TECH

Facebook: «Θύελλα» μετά από νέες αποκαλύψεις για διαμοιρασμό προσωπικών δεδομένων χρηστών

Pixabay

Στο «μικροσκόπιο» μπαίνουν και πάλι οι πολιτικές διαμοιρασμού προσωπικών δεδομένων του Facebook, μετά από την αποκάλυψη ότι ο τεχνολογικός κολοσσός έδωσε πρόσβαση σε ευαίσθητες πληροφορίες χρηστών σε δεκάδες κατασκευαστές έξυπνων κινητών τηλεφώνων και τάμπλετ.

Την υπόθεση αυτή έφερε στο φως η αμερικανική εφημερίδα New York Times την Κυριακή, πυροδοτώντας νέο γύρο αντιπαραθέσεων και αναγκάζοντας την εταιρεία να εκδώσει σχετική ανακοίνωση για να υπερασπιστεί τον εαυτό της.

Όπως έγινε γνωστό, το Facebook μοιράστηκε προσωπικά δεδομένα χρηστών με κατασκευαστές όπως η Apple, η Samsung και η Microsoft. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, οι κατασκευαστές έλαβαν πληροφορίες για την μόρφωση, τις σχέσεις, την εργασία, τις θρησκευτικές πεποιθήσεις και τα πολιτικά πιστεύω των χρηστών. Την ίδια ώρα, ενημερώθηκαν για τις εκδηλώσεις στις οποίες θα έδιναν το «παρών».

Τι απάντησε το Facebook

Σε ανάρτησή του στο επίσημο μπλογκ του, το Facebook επιβεβαίωσε ορισμένες πληροφορίες του ρεπορτάζ της εφημερίδας αλλά διέψευσε άλλες.

Όπως ισχυρίζεται το κοινωνικό δίκτυο, όντως συνεργάστηκε με περίπου 60 εταιρείες την εποχή που τα κινητά τηλέφωνα δεν ήταν τόσο διαδεδομένα και τα διαδικτυακά καταστήματα εφαρμογών δεν είχαν ακόμη δημιουργηθεί. Το κοινωνικό δίκτυο είπε πως έδωσε σε αυτές τις εταιρείες μόνο πρόσβαση στο λογισμικό, ώστε να μπορέσουν να αναπτύξουν εκδόσεις του Facebook που λειτουργούσαν σε διάφορα τηλέφωνα και λειτουργικά. «Αυτοί οι συνεργάτες υπέγραψαν συμφωνίες που τους απαγόρευαν να χρησιμοποιήσουν τις πληροφορίες των χρηστών του Facebook για οποιονδήποτε άλλο σκοπό, παρά μόνο για να δημιουργήσουν αντίστοιχες εμπειρίες» τονίζει στην εν λόγω ανάρτηση ο Ime Archibong, αντιπρόεδρος του τμήματος συνεργασιών του Facebook.

O ίδιος υποστήριξε ότι το κοινωνικό δίκτυο δεν έχει καμία ένδειξη οι εν λόγω εταιρείες χρησιμοποίησαν με λανθασμένο τρόπο τα δεδομένα αυτά.

Το δημοσίευμα της αμερικανικής εφημερίδας ανέφερε, επίσης, ότι το Facebook είχε δώσει στους κατασκευαστές πρόσβαση στις πληροφορίες των φίλων των χρηστών, χωρίς να ζητηθεί σχετική άδεια. Όπως αναφέρει το CNNi, οι αποκαλύψεις αυτές προκάλεσαν ανησυχία και το «πνευματικό τέκνο» του Μαρκ Ζάκερμπεργκ δέχτηκε σκληρή κριτική. «Είναι ανησυχητικό ότι τόσες πολλές εταιρείες είχαν πρόσβαση στα δεδομένα αυτά, ιδιαίτερα δεδομένων των ανησυχιών για την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα των χρηστών» λέει στο CNNi ο Michael Veale, ειδικός σε θέματα ασφάλειας τεχνολογίας στο University College London.

O David Cicilline, μέλος της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ, είπε ότι το ρεπορτάζ των New York Times εγείρει ερωτήματα για την κατάθεση του Μαρκ Ζάκερμπεργκ στο κογκρέσο πριν από λίγο καιρό. Τo Facebook απάντησε στον Cicilline, λέγοντας ότι New York Times έχουν άδικο για τον έλεγχο που έχουν οι χρήστες.

Παρότι το CNNi ζήτησε από κατασκευαστικές εταιρείες να σχολιάσουν τις νέες αποκαλύψεις, μέχρι στιγμής δεν έχουν ανταποκριθεί στο αίτημα.

Μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου Cambridge Analytica, το κοινωνικό δίκτυο έχει δεχτεί σφοδρότατη κριτική τόσο από νομοθέτες όσο και από πολίτες για τον τρόπο με τον οποίο μοιράζεται τα προσωπικά δεδομένα με τρίτες εταιρείες.

Facebook defends sharing user data with phone makers, by Sherisse Pham

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης