TECH

Σε «υπερεφαρμογή» θέλει να εξελιχθεί το Viber

Σε μία πλατφόρμα που δεν θα προσφέρει απλά επικοινωνία μεταξύ των χρηστών του αλλά πολλές ακόμη υπηρεσίες θέλει να εξελιχθεί το Viber, το οποίο συμπλήρωσε 10 χρόνια λειτουργίας.

Όπως επεσήμανε ο Djamel Agaoua, διευθύνων σύμβουλος της Rakuten Viber, σε παρουσίαση σε εκπροσώπους μέσων ενημέρωσης από την ανατολική Ευρώπη, η υπάρχουσα τάση είναι προς τις «υπερφαρμογές» (σ.σ. σε ελεύθερη μετάφραση τα super apps). Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και το Viber, το οποίο καταρχάς έχει ξεκινήσει συνεργασία με παρόχους περιεχομένου προσφέροντας τους ένα νέο κανάλι επικοινωνίας με το κοινό τους και «βλέπουμε τις κοινότητες να έχουν διπλασιαστεί» όπως σημείωσε ο κ. Agaoua. Ένα δεύτερο βήμα ήταν το λανσάρισμα υπηρεσιών με τη χρήση chatbots μέσω των οποίων οι χρήστες του Viber μπορούν, για παράδειγμα, να βλέπουν την πορεία των παραγγελιών, να καλούν ταξί κ.ά.

Το επόμενο βήμα είναι το κομμάτι των πληρωμών μέσω chatbots με τον κ. Agaoua να αναφέρει ότι έχουν ξεκινήσει συνεργασία με το Google Pay και το Apple Pay με την Ουκρανία να είναι η πρώτη χώρα που έχουν λανσαριστεί αυτές οι υπηρεσίες, ενώ το 2021 θα ακολουθήσουν και άλλες αγορές.

Λίγη ιστορία

Το Viber ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2010 από μία ιστορία αγάπης. Ένας από τους δύο Ισραηλινούς ιδρυτές (Talmon Marco και Igor Magazinnik) ήταν σε σχέση εξ αποστάσεως και αναζητούσε έναν φθηνό τρόπο επικοινωνίας με το έτερον ήμισυ του. Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία του Viber που είχε ως στόχο να προσφέρει ένα εναλλακτικό τρόπο επικοινωνίας, δίνοντας την ευκαιρία για δωρεάν διεθνείς κλήσεις στους χρήστες κινητών. Στη συνέχεια εξελίχθηκε σε μία πλαφόρμα με λειτουργίες όπως μηνύματα, ομαδικές συνομιλίες, ομαδικές ηχητικές κλήσεις και βιντεοκλήσεις, κοινότητες και chatbots, διατηρώντας την ίδια ώρα την ασφάλεια του ιδιωτικού απορρήτου ως βασική υπόσχεση προς του χρήστες του.

Το 2014 το Viber εξαγοράστηκε από την ιαπωνική Rakuten, μία εκ των κορυφαίων εταιρειών παγκοσμίως στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, ενώ σημαντική στιγμή ήταν το λανσάρισμα των «κοινοτήτων» το 2019 και των ομαδικών ηχητικών κλήσεων το 2019.

Το 2020 το Viber ανακοίνωσε νέες λειτουργίες που έδωσαν λύσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπως ομαδικές βιντεοκλήσεις, και υποστήριξε τις δυνατότητές του, διπλασιάζοντας το μέγιστο αριθμό συμμετεχόντων στους 20, τόσο στις ομαδικές ηχητικές κλήσεις όσο και στις βιντεοκλήσεις.

Έμφαση στην ασφάλεια

Ένα από τα μεγάλα ατού του Viber θεωρείται το υψηλό επίπεδο προστασίας των προσωπικών δεδομένων που προσφέρει. Σύμφωνα με τον κ. Agaoua, η έμφαση στην προστασία παραμένει στον πυρήνα της φιλοσοφίας της εταιρείας. «Τα επόμενα χρόνια μπορεί να αλλάξουν πολλά στο Viber, αλλά αυτό που δεν πρόκειται να αλλάξει είναι η πολιτική μας όσον αφορά στην προστασία των προσωπικών δεδομένων» ήταν η χαρακτηριστική ατάκα του κ. Agaoua, ο οποίος ήταν ιδιαίτερα αιχμηρός για άλλες πλατφόρμες και κυρίως για το Facebook. «Οι άνθρωποι καταλαβαίνουν πλέον περισσότερα και αρχίζουν να προτιμούν περισσότερο μία πλατφόρμα επικοινωνίας που ενδιαφέρεται για την προστασία των προσωπικών δεδομένων τους. Κάποιοι δεν ενδιαφέρονται και αυτό δεν είναι πρόβλημα, ας χρησιμοποιούν το Facebook. Κάποιοι ενδιαφέρονται και αυτοί θα χρησιμοποιούν το Viber» ήταν η χαρακτηριστική ατάκα του επικεφαλής του Viber.

Επόμενα πλάνα

Για το άμεσο μέλλον, το Viber σχεδιάζει να επεκτείνει τις συνεργασίες του σε τοπικό και διεθνές επίπεδο, ενώ επιδιώκει τους τοπικούς συνεργάτες να τους βοηθήσει να επεκταθούν και σε άλλες αγορές.

Επιπλέον, στα σχέδια είναι να υπάρξουν και συμφωνίες διαλειτουργικότητας με άλλες πλατφόρμες επικοινωνίας. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσε, για παράδειγμα, ένας χρήστης του Viber να επικοινωνεί απευθείας με έναν χρήστη του WhatsApp. Σύμφωνα με τους ανθρώπους του Viber, το πρόβλημα δεν είναι τόσο τεχνικό καθώς απαιτείται να υπάρχει συμφωνία για ένα κοινό πρωτόκολλο επικοινωνίας. Το ζήτημα είναι τι γίνεται όταν η επικοινωνία αφορά από τη μία πλευρά μία πλατφόρμα με κρυπτογράφηση από άκρο σε άκρο (όπως το Viber) με κάποια που δεν το προσφέρει. Μία περίπτωση, όπου, σύμφωνα με τον κ. Agaoua, η λύση θα είναι η εκ των προτέρων ενημέρωση των χρηστών σχετικά με το επίπεδο της κρυπτογράφησης που υπάρχει.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης