ΕΛΛΑΔΑ

Κλοπή Εθνική Πινακοθήκη: Λήψη DNA του ελαιοχρωματιστή ζητά ο ανακριτής

Κλοπή Εθνική Πινακοθήκη: Λήψη DNA του ελαιοχρωματιστή ζητά ο ανακριτής
INTIME/ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ

Μπορεί ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής να οδηγήθηκε στη φυλακή για την κλοπή των δύο πινάκων του Πικάσο και του Μοντριάν, ωστόσο οι ελληνικές αρχές συνεχίζουν την ενδελεχή έρευνά τους προκειμένου να ξεκαθαρίσουν αν ο συγκεκριμένος δράστης εμπλέκεται και σε άλλες παρόμοιες υποθέσεις.

Για το λόγο αυτό ο 6ος τακτικός ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση Αθανάσιος Μαρνέρης με διάταξή του αναμένεται να ζητήσει τη λήψη DNA από τον κατηγορούμενο, προκειμένου να ερευνηθεί αρμοδίως από τις αρχές εάν τυχόν ο δράστης της κλοπής έχει σχέση και με άλλες περιπτώσεις.

Παράλληλα ο ανακριτής έχει συγκεντρώσει όλα τα αναγκαία έγγραφα βάσει των οποίων προκύπτει και επισήμως, όπως απαιτεί ο νόμος, ότι η κυριότητα των δύο επίδικων έργων τέχνης ανήκει στην Πινακοθήκη. Για το λόγο αυτό οι υπεύθυνοι της Εθνικής Πινακοθήκης, αναμένουν άμεσα την έκδοση σχετικού βουλεύματος του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών της Αθήνας, το οποίο θα διατάσσει την επιστροφή των δύο κλεμμένων πινάκων στο «φυσικό τους περιβάλλον» που είναι η Πινακοθήκη από τους χώρους της οποίας τους έκλεψε ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής πριν από 9 χρόνια.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την εκτίμηση για την αξία των δύο πινάκων, που υπερβαίνει τις 120.000 ευρώ (σ.σ. αυτό είναι το όριο που θέτει ο Ποινικός Νόμος) αναμένεται να ζητηθεί η άσκηση συμπληρωματικής ποινικής δίωξης, σε βάρος του 49χρονου, οπότε σε μία τέτοια περίπτωση αλλάζει και το πλαίσιο ποινής που προβλέπεται για τους δράστες τέτοιων αξιοποίνων πράξεων.

Το χρονικό της διάρρηξης

Η διάρρηξη στην Εθνική Πινακοθήκη είχε γίνει στις 04:30 τα ξημερώματα στις 9 Ιανουαρίου 2012, όταν ο δράστης απενεργοποίησε τον συναγερμό, παραβίασε την πόρτα αλουμινίου στον εξωτερικό χώρο και συγκεκριμένα σε ένα μπαλκόνι και κατάφερε να μπει στο εσωτερικό του κτηρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από την πρώτη στιγμή οι κάμερες ασφαλείας είχαν αποτυπώσει τη δράση του διαρρήκτη και συγκεκριμένα είχε αποτυπωθεί μία φιγούρα ενός λεπτού κι αρκετά νεαρού σε ηλικία άνδρα, ο οποίος είχε καταφέρει να αφαιρέσει τους πίνακες και να εξαφανιστεί, χωρίς να αφήσει κανένα στοιχείο πίσω του.

Από την πρώτη στιγμή, πάντως, οι γνώστες ανέφεραν ότι θα ήταν πολύ δύσκολο κάποιος να πουλήσει ή να βγάλει στο εξωτερικό τους πίνακες, παρά το γεγονός, όπως φαίνεται, ότι ο 49χρονος είχε προσπαθήσει να τους βγάλει στη «μαύρη» αγορά.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ