Πώς η Lidl Ελλάς δείχνει τον δρόμο για ένα βιώσιμο αύριο αναλαμβάνοντας την ευθύνη που της αναλογεί

Στην εποχή της κλιματικής κρίσης και των ραγδαίων αλλαγών, η βιωσιμότητα δεν είναι απλά επιθυμητή αλλά αναγκαία. Όχι μόνο γιατί αφορά στο περιβάλλον και τη δημιουργία ενός πιο «πράσινου» αύριο, αλλά και στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων.
Αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θέσπισε πρόσφατα ανάλογους νόμους, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συνύπαρξης επιχειρηματικής ανάπτυξης και περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Ο κόσμος των επιχειρήσεων φαίνεται πως έχει ξεκινήσει να κινείται προς αυτή την κατεύθυνση, με τη Lidl Ελλάς να πρωτοστατεί έχοντας κάνει ήδη σημαντικά βήματα στον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο.
«Όσο πιο μεγάλος είσαι, τόσο μεγαλύτερη είναι και η ευθύνη σου»
Η υπεύθυνη επιχειρηματικότητα, λοιπόν, μοιάζει να είναι το «κλειδί» για μία ανάπτυξη που δεν υπονομεύει την κοινωνική ευημερία και την περιβαλλοντική ισορροπία, αλλά, αντίθετα, τις ενισχύει. Και, όπως φαίνεται, η Lidl το γνωρίζει καθώς η βασική αρχή της διεθνούς στρατηγικής βιωσιμότητάς της κωδικοποιείται με το σύνθημα «Στον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο-Αναλαμβάνουμε την ευθύνη».
Πρακτικά, αυτή η αρχή «μεταφράζεται» σε μία ολιστική προσέγγιση που καλύπτει όλη την αλυσίδα αξίας της, με 6 στρατηγικούς μας πυλώνες «Σεβασμός της βιοποικιλότητας», «Προστασία του κλίματος», «Διατήρηση των πόρων», «Δίκαιο επιχειρείν», «Προάσπιση της υγείας» και «Συμμετοχή σε διάλογο». Δρώντας σε 32 χώρες, η εταιρεία πορεύεται με ποιότητα, υπευθυνότητα και καινοτομία, με τελικό προορισμό τη μείωση των αποβλήτων, την προώθηση της κυκλικής οικονομίας και τη βιώσιμη χρήση των φυσικών πόρων. Και από αυτή της της προσπάθεια, δεν λείπει η στήριξη των τοπικών κοινωνιών και των συνεργατών της.
Αναγνωρίζοντας ότι η προστασία του περιβάλλοντος είναι ευθύνη όλων μας, η Lidl Ελλάς, μέσα από τη τη νέα της τηλεοπτική ταινία με κεντρικό μήνυμα «Όσο πιο μεγάλος είσαι, τόσο μεγαλύτερη είναι και η ευθύνη σου», εστιάζει στην έννοια της ευθύνης και επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της για την προστασία του πλανήτη και την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.
Στην ταινία πρωταγωνιστούν η Γωγώ Δελογιάννη, Σεφ και Πρέσβειρα της Lidl Ελλάς, ο Γιώργος Καπουτζίδης, Ηθοποιός, Σεναριογράφος και Πρεσβευτής της Lidl Ελλάς, και ο Αντώνης Τσαπατάκης, Παραολυμπιονίκης, Παγκόσμιος Πρωταθλητής Κολύμβησης και Πρεσβευτής της Lidl Ελλάς, όπου, μαζί με εθελοντές, συμμετέχουν ενεργά σε δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος. Έτσι, ενισχύεται το μήνυμα της συλλογικής προσπάθειας, ενώ οι εικόνες της φύσης και στιγμές παιδικής ανεμελιάς που πλαισιώνουν την αφήγηση, αλλά και τα επιλεγμένα αποσπάσματα από την «Ασκητική» του Νίκου Καζαντζάκη, προσδίδουν διαχρονικό και στοχαστικό χαρακτήρα στην καμπάνια.
currencyaucentA-currencyCcurrencya-currencyaAcurrencye-centAu-currencya-currencyCAcurrencyuucent.jpg?t=-rDSr86muQkehYwDLJ5mAQ)
Κάπως έτσι, δεν είναι τυχαία η ανάδειξη της Lidl Ελλάς στις «The 50 Most Sustainable Companies in Greece» το 2024, για 7η συνεχή χρονιά, αποτελώντας παράδειγμα εταιρείας που δεν παρακολουθεί απλώς την κλιματική κρίση αλλά αναλαμβάνει ενεργό δράση στην αντιμετώπισή της, εμπνέοντας και άλλες επιχειρήσεις να ακολουθήσουν το ίδιο μονοπάτι. Όμως, πώς το καταφέρνει αυτό;
Ένας κόσμος πράσινος, χωρίς πλαστικά
Με το όραμα μίας χώρας χωρίς πλαστικά απορρίμματα, , η Lidl Ελλάς, ως μέλος του Ομίλου Schwarz, στοχεύει στην ευαισθητοποίηση και την εκπαίδευση σχετικά με την πρόληψη της ρύπανσης από πλαστικά. Έτσι, τον Ιούνιο του 2020, «γεννήθηκε» η πρωτοβουλία Plastic Free Greece, η οποία συνεχίζεται και φέτος για 6η συνεχή χρονιά σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και κάτω από την «ομπρέλα» της καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Από την πρώτη μέρα έως και σήμερα, έχουν πραγματοποιηθεί 53 παράκτιοι και 36 υποθαλάσσιοι καθαρισμοί, ενώ έχουν συλλεχθεί συνολικά σχεδόν 12 τόνοι απορριμμάτων από 412 εθελοντές.

Με το ίδιο σκεπτικό, για 3η συνεχόμενη χρονιά, η Lidl Ελλάς συνεργάζεται με τη WE4ALL ευαισθητοποιώντας τους εργαζομένους και τις οικογένειές τους μέσω της εταιρικής πρωτοβουλίας εθελοντικών δράσεων για ένα μέλλον με περισσότερα δέντρα και λιγότερες πηγές μόλυνσης. Έτσι, διοργανώνονται δεντροφυτεύσεις, καθαρισμοί και περίπατοι για το κλίμα, όπως και διαδικτυακά σεμινάρια, αλλά και περιβαλλοντική εκπαίδευση σε σχολεία. Μιλώντας με αριθμούς, το έτος 2024-2025 φυτεύτηκαν περισσότερα από 6.500 δέντρα από 137 εθελοντές εργαζομένους και τα παιδιά τους, με τα επόμενα τέσσερα χρόνια να λαμβάνεται η ανάλογη φροντίδα για την ανάπτυξή τους.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε πως η δέσμευση της Lidl Ελλάς προς τη βιωσιμότητα αναγνωρίστηκε από την We4All με τη διάκριση Global Defender, αποτελώντας τον μοναδικό retailer με αυτή την διάκριση και επιβεβαιώνοντας τη συνεισφορά της εταιρείας στη διαμόρφωση ενός βιώσιμου μέλλοντος.
Δίπλα στις πληγείσες περιοχές της βόρειας Εύβοιας και της Αττικής
Προχωρώντας σε δράσεις όχι μόνο πρόληψης αλλά και αντιμετώπισης των περιοχών που υπέστησαν καταστροφές, η εταιρεία ακολουθεί τη δική της κλιματική στρατηγική με επιστημονικά τεκμηριωμένους στόχους.
Έτσι, βρίσκεται στο πλευρό των ανθρώπων της Βόρειας Εύβοιας και των Αφιδνών Αττικής έχοντας ήδη διαθέσει 500.000 ευρώ για δράσεις Αναδάσωσης, Περιβαλλοντικής Αποκατάστασης και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων στις περιοχές αυτές.

Συγκεκριμένα, με βάση τη Μελέτη Αναδάσωσης Μαύρης Πεύκης, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και τη συνεργασία του Τμήματος Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, προβλέπεται να πραγματοποιηθούν έργα αντιδιαβρωτικής και αντιπλημμυρικής προστασίας σε Βόρεια Εύβοια και Αφίδνες. Όσον αφορά στη Βόρεια Εύβοια θα φυτευτούν συνολικά 187.000 φυτάρια Μαύρης Πεύκης, τα οποία προβλέπονται από το Δημόσιο Δασικό Φυτώριο της Οργάνης, σε έκταση 1.340,80 στρεμμάτων.
Περιβαλλοντικό αποτύπωμα στο μηδέν και βιώσιμη διατροφή
Επεκτείνοντας δε τη στρατηγική της για το κλίμα, η Lidl, ως μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής πώλησης τροφίμων στην Ευρώπη, θέτει ως στόχο το Net-Zero. Αυτό σημαίνει ότι επιδιώκει τη μείωση της εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου όσο πιο κοντά στο μηδέν γίνεται μέχρι το 2050 και σε κάθε στάδιo, με έμφαση στις έμμεσες εκπομπές που προκύπτουν από ολόκληρη την αλυσίδα αξίας. Ο λόγος; Εκεί εντοπίζονται οι περισσότερες εκπομπές και, κατ’ επέκταση, ο «μοχλός» για ένα καλύτερο αύριο. Αυτό το κάνει ήδη από το 2022 χρησιμοποιώντας 100% «πράσινη» ηλεκτρική ενέργεια.

Επιπλέον, αποβλέποντας στην αειφορία σε όλες τις εκφάνσεις της, η Lidl Ελλάς κάνει ένα βήμα παραπάνω και ευθυγραμμίζει τη στρατηγική της με τη Συνειδητή διατροφή και το πρότυπο της Πλανητικής Υγιεινής Διατροφής. Μάλιστα, γι’ αυτή ακριβώς μίλησε στο Delphi Economic Forum X η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Βιωσιμότητας, παρουσιάζοντας το όραμα της εταιρείας για έναν κόσμο όπου η διατροφή δεν επιβαρύνει τον πλανήτη αλλά τον προστατεύει.
Βάσει της στρατηγικής της για ένα μέλλον πιο υγιεινό, πιο βιώσιμο, πιο δίκαιο, η Lidl Ελλάς στοχεύει στην αύξηση των πηγών φυτικής προέλευσης στη γκάμα των προϊόντων μας σε 30% έως το 2030, διατηρώντας μία σχέση διαφάνειας με τους καταναλωτές μέσω εργαλείων αξιολόγησης του WWF, αλλά και με τη δέσμευση ενός υπεύθυνου marketing, χωρίς διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων προς τα παιδιά.
Σε μία εποχή που το κλίμα αλλάζει ραγδαία, οι επιχειρήσεις μπορούν να γίνουν μέρος της λύσης, σε επενδύοντας στο πιο σημαντικό κεφάλαιο, την εμπιστοσύνη και το μέλλον. Και η Lidl Ελλάς αποδεικνύει έμπρακτα πως κάτι τέτοιο είναι εφικτό, θέτοντας τη βιωσιμότητα στο επίκεντρο της φιλοσοφίας της και δείχνοντας τον δρόμο που οφείλουν να «βαδίσουν» οι επιχειρήσεις.