ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Ενώπιον του ανακριτή ο επιθεωρητής κυκλοφορίας του ΟΣΕ - Τί θα υποστηρίξει

Σωστικά συνεργεία ερευνούν για αγνοούμενους στα συντρίμμια των δύο αμαξοστοιχιών που συγκρούστηκαν στα Τέμπη EUROKINISSI / ΤΖΕΚΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

Στο ειδικό εφέτη ανακριτή θα βρεθεί σε λίγη ώρα ο επιθεωρητής κυκλοφορίας του ΟΣΕ που ήταν υπεύθυνος για τις βάρδιες των σταθμαρχών τη νύχτα του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη

Σύμφωνα με πληροφορίες ο επιθεωρητής θα απολογηθεί με υπόμνημα που αριθμεί 80 σελίδες.

Πρόκειται για τον τέταρτο κατηγορούμενο στην υπόθεση, μετά τον προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας, τον συμβασιούχο και τον μόνιμο σταθμάρχη, οι οποίοι απολογήθηκαν τις προηγούμενες ημέρες και αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους.

Ο ίδιος ως υπεύθυνος για το ωράριο και τις βάρδιες των εργαζομένων και την τοποθέτησή τους σε σταθμό της κρίσης του, έχει υποστηρίξει μεταξύ άλλων ότι σύμφωνα με το βαρδιολόγιο που είχε συνταχθεί έπρεπε έως τις 23.00 να βρίσκονται και οι δυο απογευματινοί σταθμάρχες σε υπηρεσία. Σημειωτέον ότι το τρένο πέρασε στις 23.02.

Υπενθυμίζεται ότι ο 59χρονος σταθμάρχης ο οποίος έχει προφυλακιστεί για το δυστύχημα, είχε ελάχιστη εμπειρία σε αυτή την ειδικότητα ώστε να είναι σε θέση να διαχειριστεί επαρκώς τα καθήκοντα ενός τόσο νευραλγικού, κεντρικού πόστου όπως αυτό της Λάρισας.

Ο επιθεωρητής κυκλοφορίας, αρνείται οποιαδήποτε κατηγορία ενώ σχετικά με την αναρρωτική άδεια που πήρε την επόμενη μέρα του δυστυχήματος – στοιχείο που δεν εμπεριέχεται στο κατηγορητήριο – σύμφωνα με τον δικηγόρο του, δεν έχει καμία σχέση με την αποδιδόμενη κατηγορία, καθώς την έλαβε μεταγενέστερα και αφού έχει δώσει καταθέσεις ως μάρτυρας στην Τροχαία Λάρισας και αυτοβούλως στην ανακρίτρια Πλημμελειοδικών.

«Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα. Εν ευθέτω χρόνω θα εισφέρουμε πολλά στοιχεία και σίγουρο είναι ότι στην απολογία του δεν πρόκειται να κρύψει τίποτα και θα πει αυτά που πρέπει να πει» είπε στην ΕΡΤ ο συνήγορός του Γιάννης Γλύκας.

Τι υποστηρίζει ο επιθεωρητής

Ο συγκεκριμένος επιθεωρητής έχει ήδη καταθέσει, πριν ασκηθούν διώξεις σε βάρος του, στην αστυνομία δύο φορές και μία στην 3η ανακρίτρια, προτού δηλαδή ανατεθεί η υπόθεση στον εφέτη ανακριτή.

Στα όσα υποστήριξε σε αυτές τις καταθέσεις συμπεριλαμβάνεται και το θέμα του ωραρίου, επιμένοντας ότι θα έπρεπε και οι δύο σταθμάρχες να βρίσκονται στο πόστο τους ως τις 11:00. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ αναμένεται πιθανότατα να εμφανιστεί και κάποιο υπόμνημα το οποίο είχε αποστείλει προς τους συναδέλφους του για την τήρηση του ωραρίου.

Επίσης πληροφορίες αναφέρουν ότι θα καλέσει προς υπεράσπισή του και αρκετούς μάρτυρες προκειμένου να βεβαιώσουν και να καταθέσουν κι αυτοί πώς ακριβώς γινόταν η αλλαγή στις βάρδιες, πώς ακριβώς λειτουργούσε όλο αυτό το σύστημα στον ΟΣΕ.

Υπενθυμίζεται ότι τόσο ο επιθεωρητής κυκλοφορίας όσο και οι τρεις σταθμάρχες κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.

Εκτός από τον νυχτερινό σταθμάρχη που βρίσκεται προφυλακισμένος, οι άλλοι δύο απογευματινοί σταθμάρχες αφέθηκαν ελεύθεροι με εγγύηση και περιοριστικούς όρους μέχρι τη δίκη.

Το μοιραίο λάθος που οδήγησε στη σύγκρουση

Στην κονσόλα που καταγράφει την πορεία των αμαξοστοιχιών του σταθμαρχείου Λάρισας αποτυπώνεται καρέ- καρέ το λάθος του σταθμάρχη βάρδιας που στάθηκε μοιραίο και στοίχισε τις ζωές 57 ανθρώπων. Συγκεκριμένα, το βράδυ της περασμένης Τρίτης (28/2) η επιβατική αμαξοστοιχία κινούταν στη μπλε γραμμή στο ρεύμα ανόδου προς Θεσσαλονίκη.

Στις 23:04 ο σταθμάρχης Λάρισας δίνει εντολή στο μηχανοδηγό να συνεχίσει την πορεία του, βάζοντας ωστόσο το τρένο στο ρεύμα καθόδου, στο οποίο κινούταν και η εμπορική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση τη Λάρισα. Το μοιραίο τρένο άλλαξε πορεία, γιατί ο σταθμάρχης -σύμφωνα με την κατάθεσή του- ξέχασε τα κλειδιά στην προηγούμενη θέση, ενώ θα έπρεπε να τα έχει γυρίσει, λέγοντας χαρακτηριστικά στους αξιωματικούς που τον ανέκριναν «...ίσως αυτό να ήταν το ανθρώπινο λάθος μου».

Πάντως, ο προφυλακισμένος 59χρονος σταθμάρχης, στην απολογία του είχε ρίξει μερίδιο ευθύνης τόσο στον συμβασιούχο όσο και στον μόνιμο σταθμάρχη. Είχε υποστηρίξει ότι ο πρώτος έφυγε στις 22:15 και ο δεύτερος 10 λεπτά αργότερα – αμφότεροι δηλαδή πριν τις 23.00 – αφήνοντας τον μόνο του να επιβλέψει την κίνηση των δρομολογίων.


ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης