Μπορεί μία τράπεζα να επενδύει στην τεχνολογία και ταυτόχρονα να είναι ανθρωποκεντρική;
Η τεχνολογία εξελίσσεται ταχύτερα από ποτέ, οι ανάγκες των ανθρώπων αλλάζουν εξίσου γρήγορα και στον ίδιο ρυθμό κινούνται και οι τραπεζικές συναλλαγές. Πλέον γίνονται από το κινητό, η τραπεζική εξυπηρέτηση αυτοματοποιείται σε μεγάλο βαθμό και η καθημερινότητα δείχνει να στρέφεται όλο και περισσότερο προς τον ψηφιακό κόσμο.
Και όμως, μέσα σε αυτό το τοπίο, η ανάγκη για φυσική εξυπηρέτηση, καθοδήγηση και αμοιβαία εμπιστοσύνη παραμένει σταθερή. Ο αλγόριθμος δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη επαφή, ενώ άτομα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, ορατές ή αόρατες, δεν έχουν την προσωποποιημένη βοήθεια που χρειάζονται.
Το «στοίχημα» της εποχής, λοιπόν, είναι πώς μπορεί να βρεθεί η ισορροπία μεταξύ ψηφιακών εφαρμογών και δια ζώσης εξυπηρέτησης, ώστε να μπορούν να έχουν όλοι ανεξαιρέτως πρόσβαση σε υπηρεσίες. Και εδώ είναι που έρχεται η CrediaBank και το Κατάστημα Νέας Εμπειρίας.
Ένα νέο μοντέλο που επαναπροσδιορίζει τη σχέση πελάτη-Τράπεζας
Φτάνοντας στην οδό Σκουφά 3 στο Κολωνάκι αντικρίζει κανείς το νέο concept της CrediaBank που, από τον Σεπτέμβριο που άνοιξε τις πόρτες του, αποδεικνύει πως η τεχνολογία δεν βρίσκεται εκεί για να δημιουργήσει αποστάσεις αλλά «γέφυρες» επικοινωνίας και διευκολύνσεις. Αυτό φαίνεται ήδη από τη είσοδο, αφού για να μπει κανείς στον χώρο χρειάζεται μόνο την τραπεζική κάρτα του ενώ, μεταξύ άλλων, υπάρχει ράμπα και μπουτόν εισόδου χαμηλού ύψους προς διευκόλυνση των ατόμων που κινούνται με αμαξίδιο. Από εκεί και πέρα, ξεκινάει μία αναβαθμισμένη εμπειρία, κυρίαρχο χαρακτηριστικό της οποίας είναι ο σεβασμός στον άνθρωπο και τις ανάγκες του.
Επιπλέον, το TCR αναλαμβάνει τη διαχείριση των χρημάτων με απόλυτη ακρίβεια και ασφάλεια, αντικαθιστώντας το κλασικό συρτάρι του ταμείου. Αυτό απελευθερώνει τους ανθρώπους της CrediaBank από χρονοβόρες διαδικασίες και τους δίνει τη δυνατότητα να επικεντρωθούν σε αυτό που χρειάζεται πραγματικά ο πελάτης: Καθοδήγηση και ουσιαστικό διάλογο.
Την ίδια στιγμή, η χρήση διαδραστικού συστήματος FinXR, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας, προσφέρει μία διαδραστική εμπειρία εξυπηρέτησης, ενισχύοντας την καλύτερη κατανόηση των τραπεζικών προϊόντων από τους πελάτες. Παράλληλα, τα Σημεία Απομακρυσμένης Εξυπηρέτησης από εκπρόσωπο της υπηρεσίας CrediaConnect δίνουν λύσεις για όσους χρειάζονται άμεση, εξ αποστάσεως υποστήριξη, ενσωματώνοντας ψηφιακά κύριες λειτουργίες του καταστήματος όπως το onboarding νέων πελατών, τις πληρωμές, τις καταθέσεις και τις αναλήψεις.

Η τεχνολογία προς όφελος του πελάτη
«Επαναπροσδιορίζουμε τη σχέση Τράπεζας- πελάτη επιστρέφοντας στη βασική παράμετρο: Την ανθρώπινη επαφή, την αμεσότητα, τη σχέση εμπιστοσύνης», εξηγεί η Διευθύνουσα Σύμβουλος της CrediaBank Ελένη Βρεττού και, πράγματι, το Κατάστημα Νέας Εμπειρίας πρόκειται για ένα πρωτοποριακό concept που «αγκαλιάζει» την τεχνολογία, με στόχο να βελτιστοποιήσει και να απλοποιήσει τις διαδικασίες για όλους, διατηρώντας την ανθρώπινη επαφή, με «πυξίδα» την αντίληψη ότι όλοι έχουν δικαίωμα στην πρόσβαση.
Αυτό φαίνεται και από τον ίδιο τον χώρο, ο οποίος έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε η επαφή να γίνεται άμεσα και φυσικά, χωρίς εμπόδια και τυποποιημένες διαδικασίες που διακόπτουν τη ροή της επικοινωνίας. Σε αυτό συμβάλλουν τόσο το coffee corner, ο χώρος αναμονής που δίνει τη δυνατότητα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών μέσω ζωγραφικής και παιχνιδιών και οι χώροι αναμονής για κατοικίδια όσο και οι υποδομές που καθιστούν το κατάστημα προσβάσιμο για όλους, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες όρασης, ακοής, κινητικότητας ή που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού.
Είναι φανερό, επίσης, και από το προσωπικό καλωσόρισμα του πελάτη στην είσοδο του καταστήματος, αλλά και από τους ανθρώπους της CrediaBank που είναι σύμβουλοι εμπιστοσύνης για όσους πελάτες χρειάζονται πλήρη καθοδήγηση. Δηλαδή από βασικά στοιχεία της προσωποποιημένης εξυπηρέτησης των πελατών, στην καρδιά της οποίας βρίσκεται ο άνθρωπος και η πελατοκεντρική κουλτούρα της Τράπεζας.
Σημειώνεται πως το εν λόγω concept, ως μέρος της νέας εκκίνησης της Τράπεζας, αναμένεται να εξαπλωθεί σε όλο το μήκος του δικτύου καταστημάτων της CrediaBank έως τα τέλη του 2026, με τα καταστήματα της Κρήτης και της Θεσσαλονίκης να είναι τα επόμενα που θα ανακαινιστούν.
Με την τεχνολογία να εξελίσσεται με αλματώδη τρόπο, το ερώτημα πλέον είναι αν μπορεί μία τράπεζα να είναι ταυτόχρονα τεχνολογικά εξελιγμένη και ανθρωποκεντρική. Όπως δείχνουν τα γεγονότα, την (καταφατική) απάντηση τη δίνει η CrediaBank μέσα από το Κατάστημα Νέας Εμπειρίας, έναν χώρο προσωποποιημένης εξυπηρέτησης για όλους.