Ένα βήμα πιο κοντά στην ανακάλυψη του «Ένατου Πλανήτη»

EUROKINISSI/ ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ (Φωτό Αρχείου)

Ένα βήμα πιο κοντά στην ανακάλυψη του ‘Ένατου Πλανήτη’, όπως τον αποκαλούν βρίσκονται σήμερα, Γάλλοι επιστήμονες. Το ηλιακό μας σύστημα φαίνεται να φιλοξενεί ένα πλανήτη, περίπου 10 φορές μεγαλύτερο από τη Γη, που βρίσκεται σε τροχιά μακριά από τον Ποσειδώνα.

Μελετώντας τα δεδομένα που περισυλλέγησαν από το διαστημόπλοιο Κασσίνι, της NASA, ο Γάλλος ερευνητής Τζάκουες Λάσκαρ, του γαλλικού Κέντρου Ερευνών, ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι με τη βοήθεια ενός νέου μαθηματικού μοντέλου, υπολόγισαν πως ο ‘ένατος’ πλανήτης πιθανόν να επηρεάζεται από τη τροχιά της Γης και να κινείται γύρω από τον Ήλιο. “Βρίσκεται στα εξωτερικά όρια του πλανητικού μας συστήματος, αλλά όχι οπουδήποτε τυχαία”, τόνισε.

Καθώς η απόσταση από τον ήλιο είναι τεράστια, οι ερευνητές κατάφεραν να περιορίσουν στο μισό την τροχιά στην οποία μπορεί να ανιχνευτεί το ‘σώμα’, σε ζώνη που αντιπροσωπεύει 20.000 χρόνια τροχιάς. “Έχουμε κόψει την απόσταση στη μέση”, είπε ο Λάσκαρ, όπως δημοσιεύει το ρωσικό ενημερωτικό δίκτυο RT.

Η ερευνητική ομάδα, ωστόσο, υποστηρίζει πως την έρευνα θα βοηθήσει η διαστημική αποστολή του δορυφόρου Κασσίνη, αν αυτή επεκταθεί μέχρι το 2020, καθώς χρειάζεται χρόνια για να βρουν τον πλανήτη ‘Εννέα’, εάν αυτός όντως υπάρχει.

Τα συμπεράσματα της Γαλλικής ομάδας βγήκαν ένα μήνα μετά την ανακοίνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Καλιφόρνια για την ύπαρξη του πλανήτη. Οι δύο επιστήμονες χρησιμοποίησαν ένα μαθηματικό μοντέλο και προσομοιώσεις για να προβλέψουν την ύπαρξή του, το οποίο μπορεί να εξηγήσει την περίεργη συσσώρευση μιας ομάδας πλανητών στη ζώνη Κουίπερ, μια παγωμένη ζώνη που κινούνται συντρίμμια μεταξύ του Ποσειδώνα.

Αν και η ύπαρξη του ένατου πλανήτη, δεν έχει επιβεβαιωθεί, η αναζήτηση του Ποσειδώνα είχε γίνει και το 1845, όταν Γάλλοι μαθηματικοί του Urbain Le Verrier, παρατήρησαν ότι η τροχιά του Ουρανού δεν ακολουθούσε ακριβώς την τροχιά του Ποσειδώνα, σύμφωνα με τους νόμους της βαρύτητας. Αυτό συμβαίνει γιατί ο Ποσειδώνας έχει μια βαρυτική έλξη από τον Ουρανό.

Στο μεταξύ, αν και ο Πλούτωνας προσφάτως θεωρούνταν ένατος πλανήτης, αναθεωρήθηκε σαν νάνο-πλανήτης μια δεκαετία πριν, καθώς παρουσιάζει διαφορετικά χαρακτηριστικά από τους άλλους πλανήτες του ηλιακού συστήματος. Οι επιστήμονες που υποβίβασαν τον Πλούτωνα, είναι οι ίδιοι που ανακοίνωσαν την πιθανή ύπαρξη του πλανήτη ‘εννέα’. Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Astronomical Journal.