ΕΛΛΑΔΑ

Οι επόμενες κινήσεις στη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου

Οι επόμενες κινήσεις στη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου

Περισσότερες υπηρεσίες και προϊόντα που θα βελτιώνουν το επίπεδο εξυπηρέτησης και εμπειρίας των οδηγών οχημάτων που χρησιμοποιούν τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου περιλαμβάνουν τα πλάνα της Γέφυρας Α.Ε., της εταιρείας που διαχειρίζεται ένα από τα σημαντικότερα τεχνικά έργα που έχουν γίνει ποτέ στην Ελλάδα.

Όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης με αφορμή τη συμπλήρωση 15 ετών λειτουργίας αλλά και την παρουσίαση του νέου γαλανόλευκου λογοτύπου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Γέφυρα Α.Ε., Παναγιώτης Παπανικόλας, ένας από τους στόχους που έχει τεθεί είναι η περαιτέρω αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών προκειμένου να γίνει ακόμη πιο εύχρηστος ο ηλεκτρονικός τρόπος πληρωμής. Επιπλέον, στα πλάνα είναι και η μεγαλύτερη έμφαση στην καλύτερη εξυπηρέτηση των εταιρικών οχημάτων με τη δημιουργία εξειδικευμένων προϊόντων και υπηρεσιών που θα απευθύνονται σε επιχειρήσεις, όπως και η ενίσχυση των εσόδων από τις διελεύσεις μεγαλύτερων οχημάτων.

Όσον αφορά το θέμα των διοδίων, ο κ. Παπανικόλας επεσήμανε ότι η σύμβαση του παραχωρησιούχου με το Δημόσιο, δεν προβλέπει αύξηση αλλά τιμολογιακή αναπροσαρμογή και αυτό έχει γίνει τα τελευταία χρόνια. Σημείωσε δε ότι έχουν δημιουργηθεί αρκετά προϊόντα, τα οποία απευθύνονται σε όσους κάνουν συχνή χρήση της Γέφυρας και προσφέρουν σημαντικές εκπτώσεις και αξιοποιούνται όλο και περισσότερο. Επίσης, επεσήμανε ότι 20 χρόνια μετά την έναρξη της επένδυσης, οι μέτοχοι του παραχωρησιούχου (Vinci, Ελλάκτωρ και Άβαξ) δεν έχουν ακόμη πάρει πίσω το αρχικό κεφάλαιο που επένδυσαν (70 εκατ. ευρώ) λόγω της οικονομικής κρίσης που μείωσε την κυκλοφορία στη Γέφυρα, ενώ παράλληλα τώρα έχει δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην αποπληρωμή του δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

rio1

Κίνηση

Ο συνολικός αριθμός των διελεύσεων από τη Γέφυρα έχει αγγίξει τα 61,8 εκατ. στα 15 χρόνια λειτουργίας, εκ των οποίων το 84% αφορά επιβατικά ΙΧ οχήματα. Η κυκλοφορία παρουσιάζει αύξηση τα τελευταία χρόνια μετά το ναδίρ του 2014 που ήταν τα 3 εκατ. διελεύσεις σε ετήσια βάση. Το ζενίθ ήταν το 2009 με 5 εκατ. διελεύσεις, ενώ, όπως επεσήμανε, ο κ. Παπανικόλας η κυκλοφορία βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα ίδια επίπεδα με το 2011, κάτι που συμβαίνει και στους υπόλοιπους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

Η άνοδος αποδίδεται πάντως τόσο στην σύνδεση της Γέφυρας με το σύγχρονο οδικό δίκτυο που επετεύχθη το 2017 όσο και στα εκπτωτικά προϊόντα, τα οποία χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο και πλέον η τοπική κίνηση έχει φθάσει να αντιστοιχεί στο 40% των συνολικών διελεύσεων όταν το 2004 ήταν στο 25%. Σημειωτέον πως ο αριθμός των χρηστών του e-pass της Γέφυρας έχει φθάσει στις 17.000, ενώ η εταιρεία δίνει πλέον πολλές δυνατότητες για απόκτηση του πομποδέκτη αλλά και επαναφόρτισης μέσω του Διαδικτύου. Αξιοσημείωτο είναι ακόμη πως οι ηλεκτρονικές συναλλαγές έχουν φθάσει να αντιπροσωπεύουν το 28% των διελεύσεων με σαφή ανοδική τάση, ενώ το ποσοστό των συναλλαγών με έκπτωση είναι πλέον στο 39%.

Έμφαση στη συντήρηση

Ένας τομέας που δίνεται ιδιαίτερη έμφαση είναι και αυτός της συντήρησης δεδομένου ότι πρόκειται για ένα εντυπωσιακό από τεχνικής πλευράς έργο. «Η Γέφυρα αποτελεί ένα σύγχρονο τεχνικό μνημείο για τη χώρα μας, λαμβάνοντας υπόψη την καινοτομία και τα πρωτοπόρα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή της, αλλά και την τεχνολογία που χρησιμοποιείται 15 χρόνια τώρα για τη συνεχή συντήρησή της. Βασικοί πυλώνες της στρατηγικής μας αυτά τα 15 χρόνια και για τα υπόλοιπα που θα ακολουθήσουν, είναι η διασφάλιση της υγείας του έργου, ο αφουγκρασμός της τοπικής κοινωνίας και ο σεβασμός στο περιβάλλον» επεσήμανε ο δρ. Παπανικόλας, ο οποίος ήταν εκ των βασικών μελετητών στον σχεδιασμό της Γέφυρας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι περισσότερα από 5.700 δομικά στοιχεία ελέγχονται και επιθεωρούνται συνεχώς από το εξειδικευμένο προσωπικό της τεχνικής διεύθυνσης της Γέφυρας, αλλά και από εναερίτες, δύτες, ειδικά μηχανήματα. Επίσης, είναι ενδιαφέρον πως ως συνέχεια μιας παράδοσης που δημιουργήθηκε στα χρόνια της κατασκευής, κανένα σημαντικό ατύχημα δεν συνέβη στη διάρκεια των 15 χρόνων ζωής της Γέφυρας, χάρη στην επισταμένη συστηματική προσπάθεια της εταιρείας, όπως επεσημάνθηκε χαρακτηριστικά.

Περιβάλλον

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στις δράσεις που γίνονται για την προστασία του περιβάλλοντος. Μέχρι τώρα, η μείωση στην κατανάλωση ρεύματος έχει φθάσει στο 30% και ο επόμενος στόχος είναι η περαιτέρω αύξηση αυτού του ποσοστού κατά 11%, καθώς και η αποφυγή εκπομπής περίπου 42.000 τόνων CO2.
Επιπλέον, από το περασμένο Σάββατο (14 Σεπτεμβρίου) οι δύο χώροι στάθμευσης στις δύο πλευρές των διοδίων της Γέφυρας έχουν εξοπλιστεί με φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ παράλληλα παρουσιάστηκε το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα του στόλου της Γέφυρας. Ο στόχος είναι όλα τα εταιρικά οχήματα να είναι ηλεκτροκίνητα στο προσεχές μέλλον.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ