ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Nobody: Η ταινία του Netflix που μας θύμισε τι σημαίνει σωστό και τίμιο action movie

Στιγμιότυπο από την ταινία Netflix

Ο Bob Odenkirk από το Better Call Saul και το Breaking Bad δίνει μία χιουμοριστική B-movie ερμηνεία.

Τον Bob Odenkirk τον ξέρουμε από τις σειρές Better Call Saul και Breaking Bad, είναι μία μορφή που μας έχει μείνει στη μνήμη σαν ένας οξυδερκής και έξυπνος τύπος που τα καταφέρνει να επιβιώσει με το μυαλό του παρά με τους μυς και το σώμα του. Τώρα όμως στη νέα ταινία του Netflix, Nobody, βλέπουμε (έκπληκτοι στην αρχή) έναν Odenkirk να σκοτώνει και να πυροβολεί τους εχθρούς του με την άνεση ενός Sylvester Stallone ή ενός Jason Statham.

H ταινία ανοίγει με την κάπως μίζερη ζωή ενός οικογενειάρχη που προσπαθεί να τα πάει καλά με τη γυναίκα, τα παιδιά και τη δουλειά του. Σιγά, σιγά όμως καταλαβαίνουμε πως ο Hutch Mansell έχει ένα βαρύ και σκοτεινό παρελθόν το οποίο δεν αργεί να βγει προς τα έξω.

Χρειάζεται μόνο μία σπίθα για να αναζωπυρωθεί η φωτιά. Κάτι που γίνεται με την αφορμή μίας διάρρηξης στο ίδιο του το σπίτι. Από εκεί και μετά βλέπουμε να ξεκινάει ένα roller coaster βίας που στ’ αλήθεια σε αφήνει άναυδο με τον ρεαλισμό της.

Ειδικά η σκηνή στο λεωφορείο μπορεί κανείς να πει πως είναι η βάση για όλη την ταινία.

Μία χορογραφία βίας τόσο καλά στημένη που αισθάνεσαι πως βρίσκεσαι και εσύ μέσα στο ξύλο και τη βία. Σίγουρα ο κόσμος του κινηματογράφου θα χειροκροτεί τη συγκεκριμένη σκηνή για χρόνια, ιδιαίτερα οι λάτρεις των action movies.

Εδώ ακριβώς κανείς καταλαβαίνει πως η ταινία ίσως να μην είναι το νέο αριστούργημα που θα αλλάξει την πορεία του σινεμά, μπορεί όμως να σταθεί πολύ άνετα σαν ένα σύγχρονο b movie, κι αυτό συμβαίνει λόγω της εικόνας αλλά και της θεματολογίας της.

Ένας φιλήσυχος πολίτης που ξαφνικά μετατρέπεται σε εκδικητή. Μόνο που εδώ ο εκδικητής απολαμβάνει την εκδίκηση του. Το αίμα, τα σπασμένα κόκαλα και η ουρά από τα πτώματα που αφήνει πίσω του ο Hutch Mansell είναι κάτι παραπάνω από πολλά.

Μετά είναι ο Odenkirk που δίνει τρομερή ερμηνεία.

Παρακολουθώντας το «Nobody» για δεύτερη φορά με διευκόλυνε να εκτιμήσω πώς ένας ηθοποιός τόσο άσχετος με το action genre, μπορεί τελικά να παίξει έναν τόσο απαιτητικό ρόλο.

Σωματικά δεν έχει αλλάξει κάτι στον Odenkirk, φαίνεται όμως πως έριξε πολύ δουλειά με κάποιον χορογράφο πολεμικών τεχνών, μιας και μοιάζει να το κάνει αυτό για χρόνια.

Το «Nobody» λειτουργεί καλά γιατί εκτιμά πάνω απ' όλα την σωστή κατασκευή μιας σκηνής και τη χορογραφία δράσης, αφήνοντας πίσω την προσποίηση και την υπερβολική πλοκή που είναι συνηθισμένη στο είδος τα τελευταία χρόνια.

Δεν σπάει κανένα κινηματογραφικό καλούπι, παρουσιάζει όμως μια πραγματικά καλή ακολουθία σκηνών μέσα σε μια οικεία και τελικά ποπ trash δομή.

Μετά από ένα χρόνο με πολύ λίγες καλές ταινίες δράσης, το «Nobody» δίνει στους θεατές μια έκρηξη αδρεναλίνης, που μάλλον χρειαζόντουσαν.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης