ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Νέα πρόσωπα στο «κάδρο» των κατηγορούμενων - Τι θα πουν σταθμάρχες και επιθεωρητής

Τέμπη: Νέα πρόσωπα στο «κάδρο» των κατηγορούμενων - Τι θα πουν σταθμάρχες και επιθεωρητής
Tο σύστημα επικοινωνίας GSMR παραμένει ανενεργό στους συρμούς σχεδόν ένα μήνα από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη AP

Την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε, πέρασαν το κατώφλι του ανακριτή πρόσωπα τα οποία γνώριζαν στοιχεία για τις συνθήκες που επικρατούσαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Μέσα στην επόμενη εβδομάδα, αναμένεται να ανοίξει νέος κύκλος ερευνών για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη και στο «κάδρο» αναμένεται να μπουν και άλλα πρόσωπα.

Ο εφέτης ανακριτής που έχει αναλάβει την έρευνα αναμένεται να καλέσει και άλλα πρόσωπα ως κατηγορούμενους! Σε λίγες ημέρες συμπληρώνεται ένας μήνας από την τραγωδία που σημειώθηκε στα Τέμπη και βύθισε στο πένθος το πανελλήνιο.

57 άνθρωποι οδηγήθηκαν στο θάνατο και η κοινωνία απαιτεί δικαιοσύνη για τα θύματα. Μάλιστα, μέσα στα επόμενα 24ωρα αναμένεται να απολογηθούν οι δύο σταθμάρχες της βάρδιας και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ της μοιραίας νύχτας της 28ης Φεβρουαρίου.

Όπως αποκαλύπτει το MEGA, ο εφέτης ανακριτής έχει εξετάσει μάρτυρες, οι οποίοι είναι εργαζόμενοι του ΟΣΕ και συνδικαλιστές της Hellenic Train, οι οποίοι στο παρελθόν είχαν κρούσει των κώδωνα του κινδύνου σχετικά με την ασφάλεια των τρένων. Βάσει των καταθέσεων και το απολογιών που θα δοθούν στο προσεχές διάστημα, ο εφέτης ανακριτής θα κρίνει ποιους θα καλέσει ως κατηγορούμενους στην επόμενη φάση.

Τι θα πουν σταθμάρχες και επιθεωρητής

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο σταθμάρχες, οι οποίοι είχαν αναχωρήσει νωρίτερα από τη βάρδια τους, στην απολογία τους θα προσπαθήσουν να ελαφρύνουν τη θέση τους, με τον συμβασιούχο σταθμάρχη να αναμένεται να υποστηρίζει ότι δεν ήταν υποχρεωμένος να μείνει στη βάρδια μέχρι τις 23:00.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο επιθεωρητής που θα καταθέσει υπόμνημα 80 σελίδων αναμένεται να υποστηρίξει πως εκείνος τα έκανε όλα σωστά και ότι από τις 22:00 μέχρι τις 23:00 το μοιραίο βράδυ είχε βάλει δύο σταθμάρχες στη βάρδια και πως όλα άλλαξαν εξαιτίας της καθυστέρησης της επιβατικής αμαξοστοιχίας για την οποία μάλιστα, όπως ισχυρίζεται, δεν τον ενημέρωσε κανείς.

Ο επιθεωρητής αναμένεται ακόμα να υποστηρίξει ότι οι δύο σταθμάρχες δεν τήρησαν το ωράριό τους, πως ήταν υποχρεωμένος να αξιοποιήσει και τους άπειρους σταθμάρχες και πως είχαν όλοι οι σταθμάρχες πιστοποίηση. Αναμένεται επίσης να επικαλεστεί την ολιγωρία στην εγκατάσταση της τηλεδιοίκησης και των έργων σηματοδότησης.

Ήξερε να χρησιμοποιεί τον πίνακα

Εν τω μεταξύ, ο 59χρονος σταθμάρχης που έχει προφυλακιστεί για την τραγωδία στα Τέμπη φαίνεται να γνώριζε πώς να χειριστεί το σύστημα τοπικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, σε αντίθεση με τα όσα δήλωσε κατά την απολογία του. Σε έγγραφο έχουν καταγραφεί όλες οι κινήσεις του τις ημέρες που είχε βάρδια στο σταθμαρχείο της Λάρισας.

Από τη νύχτα της 24ης Φεβρουαρίου και για 4 βράδια, ο 59χρονος πραγματοποίησε συνολικά 54 κινήσεις από την κονσόλα του σταθμαρχείου της Λάρισας, εκ των οποίων 9 ήταν αυτόματης χάραξης. Το μοιραίο βράδυ δεν καταγράφεται καμία κίνηση.

Οργανωμένο πλιάτσικο και δολιοφθορές

Εξάλλου, ακόμα και ενώ η χώρα πενθεί τους 57 νεκρούς από τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, επιτήδειοι εκμεταλλεύτηκαν το διάστημα χωρίς τη λειτουργία των τρένων και έκαναν πλιάτσικο! Σύμφωνα με την εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ», εργαζόμενοι του ΟΣΕ ήδη από τις δοκιμαστικές διαδρομές επανεκκίνησης του δικτύου ήρθαν αντιμέτωποι με λεηλασίες. Παλιές ράγες, συστήματα πέδησης, φρένα, συνδετήρες και αντίβαρα οι βασικοί στόχοι των αγνώστων.

Όπως καταγγέλλει στο «ΒΗΜΑ» ο Νίκος Μοδιώτης εκπρόσωπος της εταιρείας PETROLMAK από τις 15 μέχρι και τις 20 Μαρτίου άγνωστοι έκλεψαν εξαρτήματα από 15 βαγόνια που ήταν σταθμευμένα στο κέντρο διαλογής στη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα στις 18 Μαρτίου οι υπεύθυνες εταιρείες για τα σταθμευμένα βαγόνια ανακάλυψαν τρύπα στον μαντρότοιχο του κέντρου διαλογής από όπου εικάζεται ότι βγήκαν τα υλικά.

Καταγγελίες για απόπειρα δολιοφθοράς στο δίκτυο τις τελευταίες ημέρες έρχονται και από την περιοχή του Ασπροπύργου, ενώ η εικόνα από όπου διέρχεται ο προαστιακός, ειδικά στο ρεύμα προς Πελοπόννησο, είναι αποκαρδιωτική, καθώς υπάρχουν χωματερές δίπλα στις ράγες.

«Πετάνε μπάζα για να μην τα πάνε στη χωματερή, καίνε αυτοκίνητα και τα αφήνουν δίπλα στις γραμμές. Είναι τόσο δύσκολο να βάλουν περίφραξη σε αυτό το κομμάτι του δικτύου;», ανέφερε ο Γιώργος Ιωάννου, δημοτικός υπάλληλος στον τομέα της καθαριότητας Ασπροπύργου. Οι κάτοικοι της περιοχής ζητούν οι γραμμές να καθαριστούν άμεσα για την ασφαλή διέλευση των συρμών.

«Στον αέρα» η γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Στον «αέρα» παραμένει η επανεκκίνηση των δρομολογίων των τρένων σε συγκεκριμένες γραμμές, καθώς το σύστημα επικοινωνίας GSMR παραμένει ανενεργό στους συρμούς σχεδόν ένα μήνα από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Για την επανεκκίνηση υπάρχουν ερωτηματικά, καθώς καταγράφονται σοβαρά κενά στη ραδιοκάλυψη.

«Εναπόκειται στην ταχύτητα που ο ΟΣΕ θα προχωρήσει αυτή τη διαδικασία με τους πομπούς ούτως ώστε να μην υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα και 1η Απριλίου να έχουμε ξανά τα τρένα στις ράγες» τόνισε στο OPEN ο εργαζόμενος της Hellenic Train και γγ της ΓΣΕΕ, Νίκος Κουτσιούκης. Από την πλευρά του ο σταθμάρχης Γιάννης Κοκκινάκης, ανέφερε ότι «τα μηχανοστάσια έχουν πάρει φορητά GSMR ώστε να έχουν επικοινωνία με τον σταθμάρχη και τα τρένα μεταξύ τους».

Το GSMR αν και έχει ήδη τοποθετηθεί σε αρκετούς συρμούς μέχρι σήμερα δεν έχει μπει σε λειτουργία. Το συγκεκριμένο σύστημα μέχρι σήμερα λειτουργεί αποκλειστικά για επικοινωνία μεταξύ των σταθμών και όχι για εκείνη μεταξύ σταθμών και συρμών.

Από την πλευρά του ο Γιώργος Μανώλης, μέλος ΔΣ Σωματείου Μηχανοδηγών, σημειώνει: «Εμάς μας νοιάζει να υπάρχει ένα οποιοδήποτε σύστημα επικοινωνίας, πιστοποιημένο, το οποίο θα μας εξασφαλίζει ανά πάσα ώρα και στιγμή την επικοινωνία είτε με ένα άλλο τρένο, είτε με τους σταθμούς».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ