ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Είναι άραγε ο Κρίστοφερ Νόλαν ο κατάλληλος σκηνοθέτης για τη νέα ταινία του Τζέιμς Μποντ

Ο Κρίστοφερ Νόλαν ποζάρει στην αίθουσα τύπου με τα βραβεία καλύτερης σκηνοθεσίας και καλύτερης ταινίας για το «Oppenheimer» στα Όσκαρ την Κυριακή 10 Μαρτίου 2024, στο Dolby Theatre στο Λος Άντζελες. 

(Φωτογραφία Jordan Strauss/Invision/AP)

Από το 2023, δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία του No Time to Die, ο James Bond είναι νεκρός. Μην ανησυχείτε όμως, ετοιμάζονται να τον αναστήσουν. Αυτό φέρνει το franchise του Bond σε μια πραγματικά πλεονεκτική θέση, με τον διάσημο Βρετανό κατάσκοπο να έχει πάντα τη δυνατότητα «να ξεφεύγει» από το πεπρωμένο του. 

Ωστόσο, με τον Bond του Daniel Craig να είναι ο πιο περίεργος της σειράς μέχρι στιγμής, ίσως ταίριαζε τελικά στις συναισθηματικές του αδυναμίες και τις διαρκώς γερασμένες σωματικές του ικανότητες να τον οδηγήσουν σε ένα θανάσιμο κλείσιμο.

Ο θάνατος του όμως παρέχει στον κινηματογραφιστή έναν σχεδόν εντελώς κενό καμβά, στον οποίο μπορεί να δημιουργήσει τη δημιουργική του μαγεία. Φυσικά, εξακολουθούμε να περιμένουμε από τον Bond να φορέσει ένα κομψό μαύρο σμόκιν, να μπει σε μια αποθήκη με κακούς και να τρέξει με την Aston Martin του στους δρόμους κάποιας ευρωπαϊκής πόλης, αλλά η επερχόμενη ταινία 007 έχει μια μοναδική ευκαιρία να αλλάξει το παιχνίδι και να δώσει στο franchise την τόσο αναγκαία αναγέννηση.

Ο διάσημος κινηματογραφικός καινοτόμος Κρίστοφερ Νόλαν θα ήταν το τέλειο άτομο για να ανταποκριθεί σε μια τέτοια πρόκληση, με τη φιλμογραφία να δείχνει ότι είναι ικανός τόσο για τεχνική μαγεία όσο και για ικανή αφήγηση μιας ιστορίας δράσης.

Η τριλογία του Dark Knight, το Inception του 2010 και το Dunkirk του 2017 αποδεικνύουν γιατί θα ήταν ο σωστός για τη «δουλειά» του νέου 007. Άλλωστε, είναι εμβληματικοί οι «κακοί» του στα Batman. Αλλά και το Tenet ήταν μια κατασκοπευτική ταινία με κεντρική ιδέα το ταξίδι στο χρόνο, η οποία θριάμβευσε για την καθαρή κινηματογραφική της φιλοδοξία.

Κάποιες από τις «αποχρώσεις» του Tenet υποδήλωναν ότι θα ήταν έτοιμος να αντιμετωπίσει τον Bond σαν πρόκληση στην ταινιογραφία του. Ποιος δεν θυμάται την ανομοιόμορφη πολυπλοκότητα της αφήγησης της ταινίας, πόσο αριστοτεχνικά διηύθυνε την σεκάνς δράσης, με το κυνηγητό αυτοκινήτου, όπου δύο εκδοχές των ίδιων χαρακτήρων τρέχουν ταυτόχρονα στον αυτοκινητόδρομο σε διαφορετικά χρονοδιαγράμματα. Μία αριστοτεχνική κινηματογραφική παραγωγή.

Υποθετικά μιλώντας πάντα και μόνο ως κινηματογραφόφιλοι, δίνοντας στον Νόλαν τα κλειδιά για την Aston Martin του Bond, η σειρά ίσως να επέστρεφε με μια εμπορική έκρηξη, όπου, όπως και στην τριλογία του Dark Knight, του δίνονταν μια τριάδα ταινιών για να εξερευνήσει τους μύθους, τη γοητεία και το στυλ του 007.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης