ΕΛΛΑΔΑ

Θεσσαλονίκη: Σύγκρουση στο Δημοτικό Συμβούλιο για την Πλατεία Ελευθερίας

Θεσσαλονίκη: Σύγκρουση στο Δημοτικό Συμβούλιο για την Πλατεία Ελευθερίας
Τα πυρά της δημοτικής αντιπολίτευσης της Θεσσαλονίκης δέχεται ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας σχετικά την απόφαση να γίνει μελέτη για υπόγειο πάρκινγκ στην Πλατεία Ελευθερίας ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΟΣΙΔΗΣ

Η Πλατεία Ελευθερίας θα μετατραπεί με επιφανειακή ανάπλαση σε πάρκο μνήμης του Ολοκαυτώματος των Εβραίων, εφόσον η μελέτη για τη δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ δεν φέρει αποτελέσματα, δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, στη διάρκεια της συνεδρίασης, σήμερα Τετάρτη, του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου ανέβηκαν οι τόνοι.

Ο κ. Ζέρβας εξήγησε πως η δημοτική αρχή προχώρησε στη διερεύνηση της δυνατότητας δημιουργίας υπόγειου πάρκινγκ και υπογράμμισε πως «εφόσον η μελέτη αυτή δεν φέρει αποτελέσματα, προφανώς θα πάμε άμεσα στην ανάπλαση και μόνον της Πλατείας Ελευθερίας ως πάρκου μνήμης».

Σημείωσε, δε, πως από τις 23 Δεκεμβρίου οπότε και έφυγαν οι λαμαρίνες και διαμορφώθηκε η πλατεία ως μέρος στάθμευσης, εξυπηρετήθηκαν στις 132 θέσεις πάνω από 70.000 αυτοκίνητα. Υποστήριξε, δε, πως η σημερινή χρήση του χώρου ως πάρκινγκ είναι προσωρινή.

Ο κ. Ζέρβας, στη διάρκεια της τοποθέτησής του, αναφέρθηκε επίσης στις πρωτοβουλίες για να προχωρήσει το έργο του Μουσείου Ολοκαυτώματος. Όπως είπε, ο δήμος παραχώρησε μία έκταση περίπου 11 στρεμμάτων ώστε να δοθεί λύση σε προβλήματα που αφορούσαν τη χωροθέτηση, την πρόσβαση στο μουσείο αλλά και τη στάθμευση οχημάτων και λεωφορείων. Η μουσειολογική μελέτη και πως μέσα σε ορίζοντα 13 μηνών θα ολοκληρωθούν οι μελέτες και οι αδειοδοτήσεις για το Μουσείο Ολοκαυτώματος.

Πυρά από την αντιπολίτευση

Ο Βασίλης Γάκης, αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα» αναρωτήθηκε γιατί δεν έγιναν από νωρίς ξεκάθαρες συζητήσεις με την Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης αναφορικά με την ανάπλαση του χώρου της Πλατείας Ελευθερίας. «Οι άνθρωποι εύλογα εξέφρασαν την ανησυχία τους για την αναβολή ενός θέματος που είναι ιστορική υποχρέωση της πόλης στην παγκόσμια κοινωνία. Γιατί να εκτεθεί η πόλη; Θα μπορούσαν οι συζητήσεις να προηγηθούν και ώριμα και ωραία να παρθεί μία απόφαση», είπε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του, ο Γιώργος Ορφανός επικεφαλής του συνδυασμού «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον» υποστήριξε πως ο δήμαρχος «πανηγύρισε που 70.000 ΙΧ μπήκαν στην πόλη. Και μετά λέμε γιατί η πόλη χειροτερεύει συνεχώς», τονίζοντας παράλληλα πως θα μπορούσαν οι οδηγοί να στραφούν σε άλλους κοντινούς χώρους στάθμευσης όπως για παράδειγμα το λιμάνι.

Μια σειρά ερωτημάτων για την Πλατεία Ελευθερίας κατέθεσε η Κατερίνα Νοτοπούλου από την παράταξη «Θεσσαλονίκη Μαζί». «Είναι φανερό κ.Ζέρβα πως έχετε αντιληφθεί ότι διαπράξατε μεγάλο λάθος. Ολέθριο λάθος με την εμμονή σας να μετατρέψετε την Πλατεία σε πάρκινγκ», συμπλήρωσε η κ.Νοτοπούλου.

Ο Σπύρος Βούγιας, από την άλλη, είπε πως η αντιπολίτευση θα προσφύγει συντονισμένα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας - Θράκης αναφορικά με τη λειτουργία του πάρκινγκ, αμφισβητώντας τις 70.000 σταθμεύσεις στο χώρο μέσα σε διάστημα ενός μήνα λέγοντας χαρακτηριστικά: «Αυτό το νούμερο ως συγκοινωνιολόγος δεν το έχω ξανασυναντήσει. 'Ενα πάρκινγκ θεωρείται ανταποδοτικό όταν μπορεί να δώσει 5,5 ή 6 φορές αλλαγή τη μέρα. Με βάση αυτά τα στοιχεία, βγαίνει το συμπέρασμα ότι στις 132 θέσεις στάθμευσαν 15 διαφορετικά αυτοκίνητα στην κάθε θέση. Δηλαδή οι οδηγοί δεν εξάντλησαν ούτε μία ώρα στάθμευσης ο καθένας».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ