ΕΛΛΑΔΑ

Πειραιάς: Τη σύλληψη του καπετάνιου του πλοίου που εμβόλισε το «Καλλιστώ» διέταξε ο εισαγγελέας

Πειραιάς: Τη σύλληψη του καπετάνιου του πλοίου που εμβόλισε το «Καλλιστώ» διέταξε ο εισαγγελέας

Τη σύλληψη του του πλοιάρχου του Maersk Launceston για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια διέταξε ο εισαγγελέας, μετά το ναυτικό ατύχημα που σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης με αποτέλεσμα να κοπεί στα δύο το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ».

Ο πλοίαρχος κρατείται ήδη στο Λιμεναρχείο Κερατσινίου και θα οδηγηθεί αύριο στην εισαγγελία Πειραιά.

Στο φορτηγό πλοίο Maersk Launceston έχει απαγορευθεί ο απόπλους μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών.

Το πρωί της Τρίτης το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού συγκρούστηκε με το πλοίο εμπορευματοκιβωτίων «MAERSK LAUNCESTON». Η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή, που το μεγαλύτερο εμπορικό πλοίο έκοψε στα δύο την «Καλλιστώ».

Σύμφωνα με πληροφορίες, το «Καλλιστώ» με 27 άτομα πλήρωμα έβγαινε από το ναύσταθμο, όταν το φορτηγό πλοίο έπεσε στην πρύμνη του πολεμικού με αποτέλεσμα να υπάρξει ρήγμα και εισροή υδάτων.

Το «Καλλιστώ», το οποίο μετά τη σύγκρουση παρουσίασε εισροή υδάτων και ρυμουλκήθηκε από ρυμουλκό, βρίσκεται από το μεσημέρι της Τρίτης στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, από τη σύγκρουση, η πρύμνη του πολεμικού πλοίου κόπηκε και δίπλωσε.

Μάλιστα, η ζημιά που προκλήθηκε στο ναρκοθηρευτικό ήταν μεγάλη, καθώς το «Καλλιστώ» είναι κατασκευασμένο από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) προκειμένου να ελαχιστοποιεί το μαγνητικό ίχνος. Το συγκεκριμένο υλικό είναι υψηλής αντοχής αλλά δεν είναι λαμαρίνα.

Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν ελαφρά δύο άτομα του πολεμικού πλοίου, που μετέφερε συνολικά 27 άτομα, τα οποία διακομίστηκαν προληπτικά στο νοσοκομείο.

Η στιγμή της σύγκρουσης

Φωτογραφίες - ντοκουμέντο που έδωσε στη δημοσιότητα το arxipelagos.gr, δείχνουν καρέ - καρέ την πρόσκρουση.

Στην πρώτη φωτογραφία φαίνεται το φορτηγό πλοίο «Maersk Launceston» και δεξιά, στο βάθος σε κόκκινο κύκλο και πορεία παράλληλη το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ». Το πολεμικό βγήκε από το ναύσταθμο Σαλαμίνας και το εμπορικό από το Ικόνιο.

Πηγή: arxipelagos.gr

Στο σημείο εκείνο, σύμφωνα με το Star, ο Έλληνας πλοίαρχος φαίνεται να κατάλαβε τι θα ακολουθήσει και να φώναξε μέσω του ασυρμάτου στον Πολωνό καπετάνιο «Τι κάνεις; Μείνε μακριά. Μείνε μακριά», χωρίς ωστόσο να πάρει απάντηση από τον κυβερνήτη του εμπορικού πλοίου.

Στη δεύτερη φωτογραφία που τραβήχτηκε λίγα δευτερόλεπτα μετά την πρόσκρουση διακρίνεται το ένα τμήμα του σκάφους του πολεμικού ναυτικού αριστερά και το άλλο το πρυμναίο τμήμα του στα δεξιά να φλέγεται.

Πηγή: arxipelagos.gr

Ο ελιγμός του Έλληνα κυβερνήτη

Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες το γιγαντιαίο φορτηγό πλοίο «Maersk Launceston» κινείτο με ταχύτητα μεγαλύτερη της επιτρεπόμενης.

Το στοιχείο αυτό έχει αποτυπωθεί στους χάρτες που καταγράφουν την πορεία των εμπορικών πλοίων. Το «Maersk Launceston» μήκους 266 μέτρων, κινούνταν με ταχύτητα 5,3 κόμβων μέχρι να προσεγγίσει στην Ψυττάλεια. Σταδιακά άρχισε να αυξάνει ταχύτητα.

Στις 07:10 κινείται με 6,8 κόμβους, στις 07:14 πλέει με 9,8 κόμβους, στις 07:19 κινείται με 12,2 κόμβους, στις 07:24 με 16,1 κόμβους και στις 07:29 η ταχύτητά του καταγράφεται στους 16 κόμβους. Λίγα λεπτά αργότερα, το εμπορικό πλοίο φτάνει σε απόσταση αναπνοής από το ελληνικό ναρκοθηρευτικό. Η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Τελευταία στιγμή ο κυβερνήτης του «Καλλιστώ» επιχειρεί σωτήριο ελιγμό.

Η σύγκρουση όμως είναι σφοδρότατη. Οι 65.000 τόνοι του εμπορικού πλοίου χτυπούν το ελληνικό ναρκοθηρευτικό των 700 μόλις τόνων. Όπως τονίζουν ειδικοί, «ήταν σαν να συγκρούεται νταλίκα με… καροτσάκι σούπερ μάρκετ».

Μικρή θαλάσσια ρύπανση

Στο σημείο όπου σημειώθηκε η σύγκρουση προκλήθηκε μικρή θαλάσσια ρύπανση κυρίως από τις μικρές ποσότητες συντριμμιών του πολεμικού πλοίου και μικρής ποσότητας καυσίμων που διέρρευσε.

Ιδιωτικά σκάφη αντιρρυπαντικής εταιρείας με πλωτό φράγμα πραγματοποίησαν έλξη των συγκεκριμένων υλικών και των καυσίμων προκειμένου να τα συγκεντρώσουν και να τα απομακρύνουν.

Στο φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON έχει απαγορευθεί ο απόπλους μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών, ενώ σε εξέλιξη είναι η διαδικασία της προανάκρισης για το συγκεκριμένο ναυτικό ατύχημα.

Στο φορτηγό πλοίο δεν υπήρχε πλοηγός, καθώς είχε ήδη μπει σε πορεία έξω από λιμάνι.

Η ανακοίνωση του ΓΕΝ για το περιστατικό:

«Το Πολεμικό Ναυτικό έχει αναλάβει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την αντιμετώπιση του περιστατικού της πρόσκρουσης εμπορικού πλοίου με το ναρκοθηρευτικό “Καλλιστώ” του Πολεμικού Ναυτικού που σημειώθηκε περί τις 07:30 σήμερα το πρωί στον Σαρωνικό κόλπο».

Η ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος:

«Ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής την 07:40 σήμερα, για περιστατικό σύγκρουσης μεταξύ πλοίου ΠΝ Ν/ΘΗ “ΚΑΛΛΙΣΤΩ”, στο οποίο επέβαιναν είκοσι επτά (27) μέλη πληρώματος, και του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container) “MAERSK LAUNCESTON” σημαίας Πορτογαλίας, νοτιοανατολικά του αγκυροβολίου Πειραιά.

Από το συμβάν προκλήθηκε εισροή υδάτων στο Ν/ΘΗ πλοίο, ενώ άμεσα οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ από τρία (03) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., δύο (02) αντιρρυπαντικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ομάδα ΜΥΑ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., πλοίο ΠΝ, ελικόπτερο ΠΝ και τέσσερα Ρ/Κ. Τα μέλη του πληρώματος περισυνελέγησαν από περιπολικό σκάφος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και πλοίο ΠΝ, ενώ δύο (02) τραυματίες εκ των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ μεταφέρθηκαν στο λιμένα Πειραιά με σκάφος ΠΝ, όπου παρελήφθησαν από ασθενοφόρο όχημα ΠΝ και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container), ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία ρυμούλκησης του Ν/ΘΗ πλοίου στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ