ΕΛΛΑΔΑ

Πτώση Mirage: Το χρονικό, τα ερωτήματα και οι συντριβές Mirage που συγκλόνισαν

Η είδηση της συντριβής του Mirage 2000-5 σε θαλάσσια περιοχή κοντά στη Σκύρο και ο θάνατος του πιλότου, σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου, έχει βυθίσει στη θλίψη την οικογένειά του, τις Ένοπλες Δυνάμεις αλλά και ολόκληρη την ελληνική κοινωνία.

Δυστυχώς, όμως, ο σμηναγός -πατέρας δύο ανήλικων παιδιών- δεν είναι ο μοναδικός χειριστής Mirage που έχει χαθεί εν ώρα καθήκοντος.

Από το 1992 έως και σήμερα έχουν καταπέσει 11 Mirage ενώ έχουν χαθεί και χειριστές άλλων αεροσκαφών.

Το 1988 παρελήφθησαν τα πρώτα αεροσκάφη τρίτης γενιάς, τα Mirage 2000 EG/BG, ενώ το 2000 αποφασίστηκε η αγορά 15 αεροσκαφών Mirage 2000-5 Mk2.

Την ίδια ώρα, τον Σεπτέμβριο του 2004 ξεκίνησε ο εκσυγχρονισμός δέκα επιπλέον αεροσκαφών Mirage 2000BG/EG στο επίπεδο 2000-5 Mk2 α. Επίσης, θεωρούνται πολύ «φιλικά» προς τους χειριστές τους.

Τα ερωτήματα

Μέχρι στιγμής, δεν έχει γίνει γνωστό πόσων ετών ήταν το αεροσκάφος που κατέπεσε σήμερα αλλά η ΕΡΤ μετέδιδε νωρίτερα ότι δεν ήταν πολύ γερασμένο.

Ο πιλότος ήταν εμπειρότατος, με πολλές ώρες πτήσης στο ενεργητικό του.


Πηγή: ΓΕΑ

Έτσι ένα πιθανό σενάριο είναι ο πιλότος να έπαθε βέρτιγκο -δηλαδή να έχασε τον προσανατολισμό του και να απώλεσε την αίσθηση του ορίζοντα. Φυσικά, δεν μπορεί να αποκλειστεί και το ενδεχόμενο το Mirage να παρουσίασε κάποια ξαφνική μηχανική βλάβη. Παρόλα αυτά, σε μια τέτοια περίπτωση ο πιλότος πιθανώς να είχε προλάβει να ειδοποιήσει ή να εκτιναχθεί από το αεροσκάφος.

Οποιαδήποτε εικασία για τους λόγους της συντριβής, όμως, θα ήταν ακόμη πρόωρη. Απαντήσεις στα ακριβή αίτια της πτώσης θα δώσει το ΓΕΑ, καθώς έχει ήδη συγκροτηθεί αρμόδια επιτροπή για τη διερεύνηση του δυστυχήματος.

Το χρονικό της σημερινής συντριβής

Τα δύο Mirage απογειώθηκαν από το 135 Σμηναρχία Μάχης Σκύρου, για να αναχαιτίσουν τουρκικά μαχητικά που είχαν παραβιάσει τον FIR Αθηνών.

Μόλις οι Τούρκοι πιλότοι είδαν στα ραντάρ τους ότι τα ελληνικά μαχητικά είχαν απογειωθεί άλλαξαν πορεία και βγήκαν από τον FIR Αθηνών.

Οι πιλότοι της Ελληνικής Αεροπορίας έφτασαν στο σημείο και είδαν ότι τα τουρκικά μαχητικά δεν βρίσκονταν πλέον στο σημείο και έτσι άλλαξαν πορεία για να επιστρέψουν στη βάση τους.

Λίγη ώρα αργότερα, στις 12:15, το δεύτερο αεροσκάφος ανέφερε ότι ο επικεφαλής του έπεσε στο νερό περίπου εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου και δόθηκαν εντολές να αλλάξει πορεία.

Στην έρευνα συμμετέχει η Φρεγάτα ΨΑΡΑ με το οργανικό ελικόπτερο Sikorsky S-70 ενώ από τη βάση στο Κοτρώνι απογειώθηκε και ένα ακόμη Sikorsky S-70.

Άμεσα απογειώθηκε και ένα Super Puma από τη Χίο, που κατευθύνθηκε προς την περιοχή για να συνδράμει στις έρευνες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εντοπίστηκαν από την ομάδα διάσωσης ορισμένα συντρίμμια και η κάσκα του πιλότου -κάτι που κατά τις αρχές επιβεβαιώνει ότι ο χειριστής είναι νεκρός.

Τόσο η σορός του πιλότου όσο και η άτρακτος του μαχητικού αεροσκάφους δεν έχουν ακόμη εντοπιστεί.

Οι συντριβές Mirage από το 1992 έως το 2011

Ιούνιος 1992 - Συντριβή ανοιχτά του Αγίου Ευστρατίου
Ιούλιος 1997 - Πτώση Μιράζ 2000 στη Σκύρο
Σεπτέμβριος 1997 - Συντριβή αεροσκάφους ανοιχτά της Σκύρου
Νοέμβριος 1998 - Πτώση Μιράζ 2000 στη Σκάλα Ωρωπού
Νοέμβριος 2003 - Συντριβή Μιράζ ανοιχτά της Χίου
Σεπτέμβριος 2004 - Πτώση αεροσκάφους στη Σκύρο
Απρίλιος 2006 - Συντριβή στο Πτώον Όρος
Φεβρουάριος 2007 - Πτώση αεροσκάφους στο ευβοϊκό κόλπο
Ιούνιος 2011 - Συντριβή αεροσκάφους στη Σάμο
Μάιος 2017 - Πτώση Μιράζ 2000 στη Σκόπελο

Δύο αεροσκάφη έχουν πέσει κατά τη διάρκεια εικονικών αερομαχιών με τουρκικά

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις δύο αεροσκάφη έχουν πέσει κατά τη διάρκεια εικονικών αερομαχιών με τουρκικά.

Τον Ιούνιο του 1992 ο υποσμηναγός Νίκος Σιαλμάς σκοτώθηκε στην περιοχή του Άη Στράτη όταν το Mirage F-1 που χειριζόταν κατέπεσε στη θάλασσα κατά τη διάρκεια αερομαχίας με τουρκικά F-16.


Πηγή: ΠΑ.Σ.ΟΙ.Π.Α.

To 20016 o σμηναγός Κώστας Ηλιάκης, χειριστής ενός F-16, χάνει τη ζωή του στην περιοχή της Καρπάθου όταν τουρκικό F-16 καρφώνεται στην καλύπτρα του αεροσκάφους του σκοτώνοντας τον ακαριαία.


Πηγή: ΠΑ.Σ.ΟΙ.Π.Α.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης