ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

To διαφημιστικό για το σύνδρομο down που διχάζει και 2 καμπάνιες με μήνυμα

Καθιερώθηκε το 2006 με πρωτοβουλία του Έλληνα γιατρού Στυλιανού Αντωναράκη, καθηγητή Γενετικής στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης και έκτοτε, η Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Down, κάθε 21η Μαρτίου, είναι συμβολική όπως και η ημερομηνία της -πρόκειται για τα τα αριθμητικά δεδομένα που συνθέτουν το σύνδρομο -3ο χρωμόσωμα στο 21ο ζεύγος=3.21.

Υπηρετώντας το σκοπό της ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης τη διεθνή κοινότητα για το σύνδρομο Down η ιταλική οργάνωση Coor Down, που υποστηρίζει τα άτομα που πάσχουν από το σύνδρομο Down έβγαλε ξανά το ετήσιο PSA film μικρού μήκους με την Olivia Wilde να υποδύεται τη 19χρονη AnnaRose Rubright.

Η 19χρονη με σύνδρομο Down αναρωτιέται “Εσύ πως με βλέπεις” (“How you see me?”) στο φινάλε, αφού εξιστορεί όσα είναι η ζωή της. Είναι φοιτήτρια στο κολλέγιο Rowan College στο Pemberton του New Jersey, εργάζεται σε ένα κέντρο υγείας και θεραπείας και είναι αθλήτρια των Special Olympics. Όμως, αν και η πρόθεση είναι καλή, πολλοί διαφωνούν με την εικονοποίηση του. “Το να μην δείχνεις έναν άνθρωπο με σύνδρομο down που αφηγείται τη ζωή του και να τον παρουσιάζεις σαν μια Olivia Wilde είναι αναπαραγωγή του κλισέ των media να υποδύονται ότι οι άνθρωποι με αναπηρίες δεν υπάρχουν. Είναι αόρατοι. Μιλάνε αλλά μοιάζουν με μια Olivia Wilde” σχολιάζει το Salon.

“Βλέπω τον εαυτό μου σαν έναν συνηθισμένο άνθρωπο, με μια όμορφη ζωή γεμάτη νόημα. Εγώ έτσι βλέπω τον εαυτό μου” λέει για να αποκαλυφθεί η πραγματική της εικόνα ενός ανθρώπου που πάσχει από σύνδρομο down.

Τα κανονικά αντρικά πρότυπα ομορφιάς

Η καμπάνια εταιρίας ένδυσης αντρικών εσωρούχων όπου τα μοντέλα δεν είναι ο Τζόνι Μπράβο και οι φίλοι του μοιάζει να χτύπησε το συναίσθημα του κοινού καθώς οι άντρες της καμπάνιας είναι αστείοι, έχουν κοιλιές, δεν είναι μαθημένοι στο cross fit και αν κάνουν γυμναστική, προτιμάνε μια yoga.

Τα πρότυπα ομορφιάς της αντρικής βιομηχανίας της μόδας είναι κάτι που πρέπει να κουβεντιαστεί, σχολιάζει η πολύ αστεία καμπάνια με κανονικούς άντρες που δεν πέρασαν από photoshop.

Η αφόρητα χαριτωμένη διαφήμιση που μας υπενθυμίζει την ιαπωνική κουλτούρα του kawaii

“Oτιδήποτε μικρό είναι και γοητευτικό” έγραφε η ποιήτρια από την Ιαπωνία του 10ου αιώνα Sei Shōnagon δίνοντας έναν ορισμό του τι είναι "kawaii." Για αυτήν είναι η αιώνια γλυκήτητα, η έννοια του χαριτωμένου που κουβαλάει παιδικότητα και έχει εμποτίσει την pop κουλτούρα της Ιαπωνίας δημιουργώντας ήρωες και προιόντας.

Από τη Hello Kitty στα ινδάλματα της μόδας του πεζοδρομίου, το kawaii έχει γεννήσει άπειρες τάσεις, ήρωες, avatar, κόμικ, σταρ της μουσικής σκηνής- τα πάντα ή περίπου τα πάντα από τη μηχανή κουλτούρας που λέγεται Ιαπωνία έχουν κάτι από καουάι.

“Το kawaii έπαιξε ζωτικό ρόλο στην ανάπτυξη της Ιαπωνικής υπο-κουλτούρας ιδιαίτερα κατά τις δεκαετίες ’70 και ‘80. Έκτοτε η αισθητική του εφαρμόζεται εκτενώς στη βιομηχανία και φυσικά δεν αφήνει ανεπηρέαστο τον κόσμο των εικαστικών. Το Kawaii έρχεται να προσδώσει σε έργα τέχνης ιδιαίτερη αισθητική και οικονομική αξία και να μετατρέψει απλά χρηστικά αντικείμενα σε ακαταμάχητα προϊόντα must-have” μας ενημέρωσε κάποια χρόνια πριν η ομώνυμη έκθεση στο C.A.M.P. Το kawaii είναι πολλά και εμπνέει το διαφημιστικό πρακτορείο Dentsu για να δημιουργήσει το πιο kawaii διαφημιστικό των καιρών μας.

Προφανώς και πρόκειται για διαφημιστικό σούπας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης