TECH

EE: Εκπλήξεις ερωτικού περιεχομένου στο δεύτερο «κύμα» των εταιρειών τεχνολογίας

UNSPLASH

Στο πρώτο «κύμα» των τεχνολογικών κολοσσών που η Ευρωπαϊκή Ένωση χαρακτηρίζει ως «ρυθμιστές πρόσβασης» (gatekeepers) σύμφωνα με τα κριτήρια που θεσπίζονται από την Πράξη για τις Ψηφιακές Αγορές (Digital Markets Act – DMA) και οφείλουν να είναι περισσότεροι «ανοικτοί», υπήρχαν όλα τα μεγάλα «ονόματα». Το δεύτερο κύμα που ανακοινώθηκε πριν από μερικές μέρες είχε εκπλήξεις, τουλάχιστον για όσους δεν έχουν συνειδητοποιήσει το μέγεθος της αγοράς ενήλικου περιεχομένου.

Συγκεκριμένα, στη νέα λίστα της ΕΕ των εταιρειών που χαρακτηρίζονται ως «πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες» (very big online platforms) περιλαμβάνονται το Pornhub, το Stripchat και το XVideos. Προφανώς, πρόκειται για ορισμένες από τις πιο γνωστές online πλατφόρμες ερωτικού και ενήλικου περιεχομένου, οι οποίες είναι και εξαιρετικά δημοφιλείς, δεδομένου ότι στη λίστα συμπεριλήφθηκαν επειδή ο αριθμός των Ευρωπαίων χρηστών τους ξεπερνά τα 45 εκατομμύρια σε μηνιαία βάση!

Ποιες είναι οι υποχρεώσεις

Η ένταξη τους στη συγκεκριμένη λίστα έχει ως αποτέλεσμα ότι οι συγκεκριμένες πλατφόρμες θα πρέπει μέσα στο πρώτο μισό του 2024 να έχουν λάβει μία σειρά από μέτρα και να έχουν εγκαταστήσει αρκετούς μηχανισμούς με κύριο στόχο την προστασία των ανηλίκων αλλά και τον περιορισμό του διαμοιρασμού παράνομου περιεχομένου.

Μεταξύ άλλων, θα πρέπει να υπάρχουν μηχανισμοί που να επιτρέπουν σε χρήστες ή οργανισμούς να ενημερώνουν με εύκολο τρόπο την πλατφόρμα για την ύπαρξη παράνομου περιεχομένου. Επίσης, να ενημερώσουν τους χρήστες για τους λόγους που το περιεχόμενο τους είτε διαγράφηκε είτε έχει περιορισμούς στην πρόσβαση σε αυτό. Ακόμη θα πρέπει να ενημερώνουν τις αρμόδιες αρχές σε περίπτωση που υπάρχουν υποψίες ότι υπάρχει μία παράνομη πράξη σε εξέλιξη, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης.

Επιπλέον, καλούνται να επανασχεδιάσουν τα συστήματα τους ώστε να προσφέρουν υψηλό επίπεδο προστασίας της ιδιωτικότητας, να είναι ασφαλή και να προστατεύουν τους ανήλικους. Ακόμη, τα συστήματα τους δεν θα πρέπει να είναι σχεδιασμένα με τρόπο που να παραπλανούν ή να χειραγωγούν τους χρήστες. Παράλληλα, οι πλατφόρμες θα έχουν την υποχρέωση να παρέχουν συνεχείς αναφορές και μελέτες για όλα αυτά τα μέτρα προστασίας.

Γενικότερα, δίνεται ιδιαίτερη προσοχή και έμφαση στον τομέα της προστασίας των ανηλίκων και στο περιεχόμενο, ενώ η ΕΕ αναφέρει ότι θα προχωρά σε συνεχείς ελέγχους.

Το μέγεθος του κλάδου

Η ανακοίνωση των τριών αυτών online πλατφορμών δεν αποτέλεσε ιδιαίτερη έκπληξη για όσους παρακολουθούν την παγκόσμια αγορά τόσο της ψυχαγωγίας όσο και του Διαδικτύου. Ο κλάδος του ενήλικου περιεχομένου εκτιμάται ότι έχει φθάσει πλέον να αγγίζει τα 100 δισ. ευρώ ετησίως σε παγκόσμιο επίπεδο παρουσιάζοντας διαρκώς τεράστια αύξηση.

Το συντριπτικά μεγαλύτερο κομμάτι του αφορά πλατφόρμες και υπηρεσίες που βρίσκονται στο Διαδίκτυο, στο οποίο το πορνογραφικό περιεχόμενο και τα σχετικά sites βρήκαν χώρο από τις αρχές της εμφάνισης του Internet. Και από αρκετούς αναλυτές θεωρείται ότι το πορνογραφικό περιεχόμενο βοήθησε αρκετά στην ενίσχυση της διάδοσης του μέσου.

Σημειωτέον πως τα sites και οι πλατφόρμες ενήλικου περιεχομένου και γενικότερα η συγκεκριμένη βιομηχανία θεωρείται ότι είναι από αυτές που αρέσκονται να δοκιμάζουν νέες τεχνολογικές εξελίξεις. Άλλωστε, ο αστικός μύθος αναφέρει ότι το λόγος που τη δεκαετία του ’80 το πρότυπο που επικράτησε στο χώρο της αναπαραγωγής video ήταν το VHS και όχι το πολύ καλύτερο BETA ήταν πολύ απλά επειδή η Sony που ανέπτυσσε το δεύτερο πρότυπο αρνήθηκε να δώσει άδεια προκειμένου να υπάρχουν ταινίες πορνό σε κασσέτες BETA. Και το VHS πήρε όλη τη συγκεκριμένη αγορά με αποτέλεσμα να κυριαρχήσει.

Από εκεί και πέρα θα πρέπει να σημειωθεί ότι η έννοια της συνδρομής για την πρόσβαση στο περιεχόμενο sites την εφάρμοσαν για πρώτη φορά ιστοσελίδες ενήλικου περιεχομένου. Όπως επίσης είναι γνωστό ότι από τους πρώτους που «πειραματίστηκαν» με τεχνολογίες όπως το περιεχόμενο υψηλής ευκρίνειας (full HD) και 4Κ αλλά και το VR ήταν οι εταιρείες παραγωγής ενήλικου περιεχομένου. Και ορισμένοι υποστηρίζουν ότι ένας λόγος που οι 3D τηλεοράσεις δεν κατάφεραν να γίνουν δημοφιλείς και «εγκαταλείφθηκαν» είναι και ότι δεν υπήρξαν σχετικές παραγωγές ενήλικου περιεχομένου!

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης