ΕΛΛΑΔΑ

Τα ψηφιακά σχέδια των ελληνικών τραπεζών

Τα ψηφιακά σχέδια των ελληνικών τραπεζών

Μία σειρά από νέες ψηφιακές υπηρεσίες ετοιμάζονται να λανσάρουν μέσα στο 2021 οι ελληνικές τράπεζες, οι οποίες βλέπουν τις προσπάθειες τους για τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους να αποδίδουν καρπούς.

Υπηρεσίες που περιλαμβάνουν από τη διάθεση και από άλλες τράπεζες του Apple Pay όπως και άλλων υπηρεσιών πληρωμών μέχρι την αυτοματοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών και την καλύτερη αξιοποίηση των δεδομένων που έχουν στη διάθεση τους.

«Οι ελληνικές τράπεζες έχουν κάνει πολύ μεγάλα βήματα» επεσήμανε χθες κατά τη διάρκεια του FinForum 2021, το οποίο διοργάνωσε η εταιρεία Τσομώκος και το CNN Greece, ο Νίκος Χριστοδούλου, partner, consulting leader της Deloitte Greece, ο οποίος συμμετείχε στο πάνελ με τίτλο «Οι προκλήσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού. Βέβαια, όπως έσπευσε να προσθέσει «έχουν ακόμη πολύ δρόμο» σημειώνοντας την ανάγκη που υπάρχει για αλλαγή της κουλτούρας και την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εργαζομένων στον κλάδο, κάτι που επεσήμαναν και οι εκπρόσωποι τριών τραπεζών (Εθνική Τράπεζα, Alpha Bank, Eurobank).

Τα τελευταία χρόνια, τα ψηφιακά κανάλια δείχνουν να κερδίζουν έδαφος με τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας να δίνουν περαιτέρω ώθηση. Για παράδειγμα, στην Εθνική Τράπεζα, όπως ανέφερε ο chief operating officer, Σπύρος Μολυβιάτης, τα καταστήματα αποτελούν πλέον το τρίτο σε αριθμό συναλλαγών κανάλι της τράπεζας πίσω από το Internet/mobile banking και το δίκτυο ATMs. Ο αριθμός των χρηστών των Internet υπηρεσιών έχει φθάσει πλέον τα 2,1 εκατ., ενώ την τελευταία 3ετία τριπλασιάστηκε ο αριθμός των χρηστών του mobile banking στο 1,5 εκατ.

Αντίστοιχα, ο chief digital officer της Eurobank, Μιχάλης Τσαρμπόπουλος επεσήμανε ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας η τράπεζα συνέχισε τον εμπλουτισμό των ψηφιακών καναλιών, φθάνοντας στο σημείο να εξυπηρετούν 3400 πελάτες και 1400 συναλλαγές το λεπτό, ενώ αναφέρθηκε και στην οποία του v-banking που επεκτείνεται διαρκώς. Επίσης, η Eurobank προχωρά σε μία περαιτέρω απλοποίηση, αυτοματοποίηση και ψηφιοποίηση των διαδικασιών της τόσο εσωτερικά όσο και προς τους πελάτες της, διευρύνοντας διαρκώς τα προϊόντα που προσφέρει online, τόσο τα δικά της όσο και αυτά συνεργατών της.

Η Alpha Bank, όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής - chief operating officer, Στέφανος Μυτιληναίος, έχει επενδύσει στα ψηφιακά κανάλια και γενικότερα στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών, ενώ έκανε ειδική αναφορά στα digital wallets που παρέχει η τράπεζα (myAlpha Wallet, Garmin Pay, Apple Pay) αλλά και στην πρωτοποριακή υπηρεσία MyAlpha Ραντεβού, που δίνει στους πελάτες τη δυνατότητα να κλείνουν ραντεβού και να εξυπηρετούνται online.

Νέες υπηρεσίες

Η προσπάθεια συνεχίζεται καθώς ο στόχος, όπως επεσήμανε ο κ. Μυτιληναίος είναι να υπάρξει μεγαλύτερη έμφαση στους πελάτες και παράλληλα να δημιουργηθεί ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο για τις τράπεζες. Στόχος της Alpha Bank είναι να ενισχύσει περαιτέρω την αξιοποίηση των πόρων της, όπως

Όσον αφορά νέες υπηρεσίες, ο κ. Τσαρμπόπουλος ανέφερε ότι η Eurobank πρόκειται να λανσάρει το Apple Pay όπως και άλλες υπηρεσίες πληρωμών (X-Pays) μέσα από το app της, ενώ σχεδιάζει να ενισχύσει το αποκαλούμενο phygital banking, το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά «ταξιδιών εξυπηρέτησης» των πελατών που ξεκινούν από το φυσικό κόσμο και ολοκληρώνονται ψηφιακά, ή αντιστρόφως, ξεκινούν από τον ψηφιακό κόσμο και ολοκληρώνονται με τη συνδρομή εξειδικευμένου τραπεζικού συμβούλου. Επιπλέον, στα άμεσα πλάνα δείχνει να είναι και η παρουσίαση περισσότερων προσωποποιημένων υπηρεσιών.

Από την πλευρά της, και η Εθνική Τράπεζα έχει αρκετά σχέδια για την περαιτέρω αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών. Ο κ. Μολυβιάτης ανέφερε ότι στα πλάνα, μεταξύ άλλων, είναι η επέκταση του digital onboarding, η online παροχή δανείων, η δημιουργία ενός νέου portal και η ενίσχυση της αυτοματοποίησης των διαδικασιών. Στα σχέδια της εθνικής είναι η αξιοποίηση των δεδομένων που έχει στη διάθεση της, η δημιουργία μίας πλατφόρμας για διαχείριση εγγράφων που θα αξιοποιεί εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης αλλά και μία ακόμη με στόχο τον περιορισμό των εκτυπωμένων εγγράφων.

Άμεσες πληρωμές

Πάντως, ένα ακόμη ενδιαφέρον πλάνο είναι αυτό που έχει η ΔΙΑΣ, η εταιρεία διαχείρισης του ομώνυμου συστήματος πληρωμών. Το πλάνο της ΔΙΑΣ, όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια του FinForum 2021, η Σταυρούλα Καμπουρίδου, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, είναι η περαιτέρω ενίσχυση και επέκταση του IRIS, του συστήματος άμεσων πληρωμών που είναι διαθέσιμο εδώ και μερικά χρόνια και προσφέρει τη δυνατότητα εύκολης και άμεσης μεταφοράς χρημάτων μεταξύ των συστημικών τραπεζών. Στα σχέδια είναι, μάλιστα, η επέκταση του IRIS και στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου με το λανσάρισμα του IRIS ecommerce.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ