ΕΛΛΑΔΑ

«2030: Τι κάνετε;» - Aποκαλυπτήρια του Ημερολογίου της Lavazza για το 2018

«2030: Τι κάνετε;» - Aποκαλυπτήρια του Ημερολογίου της Lavazza για το 2018

Τι κάνετε; Η ερώτηση που θέτουμε με το Ημερολόγιο 2018 της Lavazza είναι ευθύς και ηχεί δυνατά στα 193 κράτη - μέλη των Ηνωμένων Εθνών.

Η ερώτηση αυτή υπενθυμίζει σε όλους ότι το 2030 –ημερομηνία που έχει καθοριστεί από τα Ηνωμένα Έθνη για τη βιωσιμότητα του πλανήτη– βρίσκεται πολύ κοντά. Πράγματι, το 2030 ήδη φτάνει ως πρόκληση μέσα από τις 17 φωτογραφίες-πορτραίτα του Platon που φέρνουν στη ζωή το «2030: Τι κάνετε;» το νέο Ημερολόγιο της Lavazza είναι ο πρώτος καλλιτεχνικός πολλαπλασιαστής παγκοσμίως για τους 17 Στόχους των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Διηγείται τους στόχους των Ηνωμένων Εθνών μέσω της συγκεκριμένης δέσμευσης των 17 πρεσβευτών της βιωσιμότητας, αντρών και γυναικών, που δεσμεύονται να μετατρέψουν τα απορρίμματα τροφίμων σε γεύματα για τους φτωχότερους ή τα πλαστικά μπουκάλια σε δημοκρατική πηγή φωτός, να εκπαιδεύουν τα παιδιά, να παρέχουν κατάρτιση σε νέους που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση και περιθωριοποιημένες γυναίκες, να προστατεύσουν τη θάλασσα και τη βιοποικιλότητα, να αντιμετωπίσουν την κλιματική αλλαγή και να αγωνιστούν για μια οικονομία που σέβεται τη φύση και τη ζωή.

Τι κάνετε; Από τον σεφ Massimo Bottura στον Αμερικανό ηθοποιό Jeremy Renner. Από την υπέρμαχο των ωκεανών Alexandra Cousteau στον Carlo Petrini, τον Ιδρυτή του Slow Food. Από το πρωταθλητή του τένις Andre Agassi στον Jeffrey Sachs, Διευθυντή του Δικτύου των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, μέχρι τον δημιουργό του βιβλίου “The Blue Economy” Gunter Pauli και τον συνιδρυτή της ΜΚΟ Rainforest Alliance Daniel Katz, τα 17 πλάνα του Platon είναι πορτραίτα που κοιτάζουν στην ψυχή των 17 χαρακτήρων και σε κάθε έναν από μας, θέτοντας την αναπόφευκτη ερώτηση «2030: Τι κάνετε;» Μας υπενθυμίζουν ότι το 2030 είναι πολύ κοντά, ενώ ο δρόμος μέχρι να μπορέσουν να επιτευχθούν οι 17 Στόχοι είναι ακόμα μακρύς και ανηφορικός. Το Ημερολόγιο 2018 της Lavazza -ένα δημιουργικό έργο από το πρακτορείο Armando Testa- είναι συνεπώς μια έκκληση των ατόμων για δράση, υπενθυμίζοντάς τους τη συλλογική τους ευθύνη.

Alexandra Cousteau

«Το ερώτημα που τίθεται από τον τίτλο του Ημερολογίου 2018 της Lavazza είναι άμεσο και σκόπιμα προκλητικό. “Τι κάνετε;” Όλοι μας –οι πολίτες, οι πολιτικοί και κοινωνικοί θεσμοί, οι επιχειρήσεις- καλούνται να απαντήσουν και να αναλάβουν τη δέσμευση να κάνουν τη διαφορά. Οι 17 Στόχοι για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη των Ηνωμένων Εθνών είναι ο τρόπος για να σώσουμε τον πλανήτη, αλλά το 2030 έρχεται κοντά με γρήγορους ρυθμούς και η ενεργοποίηση μιας θετικής κίνησης των ανθρώπων είναι πιο επείγουσα όσο ποτέ», σχολίασε η Francesca Lavazza, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας. «Για τον λόγο αυτό, αποφασίσαμε να υποστηρίξουμε τους 17 Στόχους για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη των Ηνωμένων Εθνών και να τους ερμηνεύσουμε με έναν καλλιτεχνικό τρόπο για πρώτη φορά, χάρη στην αυθεντία της σύγχρονης φωτογραφίας, τον Platon. Επιθυμία μας είναι να εκλαϊκεύσουμε την παγκόσμια δέσμευση για το 2030, να διαδώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε ευρύτερα τον κόσμο πάνω στα θέματα αυτά και ειδικά όσους παίζουν κεντρικό ρόλο στην εκπλήρωση των στόχων. Είναι ο μόνος τρόπος για να κινητοποιήσουμε τους ανθρώπους, κυρίως τους νεότερους, ώστε να μπορέσουν να αλλάξουν πραγματικά τα δεδομένα στο μέλλον. Θέλουμε να μεταδώσουμε το μήνυμα μιας θετικής επανάστασης, να εμπνεύσουμε και να ξυπνήσουμε την αίσθηση της κοινότητας, ώστε να αποτελέσουμε μέρος της αλλαγής που θα θέλαμε να δούμε στον κόσμο».

Ο Jeffrey Sachs αποτελεί την πραγματική έμπνευση για το Ημερολόγιο της Lavazza «2030: Τι κάνετε;». Καθηγητής στο πανεπιστήμιο Κολούμπια και Ειδικός Σύμβουλος του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών António Guterres, αναφορικά με τους Στόχους για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, ο Jeffrey Sachs είναι ένας από τους πρεσβευτές της βιώσιμης ανάπτυξης, του οποίου το πορτραίτο δημιούργησε ο Platon μαζί με τη σύζυγό του Sonia, απεικονίζοντάς τους ως υποστηρικτές του 17ου Στόχου: Συνεργασία για τους Στόχους. Ο Jeffrey Sachs εξηγεί: «Και τα 193 μέλη κράτη των Ηνωμένων Εθνών υιοθέτησαν τους Στόχους για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη το 2015 με στόχο να οδηγήσουν τον κόσμο μακριά από τους αυξανόμενους κινδύνους της περιβαλλοντικής καταστροφής και να τους στρέψουν προς το μέλλον της ευημερίας, της υγείας, της παιδείας και της ειρήνης. Σήμερα, δύο χρόνια μετά, είμαστε ακόμα μακριά από την επίτευξη αυτών των 17 Στόχων, που είναι σίγουρα φιλόδοξοι, αλλά όχι ακατόρθωτοι μέχρι το 2030. Πράγματι, η παγκόσμια συνεργασία είναι το κλειδί καθώς οι βασικές αρχές μας ενδιαφέρουν όλους -όχι μόνο τις κυβερνήσεις- κι αφορούν κάθε έναν ξεχωριστά, τις επιχειρήσεις, τα πανεπιστήμια και τις κοινότητες γενικά. Το Ημερολόγιο της Lavazza αναδεικνύει αυτή την παγκόσμια δέσμευση και μας θυμίζει τις διακυβεύσεις του μέλλοντος. Η ελπίδα, και πεποίθησή μου, είναι ότι η ενέργεια αυτή θα εμπνεύσει πολλούς άλλους ανθρώπους να ασπαστούν κι αυτοί την κίνηση για τη βιώσιμη ανάπτυξη.»

17 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ – ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ

Τι κάνετε; Το προκλητικό ερώτημα του Ημερολογίου 2018 της Lavazza χτυπάει τον καθένα μας στο μυαλό και διεισδύει στη συνείδηση, άβολα και άμεσα, χάρη στους στρεβλωτικούς φακούς του Platon, ενός Βρετανού φωτογράφου και αφηγητή με ελληνική καταγωγή, που έγινε παγκοσμίως γνωστός ως ο «φωτογράφος των ισχυρών» έχοντας φωτογραφήσει κάποιους από τους πιο εμβληματικούς ηγέτες του κόσμου, επιχειρηματίες και γίγαντες τις τεχνολογίας και είδωλα του κόσμου του θεάματος. «Με το Ημερολόγιο της Lavazza “2030: Τι κάνετε;” θέλουμε να φέρουμε στο φως μια ομάδα πολιτιστικών ηρώων, δίνοντάς τους την αναγνώριση που τους αξίζει», αφηγήθηκε ο Platon. «Με τον ρόλο μου ως ακτιβιστής και πολιτιστικός προβοκάτορας, προσπάθησα με αυτό το έργο να προκαλέσω διάλογο που βασίζεται στον αμοιβαίο σεβασμό για την ηθική μας πυξίδα και την βαρύτητα της καλής ηγεσίας. Γιατί εδώ δεν υπάρχει αρνητισμός, δεν καταλογίζονται ευθύνες, υπάρχει μόνο ενέργεια και πάθος: και αυτό είναι μια θετική εξέλιξη. Υπάρχουν 17 εξαιρετικές ιστορίες που θα μπορούσαν να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης και να γίνουν η δύναμη που θα οδηγήσει την κοινότητα των υπεύθυνων πολιτών παγκοσμίως, με ευσπλαχνία και βαθύ σεβασμό στην προσφορά.»

Massimo Bottura

Αποδίδοντας ένα πρόσωπο στους 17 Στόχους των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και διηγώντας μια παραδειγματική ιστορία έμπνευσης για κάθε Στόχο, αποτελεί μία μεγάλη πρόκληση που η Lavazza ήθελε να ξεκινήσει με τον Platon κάτω από τη δημιουργική επιμέλεια του Armando Testa. «Μετά από τρία χρόνια φωτογράφισης των Υποστηρικτών της Γης –τους μοντέρνους ήρωες που έχουν αφοσιωθεί στη σίτιση του πλανήτη με έναν δίκαιο και βιώσιμο τρόπο στην Αφρική, τη Λατινική Αμερική και τη Νοτιοανατολική Ασία– η φωτογραφία-έργο τέχνης μιλάει για τον επείγοντα χαρακτήρα μιας οικουμενικής κοινωνικής δέσμευσης, που κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει. Μετά τους After Helmut Newton, Annie Leibovitz, David LaChapelle, Steve McCurry και τόσους άλλους ειδικούς της σύγχρονης φωτογραφίας, αναγνωρίσαμε την ευαισθησία του Platon, ενός αφηγητή και ενός μεγάλου γνώστη της ανθρώπινης ψυχής, και τον επιλέξαμε ως κατάλληλο υποστηρικτή να φέρει στο προσκήνιο τους 17 Στόχους των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη μέσω ενός καλλιτεχνικού διηγήματος. Η 26η έκδοση του Ημερολογίου της Lavazza σηματοδοτεί την επιστροφή, μετά από 16 χρόνια, του ασπρόμαυρου: μια διαδικασία που αναδεικνύεται πολύ μοντέρνα μέσα από τον φακό του Platon, με απλό στυλ που απεικονίζει τους χαρακτήρες μας όσο το δυνατόν πιο αυθεντικά. Το ασπρόμαυρο ενθαρρύνει τον προβληματισμό και τη βαθιά ενδοσκόπηση, ώστε να είναι ιδανικό για ένα παγκόσμιο θέμα, όπως η δέσμευση για την προστασία του πλανήτη» προσθέτει ο Michele Mariani, Διευθυντής Δημιουργικού Τμήματος, Armando Testa.

Η ΘΕΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ

Το Ημερολόγιο 2018 της Lavazza (που μπορείτε να το βρείτε διαδικτυακά στο Calendar.lavazza.com) προσκαλεί τους πολίτες, εκπροσώπους θεσμών, επιχειρήσεων και όλα τα μέρη της κοινωνίας να γνωρίσουν και να διευρύνουν την ευαισθητοποίηση για τους 17 Στόχους των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη μέχρι το έτος 2030. Μπορεί να δηλώσει καθένας την προσωπική του δέσμευση για τη βιωσιμότητα και να γίνει πρεσβευτής βοηθώντας να διαδοθεί η θετική κίνηση υπευθυνότητας στα κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιώντας το hashtag #2030whatareUdoing.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ