ΕΛΛΑΔΑ

Κυρώσεις για επικίνδυνο φορτίο σε πλοίο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Κυρώσεις για επικίνδυνο φορτίο σε πλοίο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Τι καθιστά επικίνδυνο το φορτίο; ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINISSI

Κυρώσεις για την μεταφορά 27 τόνων λιπασμάτων νιτρικής αμμωνίας, αναμένεται να υποστεί Φορτηγό - Οχηματαγωγό πλοίο από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης, που εντόπισε το επικίνδυνο φορτίο το βράδυ του Σαββάτου (5/3).

Ειδικότερα, η Λιμενική Αρχή σε έλεγχο που διεξήγαγε στο πλοίο, διαπίστωσε την φόρτωση φορτηγού οχήματος (τράκτορας/επικαθήμενο), το οποίο, σύμφωνα με το δελτίο αποστολής της εταιρείας, μετέφερε φορτίο (λιπάσματα νιτρικής αμμωνίας), βαθμού επικινδυνότητας κλάσης 9, συνολικού βάρους 27 τόνων. Το φορτίο, σύμφωνα με το νόμο, ανήκει στην κατηγορία των επικίνδυνων φορτίων.

Παράλληλα, σε ανακοίνωσή του, το Λιμενικό Σώμα ανέφερε ότι, κατά τη φόρτωση, ο 24χρονος οδηγός δεν κατέθεσε ζυγολόγιο, δεν προέβη στην έγκαιρη αίτηση δήλωσης για έγκριση φόρτωσης επικίνδυνων ειδών, στον πλοίαρχο ή τον ναυτικό πράκτορα του πλοίου, ούτε προέβη στην ενημέρωση της οικείας Λιμενικής Αρχής. Διαπιστώθηκε, δε, ότι δεν κατείχε πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης οδηγών οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων, ως όφειλε.

Το συγκεκριμένο όχημα εκφορτώθηκε από το πλοίο και παραμένει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ το πλοίο απέπλευσε για να συνεχίσει το δρομολόγιό του.

Τι καθιστά επικίνδυνο το φορτίο;

Το λίπασμα νιτρικής αμμωνίας αναμειγνύεται με άλλα λιπάσματα και χρησιμοποιείται σε σοδιές για να ενισχύσει την ανάπτυξη των φυτών.

Αυτό που το καθιστά επικίνδυνο είναι το γεγονός ότι δύναται να αναφλεγεί υπό ορισμένες προϋποθέσεις και να αποδειχθεί θανατηφόρο. Στις περισσότερες χώρες ισχύουν ειδικοί κανόνες για την ασφαλή αποθήκευσή του.