ΕΛΛΑΔΑ

Lockdown: Κέρδισαν όσοι προσαρμόστηκαν

Lockdown: Κέρδισαν όσοι προσαρμόστηκαν

Τον περασμένο Μάρτιο, όταν επιβλήθηκαν τα μέτρα ασφαλείας για τον περιορισμό της εξάπλωσης του νέου κορονοϊού και σταδιακά το lockdown, η ελληνική κοινωνία βρέθηκε αντιμέτωπη με ραγδαίες αλλαγές. Το κλισέ «τίποτα δεν θα είναι όπως πριν», επιβεβαιώθηκε πλήρως και οι πάντες υποχρεώθηκαν σε σημαντικές αλλαγές -έως και ολοκληρωτικές. Από τις καθημερινές συνήθειες μέχρι τις επαφές με φίλους και γνωστούς, οι Έλληνες αναγκάστηκαν να αλλάξουν τα πάντα – και η αλήθεια είναι ότι το έκαναν σε γενικές γραμμές, επιτυχώς. Σε αντιστοιχία, κάτι ανάλογο χρειάστηκε να κάνουν οι επιχειρήσεις και γενικά ο ιδιωτικός τομέας, τον οποίο οι έκτακτες συνθήκες έπληξαν κατά κόρον.

Ήδη από την πρώτη ημέρα επιβολής μέτρων ασφαλείας, οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα βρέθηκαν μπροστά σε ένα δίλημμα: Το αν θα «κλείσουν» για όσο διάστημα επρόκειτο να επικρατήσει το lockdown ή εάν θα προσαρμοστούν στις αλλαγές, στις νέες συνθήκες και άρα θα συνεχίσουν να λειτουργούν με άλλο τρόπο. Μπορεί η απάντηση να φαίνεται προφανής όμως δεν ήταν, καθώς πολλοί δεν βρήκαν ή δεν αναζήτησαν εναλλακτικούς τρόπους λειτουργίας των επιχειρήσεών τους εν μέσω καραντίνας και υποχρεώθηκαν να «περιμένουν» την άρση των μέτρων. Η αλήθεια είναι πως οι περιπτώσεις αυτές δεν ήταν ο «κανόνας». Στη μεγάλη τους πλειονότητα, οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες προχώρησαν ακόμα και σε δομικές αλλαγές και προσαρμόστηκαν στην πραγματικότητα που δημιούργησε για όλους ο νέος κορονοϊός.

Istoriko0302

Αρχικά, οι περισσότεροι χρειάστηκε να εισάγουν στις επιχειρήσεις τους μέσω ψηφιοποίησης, ένα σύστημα τηλεργασίας για το σύνολο ή για ένα σημαντικό μέρος του προσωπικού τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία, αυτό όντως έγινε άμεσα και με μεγάλη επιτυχία. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα ότι αρκετές από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, «διαβάζοντας» το διεθνές περιβάλλον και την κατάσταση που είχε δημιουργηθεί στις χώρες της Άπω Ανατολής εξαιτίας του νέου κορονοϊού, «προέβλεψαν» την πανδημία και προετοιμάστηκαν εγκαίρως. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, όταν η χώρα χρειάστηκε να «κλείσει» τον περασμένο Μάρτιο, να είναι έτοιμοι από άποψη υποδομών, τεχνολογικού εξοπλισμού αλλά και κατάρτισης του προσωπικού, να την εφαρμόσουν άμεσα.

Αυτό που χρειάστηκε περισσότερο χρόνο ήταν η ανταπόκριση στην αύξηση της ηλεκτρονικής ζήτησης αγαθών. Είτε επειδή πολύ σύντομα έκλεισαν τα εμπορικά καταστήματα, είτε διότι οι Έλληνες περιόρισαν δραστικά τις μετακινήσεις τους και προτίμησαν να προμηθευτούν ό,τι χρειάζονταν ή ό,τι επιθυμούσαν ηλεκτρονικά, ξαφνικά τα ηλεκτρονικά καταστήματα είχαν να αντιμετωπίσουν έναν τεράστιο όγκο εργασίας. Πολύ απλά, οι πολίτες συνειδητοποίησαν αμέσως ότι επρόκειτο να μείνουν στο σπίτι για το επόμενο διάστημα και αποφάσισαν να προσαρμοστούν, διαμορφώνοντας τις συνθήκες για να γίνει αυτό κατά το δυνατόν καλύτερα. Το ίδιο – σε αναλογία – χρειάστηκε να κάνουν και οι επιχειρήσεις.

Το πρώτο διάστημα αποδείχθηκε πρόκληση τόσο για τα εμπορικά καταστήματα όσο και για τις εταιρείες ταχυμεταφορών. Πολύ σύντομα όμως, οι επιχειρήσεις προχώρησαν σε κινήσεις που άμβλυναν τα όποια ζητήματα και εξομάλυναν την κατάσταση, με αποτέλεσμα να προσαρμοστούν και αυτές στα νέα δεδομένα. Είχε γίνει πλέον σαφές πως όσοι επιθυμούσαν να εργαστούν παρά την καραντίνα και το lockdown, έπρεπε να «αλλάξουν», να ακολουθήσουν τη ζήτηση και να αναγνωρίσουν τις συνθήκες που πλέον διαμόρφωναν το «αύριο». Προσλήψεις, εργασία σε βάρδιες, εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού, όλοι έκαναν ό,τι χρειάστηκε και σύντομα προέκυψε μια νέα ροή εργασίας. Αντίστοιχα, πολλές επιχειρήσεις που είχαν ελάχιστη ή και μηδαμινή ηλεκτρονική δραστηριότητα, επένδυσαν στο κομμάτι αυτό και εμφανίστηκαν στον χάρτη, αποκτώντας κίνηση και πελατεία.

Istoriko0303

Στην περίπτωση του lockdown που επιβλήθηκε εξαιτίας του νέου κορονοϊού και της πανδημίας ισχύει το αξίωμα που ισχύει γενικά στην εξέλιξη της ζωής: Αυτός που προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες, συνεχίζει. Όσοι επαγγελματίες και όσες επιχειρήσεις κατόρθωσαν να αναγνωρίσουν τι έχει αλλάξει και τι χρειάζεται να γίνει ώστε να προσαρμοστούν στην καινούρια κατάσταση, συνέχισαν τις δραστηριότητές τους, ανταπεξήλθαν στο «κλείσιμο» και βγαίνουν πιο δυνατές στην επόμενη μέρα, στη «μετά – covid» εποχή.

epixeirein banner afieroma 30062020

ΔΗΜΟΦΙΛΗ