ΕΛΛΑΔΑ

Σαρωτικές αλλαγές στην Παιδεία - Στον «κόφτη» βαθμοί και εξετάσεις

Σαρωτικές αλλαγές στην Παιδεία - Στον «κόφτη» βαθμοί και εξετάσεις
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

Σε μεγάλες αλλαγές στα σχολεία έχει καταλήξει η κυβέρνηση και ο υπουργός της Παιδείας, Ν. Φίλης με αιχμή τις ανατροπές που έρχονται αρχικά για τους μαθητές του Γυμνασίου.

Αναφορικά με τα θέματα σχολικής προσευχής και παρελάσεων, ο υπουργός Παιδείας είπε ότι θα δοθούν αρμοδιότητες στις κατά τόπους σχολικές μονάδες, ώστε να υπάρχει αυτονομία και να αποφασίζουν οι ίδιες. Όπως διευκρίνισε, ο Νίκος Φίλης σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο "Αθήνα 9,84: “χρειάζεται πολυμορφία και να σπάσει το υποχρεωτικό πλαίσιο του υπουργείου Παιδείας”.

«Η αντίληψη μας, καθώς και αυτή των Επιτροπών, είναι να δώσουμε στο σχολείο τη δυνατότητα να λειτουργεί με μεγαλύτερη αυτονομία. Να μην πνίγεται από τον κρατικό συγκεντρωτισμό. Στο πλαίσιο αυτό θα δώσουμε αρμοδιότητες στις κατά τόπους σχολικές μονάδες, στους συλλόγους καθηγητών και εκπαιδευτικών να αποφασίζουν για θέματα καθημερινής λειτουργίας... Χρειάζεται πολυμορφία. Πρέπει να “σπάσουμε” την υποχρεωτκότητα από το υπουργείο Παιδείας για θέματα που μπορεί να αποφασίζει με ωριμότητα διαφορετικά το κάθε σχολείο... Πιστεύω ότι θα φανεί μια ωριμότητα στους συλλόγους των καθηγητών και των δασκάλων και κάθε χρόνο θα βελτιώνεται η κατάσταση... Θα τα δούμε όλα σύντομα, τα σκεφτόμαστε. Βλέπουμε το θέμα της πρωϊνής προσευχής, αν είναι αναγκαίο να γίνεται παντού, πώς πρέπει να γίνεται. Υπάρχουν πολλές σκέψεις, γνωρίζουμε ότι θα υπάρξει μια αναζωπύρωση διαμάχης, αλλά πρέπει να υπάρξει διαλλακτικότητα...». σημείωσε ο Νίκος Φίλης.

Όσον αφορά το ζήτημα των θρησκευτικών στα σχολεία πρόσθεσε:

«Προφανώς έχει κατηχητικό ή ομολογιακό χαρακτήρα και όχι θρησκειολογίας. Δεν το λέω μόνο εγώ, το λένε θεολόγοι, εκκλησιαστικοί παράγοντες. Υπάρχει ένας σοβαρός διάλογος... Τα προγράμματα που έχει ξεκινήσει το ΙΕΠ εδώ και πέντε χρόνια δε δημιουργούν κλίμα αποθρησκιοποίησης. Δίνουν έμφαση στη μελέτη του θρησκευτικού φαινομένου για την Ορθοδοξία που έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα και στα άλλα θρησκεύματα. Θα αποδειχτεί ότι είναι μια συζήτηση που έχει περισσότερο ιδεολογικό χαρακτήρα, παρά παιδαγωγικό από την πλευρά των εκκλησιαστικών παραγόντων».

Αλλάζουν όλα στα σχολεία

Πιλοτικά από την ερχόμενη σχολική χρονιά οι μαθητές θα βλέπουν στα απολυτήριά τους "Σχεδόν Καλός", "Καλός", "Πολύ καλός" και "Άριστος" καθώς καταργείται η βαθμολογία και εισάγεται η περιγραφική αξιολόγηση.

Παράλληλα, το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών "κόβεται" κατά μια ώρα ενώ διευρύνεται η πολιτική της διδασκαλίας ενός μαθήματος από καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων, με τρόπο ώστε για παράδειγμα ένας καθηγητής Αγγλικών να μπορεί να διδάσκει Ιστορία ή ένας καθηγητής Πληροφορικής, Μαθηματικά ή Φυσική.

Την ίδια ώρα, το υπουργείο φέρεται να εξετάζει σοβαρά την κατάργηση των προαγωγικών εξετάσεων στο Γυμνάσιο, όχι όμως από του χρόνου. Αναφορικά με την πρόταση για τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο θα εφαρμοστεί μετά από δυο χρόνια και σίγουρα όχι από το φθινόπωρο.

Συνολικά με βάση τις αποφάσεις αυτές μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας στα γυμνάσια από 35 σε 32 ώρες την εβδομάδα ενώ από την επόμενη σχολική χρονιά τα μαθήματα θα χωριστούν σε "πρωτεύοντα" και "δευτερεύοντα", με τα Μαθηματικά και τα Νέα Ελληνικά να τοποθετούνται στην πρώτη ομάδα και τα Αρχαία Ελληνικά στη δεύτερη.

Το ποια μαθήματα θα μπουν στην κάθε κατηγορία θα αποφασιστεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για τις αλλαγές αυτές η κυβέρνηση δεν προσανατολίζεται σε μεγάλο νομοσχέδιο - σκούπα αλλά σε μικρές επί μέρους νομοθετικές ρυθμίσεις ως μέρος άλλων νομοσχεδίων.

Ο Ν. Φίλης μιλώντας στην Αυγή της Κυριακής αναγνωρίζει ότι πρέπει να αναμορφωθεί το πρόγραμμα σπουδών, καθώς και ο τρόπος διδασκαλίας και ότι ως πρώτο βήμα από τον Σεπτέμβριο θα γίνει ένας εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης.

Ενώ για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την πρόσβαση σε αυτή διαβεβαίωσε ότι "δεν θα αλλάξει τίποτα για τη χρονιά που έρχεται".

Διαβάστε ακόμα:

Λιγότερες εξετάσεις και ώρες διδασκαλίας για μαθητές Γυμνασίου

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ