γκοντάρ που αγαπώ πολύ. ‘Το σινεμά μάς βοηθά να αγαπήσουμε την πραγματικότητα’. Ναι, θεωρώ ότι το σινεμά μάς βοηθά να ζούμε καλύτερα.”

Είναι ένα υβρίδιο

Mιλάει αρκετά, με το θράσος που έχει όποιος έχει μεγαλώσει σε ένα βασιλικό περιβάλλον όπου κάθε έκθεση μπορεί να ξεχαστεί αν φροντίσουν οι σωστοί άνθρωποι στις σωστές θέσεις. Η Λεά Σεϊντού αγαπάει το όνειρο, την ταινία του Κοκτό, Πεντάμορφη και το Τέρας, αντιγράφει τις κινήσεις του Μάικλ Τζάκσον για να ξεσκουριάζει το σώμα της και είναι μια γυναίκα ετών 30 που για τον Τιερί Φρεμό, τον καλλιτεχνικό διευθυντή των Καννών είναι “Mπαρντό συν Μπινός συν Κέιτ Μος και κάποιες φορές όλες μαζί ταυτόχρονα”. Mπορεί να είναι περισσότερες. Από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε στη σκοτεινή αίθουσα το 2006 έχει ακούσει τις σκηνοθετικές επιταγές των Γούντι Άλεν, Ουές Αντερσον και Κουέντιν Ταραντίνο.

Είναι ένα αντικείμενο

Στη συνέντευξη της στη Guardian μνημονεύει ακόμη έναν Γάλλο auteur. “O Φρανσουά Τριφό κάποτε είπε ότι μια ηθοποιός είναι ένα βάζο μέσα στο οποίο βάζεις λουλούδια. Είσαι πάντα ένα δοχείο, πως θέλει να σε χρησιμοποιήσει ο καθένας σκηνοθέτης είναι μια άλλη υπόθεση” σχολιάζει. “Χλωμή και εύθραυστη, με αυτές τις νωχελικές σακούλες κάτω από τα μάτια, η Σεϊντού θυμίζει μια ηρωίδα του Μανέ, ερωτευμένη με το τίποτα με λίγη βοήθεια από πολύ αψέντι” γράφει ο Τζόναθαν Ρόμνει για τη Λέα Ελέν Σεϊντού-Φορνιέ ντε Κλοζόν.

Οι κριτικοί και οι άνθρωποι του θεάματος μιλάνε συχνά για αινιγματική Λεά Σεϊντού. Άλλοι λένε ότι είναι μια ειλικρινής αλλά χυμώδης, αστή γαλλίδα που μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον όπου όλα ήταν αποδεκτά, ένα bohemian παράδεισο για να ενηλικιωθεί κανείς. Για ένα κορίτσι που έγινε γυναίκα και προκάλεσε τον εκνευρισμό του σκηνοθέτη Αμπντελατίφ Κεσίς που της έδωσε την ευκαιρία να κερδίσει το Φοίνικα όταν τον είπε “τυραννικό”, έναν άντρα που την υπέβαλλε σε εξουθενωτικές πρόβες για μια αιδοιολειχία. Επιπλέον η Σεϊντού προκάλεσε και τον εκνευρισμό της λεσβιακής κοινότητας όταν είπε σε συνέντευξη της ότι οι “λεσβίες δεν είναι τόσο ωραίες όσο οι ετεροφυλόφιλες γυναίκες”.Στην Αντέλ η Λεά υποδύθηκε μια punk ομοφυλόφιλη νεαρή. “Παρευρμηνεύθηκα” είπε για τα παραπάνω. Ας την πιστέψουμε.

Είναι φιλέλληνας

Βαθιά ανάσα, αντοχή, συνεχίζεις. Η Λεά Σεϊντού είναι καλή φουρνάρισσα, της αρέσει η βιετναμέζικη κουζίνα, έχει ένα αγόρι που δεν ονοματίζει αλλά “είναι πολύ καλός στη φιλοσοφία” και εκτιμάει και την, ελάχιστα Ελληνίδα, Αντέλ Εξαρχόπουλος (“είναι ένα ηφαίστειο ερμηνείας” σχολίασε) και τον εντελώς Έλληνα Γιώργο Λάνθιμο όπου και έπαιξε για τις ανάγκες του στον “Aστακό”.

Αγαπάει τους νεκρούς με τα δώρα

Λίγα ακόμη πράγματα για μία από τις 2 γυναίκες του Μποντ; Βεβαίως. Μετά την αποτυχημένη απόπειρα της να γίνει μια Τόσκα ερωτεύθηκε ένα αγόρι, έναν ηθοποιό. Για να τον εντυπωσιάσει παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής στην σχολή Les Enfants Terribles του Παρισιού και το 2007 έκανε επιπλέον μαθήματα επάνω στη Μέθοδο στο Actors Studio της Νέας Υόρκης. Επίσης θα ήθελε να καλέσει πέντε νεκρούς σε κάποια από τα επόμενα γενέθλια της, αν το μπορούσε. “Τον Φρίντριχ Νίτσε, τον Μάικλ Τζάκσον, τον Τσαρλς Τσάπλιν, τη Μαρία Κάλας και τον Σερζ Γκένσμπουργκ” είπε. Επίσης θα ήθελε να της φέρουν πολλές γλυκές αλχημείες, πολλά χρωματιστά μακαρόν σε όποια γεύση, τις επιθυμεί όλες αλλά ας είναι από το Gérard Mulot στο St. Germain des Prés.

Είναι η Λεά Γκριν ή η Εύα Σεϊντού

H Σεϊντού θα εμφανιστεί στην επόμενη ταινία του Ξαβιέ Ντολάν αλλά μέχρι τότε θα έχει διαβάσει ξανά κάτι από τον αγαπημένο της συγγραφέα, τον Αλμπέρτο Μοράβια και θα συνεχίσει να βλέπει στη μικρή οθόνη μια ταινία όπου πρωταγωνιστούν οι αγαπημένες της ερμηνεύτριες. Η Φανί Αρτάν, η Ίνγριντ Μπέργκμαν, η Άννα Καρίνα. Α και η Εύα Γκριν. “Eίναι το αγαπημένο μου Bond Girl” είπε. Και το δικό μας, λίγο μετά ή λίγο πριν τη Λεά.

Εν τέλει, είναι απλά η Λεά.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης