ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Μάρτιν Σκορσέζε: «Η μαγεία του κινηματογράφου χάνεται - Κινηματογράφο έκανε ο Φελίνι»

ΑP Photo

Ο Μάρτιν Σκορσέζε παίρνει θέση για την τρέχουσα κατάσταση στον κινηματογράφο σε σχέση με τις υπηρεσίες streaming, και μιλά για τα περίπλοκα συναισθήματα που έχει για τις κινηματογραφικές ταινίες αυτήν τn εποχή.

Ενώ ο σκηνοθέτης κλασικών ταινιών, όπως του «Raging Bull» (Οργισμένο Είδωλο) και του «Taxi Driver» (Ο Ταξιτζής) θα προτιμούσε να κυκλοφορήσουν σε κινηματογραφικές αίθουσες οι ταινίες του, το πιο πρόσφατο φιλμ του, «Ο Ιρλανδός», δεν θα είχε φτάσει ποτέ στην οθόνη, αν δεν είχε την οικονομική υποστήριξη του Netflix.

Εν τω μεταξύ, η απρόβλεπτη πανδημία του κορωνοϊού έχει οδηγήσει ταινίες της χρονιάς που άξιζαν να προβληθούν σε κινηματογράφους να παρακολουθούνται σε τηλεοπτικές οθόνες.

Τις σκέψεις του αυτές μοιράζεται με το κοινό ο Μάρτιν Σκορσέζε σε δοκίμιό του με τίτλο «Il Maestro» που έγραψε για το Harper’s Bazaar, στο οποίο επίσης αναφέρεται στον διάσημο Ιταλό σκηνοθέτη, Φεντερίκο Φελίνι.

Ο Σκορσέζε χρησιμοποιεί τον Ιταλό θρυλικό δημιουργό ταινιών για να υποστηρίξει την άποψη ότι η μαγεία του κινηματογράφου χάνεται τώρα από την επέλαση του περιεχομένου που κυκλοφορεί από στούντιο ταινιών και εταιρείες streaming.

@AP Photo

«Η τέχνη του κινηματογράφου υποτιμάται συστηματικά, παραμερίζεται, υποβαθμίζεται και μειώνεται στον χαμηλότερο κοινό παρονομαστή με τον όρο "περιεχόμενο"», εκτιμά ο Σκορσέζε.

Η λέξη «περιεχόμενο», εξηγεί ο σκηνοθέτης, έχει μπει στhν κοινή συνείδηση, αλλά πιστεύει ότι είναι σημαντικό να περιγράφονται διαφορετικοί τύποι περιεχομένου.

«Υποθέτω ότι θα πρέπει να επανεξετάσουμε τις απόψεις μας για το τι είναι σινεμά και τι δεν είναι. Ο Φεντερίκο Φελίνι είναι ένα καλό σημείο εκκίνησης. Μπορείς να πεις πολλά για τις ταινίες του Φελίνι, αλλά υπάρχει ένα πράγμα που δεν επιδέχεται αμφισβήτησης: Είναι σινεμά. Η Τέχνη του Φελίνι καθόρισε το είδος», καταλήγει ο Σκορσέζε.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης