ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Όσκαρ 2024 – Όλες οι πιθανές πρωτιές και τα ρεκόρ της 96ης απονομής

Όσκαρ 2024 – Όλες οι πιθανές πρωτιές και τα ρεκόρ της 96ης απονομής

Κίλιαν Μέρφι, Λίλι Γκλάντστοουν, Μάρτιν Σκορσέζε και Ζιστίν Τριέ, έτοιμοι για πρωτιές και ρεκόρ στα φετινά Όσκαρ

AP Photo / iPiccy

Η 96η απονομή των Όσκαρ περιλαμβάνει αρκετούς υποψηφίους που σε περίπτωση νίκης θα προσθέσουν το όνομά τους στη λίστα με τις πρωτιές και τα ρεκόρ των βραβείων.

Πέρυσι είδαμε τη Μισέλ Γέο να γίνεται η πρώτη Ασιάτισσα που κερδίζει το Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου (για την ταινία «Τα Πάντα Όλα»), το 2021 η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ έγινε η πρώτη γυναίκα που βραβεύτηκε ως ηθοποιός αλλά και ως παραγωγός (για το «Nomadland») και το 2020 τα «Παράσιτα» έγιναν η πρώτη μη αγγλόφωνη παραγωγή που κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Ιδού τα πιθανά ρεκόρ που μπορούν να σπάσουν φέτος, σύμφωνα με το The A.V. Club.

Οι πρωτιές των ηθοποιών

Στην κατηγορία του Α’ ανδρικού και Α’ γυναικείου ρόλου, δύο από τα φαβορί θα γράψουν οσκαρική ιστορία με τις νίκες τους. Ο Κίλιαν Μέρφι του «Οπενχάιμερ» θα γίνει ο πρώτος Ιρλανδός ηθοποιός που κερδίζει το συγκεκριμένο βραβείο – ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις, που έχει κερδίσει στο παρελθόν, έχει ιρλανδική και βρετανική υπηκοότητα και έχει γεννηθεί στην Αγγλία. Ενώ η Λίλι Γκλάντστοουν των «Δολοφόνων του Ανθισμένου Φεγγαριού», η πρώτη ιθαγενής Αμερικανίδα που είναι υποψήφια για βραβείο καλύτερης ηθοποιού, μπορεί να γίνει και η πρώτη που θα το κερδίσει.

«Δολοφόνοι» των ρεκόρ

Στους «Δολοφόνους του Ανθισμένου Φεγγαριού» υπάρχουν κι άλλοι πιθανοί κάτοχοι ρεκόρ. Ο Μάρτιν Σκορσέζε έγινε ο εν ζωή σκηνοθέτης με τις περισσότερες υποψηφιότητες και, αν κερδίσει, θα είναι ο γηραιότερος νικητής της κατηγορίας στα 81 του χρόνια – τίτλος που σήμερα κατέχει ο Κιντ Ίστγουντ, νικητής στα 74 για το «Million Dollar Baby». Η σχεδόν μόνιμη συνεργάτης του, Θέλμα Σουνμέικερ, μπορεί να κερδίσει το τέταρτο Όσκαρ της στην κατηγορία καλύτερου μοντάζ, κάτι που θα την φέρει στην πρώτη θέση, μπροστά από τους Ραλφ Ντόσον, Ντάνιελ Μάντελ και Μάικλ Καν, με τους οποίους σήμερα ισοβαθμεί.

Η περίπτωση Τζον Γουίλιαμς

Τι να πει κανείς για τον θρυλικό συνθέτη Τζον Ουίλιαμς, που φέτος είναι υποφήφιος για τη μουσική της ταινίας «Ο Ιντιάνα Τζόουνς και ο Δίσκος του Πεπρωμένου»; Στα 92 του χρόνια είναι ο γηραιότερος υποψήφιος για Όσκαρ και ο άνθρωπος εν ζωή με τις περισσότερες υποψηφιότητες – έχει 54 και τον ξεπερνά μόνο ο Γουόλτ Ντίσνεϊ. Αν κερδίσει φέτος θα γίνει και ο γηραιότερος νικητής στην ιστορία των Όσκαρ, τίτλος που αυτή τη στιγμή κατέχει ο Τζέιμς Άιβορι (κέρδισε βραβείο καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου για το «Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου» στα 89 του).

Άλλες πιθανές πρωτιές

Μερικές ακόμα πιθανές πρωτιές: Η Ζιστίν Τριέ της «Ανατομίας μιας Πτώσης» μπορεί να γίνει η πρώτη Γαλλίδα που κερδίζει το Όσκαρ σκηνοθεσίας ή εκείνο του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου. Αν η «Ζώνη Ενδιαφέροντος» κερδίσει το βραβείο καλύτερης διεθνούς ταινίας, θα είναι η πρώτη από το Ηνωμένο Βασίλειο που το καταφέρνει (πρόκειται για συμπαραγωγή Ηνωμένου Βασιλείου και Πολωνίας). Το «Robot Dreams» μπορεί να γίνει η πρώτη νικήτρια ταινία κινουμένων σχεδίων χωρίς διαλόγους. Και μια μάλλον απίθανη περίπτωση: αν το «Οπενχάιμερ» σαρώσει και στις 13 κατηγορίες που είναι υποψήφιο (ή έστω στις 12) θα σπάσει το ρεκόρ των ταινιών «Μπεν Χουρ», «Τιτανικός» και «Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Η Επιστροφή του Βασιλιά» που έχουν από 11 νίκες.

Για τους λάτρεις τις στατιστικής…

…υπάρχουν μερικές ακόμη νίκες που θα είναι αξιοσημείωτες, χωρίς να αποτελούν ρεκόρ. Η Έμα Στόουν μπορεί να γίνει η δεύτερη γυναίκα, μετά τη Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, που κερδίζει Όσκαρ ως ηθοποιός και ως παραγωγός για το «Poor Things». «Το Αγόρι και ο Ερωδιός» του Χαγιάο Μιγιαζάκι μπορεί να γίνει η δεύτερη μη αγγλόφωνη ταινία που θα κερδίζει το Όσκαρ κινουμένων σχεδίων (μετά την επίσης δική του «Ταξίδι στη Χώρα των Θαυμάτων»). Σε περίπτωση νίκης, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο και η Τζόντι Φόστερ θα είναι ανάμεσα σε μόλις επτά άλλους ηθοποιούς που έχουν κερδίσει τρία ή περισσότερα Όσκαρ. Και, τέλος, η Ζιστίν Τριέ μπορεί να γίνει μόλις η τέταρτη γυναίκα που κερδίζει το Όσκαρ σκηνοθεσίας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ