ΕΛΛΑΔΑ

«Τι να προσέξουν οι υποψήφιοι στο μηχανογραφικό» εξηγεί σύμβουλος εκπαίδευσης

«Τι να προσέξουν οι υποψήφιοι στο μηχανογραφικό» εξηγεί σύμβουλος εκπαίδευσης
INTIME /ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Για τον τρόπο εισαγωγής στις σχολές αλλά και όσα πρέπει να προσέξουν οι μελλοντικοί φοιτητές στην συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους, μίλησε στην ΕΡΤ ο σύμβουλος εκπαίδευσης, Κωνσταντίνος Κότιος.

«Αυτό που μπορούμε να παρατηρήσουμε είναι ότι οι υψηλόβαθμες βαθμολογίες, πάνω από το 18 μέχρι 20 ήταν λίγο πιο ανεβασμένες, στα 3 από τα 4 πεδία, δηλαδή στο 1ο, στο 2ο και στο 4ο», είπε ο κ. Κότιος.

Σχετικά με το 70% που έγραψε κάτω από τη βάση, ο κ. Κότιος τόνισε πως: «Διαχρονικά κάπου εκεί είμαστε κάτω από τη βάση. Δεν είναι κάτι εξωπραγματικό για φέτος, το έχουμε συνηθίσει. Απλά ενδεχομένως όλα τα παιδιά τα οποία δίνουν πανελλήνιες δεν κάνουν την ίδια προσπάθεια και ενδεχομένως να μην ήταν για να ακολουθήσουν αυτόν τον δρόμο».

Εξήγησε ότι όσοι δεν κατάφεραν να πετύχουν τη βαθμολογία που επιδίωκαν, «θα μπορούσαν να βρουν και άλλες διεξόδους και αυτό πρέπει να αρχίσει να ανοίγει και μια συζήτηση και αρχίζει να ανοίγει στους επιχειρηματικούς κύκλους με τους οποίους ερχόμαστε σε επαφή. Είναι ότι θέλουμε τεχνίτες. Μας λείπουν οι ηλεκτρολόγοι, μας λείπουν οι υδραυλικοί, μας λείπουν οι άνθρωποι οι οποίοι θα εκπαιδευτούν να παράγουν κουφώματα» είπε.

Πρόσθεσε ακόμη ότι «Για παράδειγμα, υπάρχουν μεγάλες εταιρείες του χώρου, οι οποίες προσπαθούν να εκπαιδεύσουν ανθρώπους δωρεάν για να τους βάλουν κατευθείαν στον χώρο της εργασίας. Άρα, ίσως ανοίξει ένα θέμα στα επόμενα χρόνια που έχει να κάνει και με την τεχνική εκπαίδευση στην Ελλάδα».

Ισχυρίστηκε πως είναι πολύ δύσκολο να προβλεφθούν οι βάσεις στο σύνολό τους, γιατί υπάρχει ένα μεγάλο ζήτημα που είναι ότι δεν έχουν ανακοινωθεί πλήρως η κλιμάκωση των μορίων. «Γιατί τι υπάρχει φέτος, ο κάθε μαθητής θα έχει διαφορετικά μόρια σε κάθε σχολή. Η μία σχολή έδωσε 30% στα μαθηματικά συντελεστή, η άλλη 25, η άλλη 40…», είπε.

Αυτό συνέβη όπως είπε ο κ. Κότιος γιατί «δώσαμε την αυτενέργεια πλέον στα πανεπιστήμια να αποφασίζουν αυτά τους όρους με τους οποίους θα εισάγεται ένας μαθητής».

Σχετικά με την συμπλήρωση του μηχανογραφικού, όπως ανέφερε ο κ. Κότιος, έχει να κάνει με το «τι θέλω εγώ». «Δηλαδή εγώ τι θέλω από όλα αυτά τα πεδία. Το πρώτο μας μέλημα είναι ποιοι είμαστε, τι μπορούμε να κάνουμε και από εκεί και πέρα κοιτάμε και τις βαθμολογίες», εξήγησε.

«Να πούμε όμως κάτι στα παιδιά ότι επειδή πλησιάζει συμπλήρωση του μηχανογραφικού, είναι πολύ σημαντικό να διαβάσουν τις μετεγγραφές. Τώρα δηλώνουμε σχολές. Αν κάνουμε τώρα μια λάθος επιλογή σε μία πόλη που δεν μπορώ να πάρω μετεγγραφή από εκεί που περάσαμε, στην πόλη στην οποία διαμένουμε, δεν μπορούμε να το αλλάξουμε τον Οκτώβριο. Άρα έχουν βγει αντιστοιχίες των τμημάτων, τις εκτυπώνουμε, τις έχουμε δίπλα μας, βλέπουμε από ποια σχολή μπορώ να πάρω μετεγγραφή και περιμένουμε αν θα αλλάξει και κάτι στο νόμο μέχρι τη συμπλήρωση», τόνισε.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ