ΕΛΛΑΔΑ

Συνεχίζονται οι καθυστερήσεις πτήσεων στο Ελ. Βενιζέλος - Η απάντηση του υπουργού Υποδομών

Συνεχίζονται οι καθυστερήσεις πτήσεων στο Ελ. Βενιζέλος - Η απάντηση του υπουργού Υποδομών

Xάος στο «Ελ. Βενιζέλος» .

Χάρης Γκίγκας

Ταλαιπωρία χωρίς τέλος υφίστανται οι ταξιδιώτες στο  αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» καθώς οι καθυστερήσεις σε πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού φθάνουν μέχρι και τη μιάμιση ώρα.

Το ανησυχητικό είναι ότι δεν διαφαίνεται λύση δεδομένου ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας αποφάσισαν να επιστρέψουν σε αυτό που είχαν συμφωνήσει, δηλαδή στον έλεγχο 28 πτήσεων ανά ώρα και όχι 36 που είχαν καταλήξει να διαχειρίζονται.

Οι καθυστερήσεις στις πτήσεις ξεκινούν από το πρωί και είναι της τάξης των 30 – 40 λεπτών. Κατά τη διάρκεια της ημέρας η ταλαιπωρία αυξάνεται αφού θα κάνουν περισσότερη ώρα να έρθουν οι αφίξεις και άρα να αναχωρήσουν πάλι τα αεροσκάφη, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Το απόγευμα της Παρασκευής (26/9) οι καθυστερήσεις έφταναν και τις δύο ώρες και αφορούν πτήσεις τόσο εσωτερικού όσο και εξωτερικού.

Το πρόβλημα ξεκίνησε από την Πέμπτη το πρωί με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας να ζητούν συνάντηση την ηγεσία του υπουργείου.

Η απάντηση του υπουργού Μεταφορών

Στο θέμα αναφέρθηκε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας λέγοντας ότι η πολιτεία έχει θεσπίσει πολύ σημαντικές διατάξεις για τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλους φορείς.

«Επειδή συζητάμε με τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, όπως και με τις άλλες ομάδες εργαζομένων της ΥΠΑ, μας έχουν θίξει πολύ συγκεκριμένα θέματα το τελευταίο χρονικό διάστημα, τα οποία δεν αφορούν μόνο τη μετεξέλιξη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας», είπε μιλώντας στην ΕΡΤ.

«Σε αυτό, θα έλεγα, έχουμε συμφωνήσει με τους ελεγκτές και μάλιστα μας επιβράβευαν που προχωράμε τόσο γρήγορα. Ειδικότερα τους τελευταίους έξι μήνες έχουμε περάσει και κάποιες πολύ σημαντικές διατάξεις για τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και αυτό έχει να κάνει με την αυτοτελή φορολόγηση όταν χάνουν την ειδικότητά τους, τη δυνατότητα δηλαδή να εργαστούν ως ελεγκτές», πρόσθεσε.

«Συνήθως αυτό συμβαίνει 1-2 χρόνια πριν από τη σύνταξή τους, το οποίο είναι εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για κάθε έναν από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Επίσης, υπεγράφη κοινή υπουργική απόφαση με το Υπουργείο Οικονομικών για την επιπλέον αποζημίωση της υπερεργασίας, όπως επίσης και για την ωριαία αποζημίωση που λαμβάνουν για εκπαιδευτικούς σκοπούς», υπογράμμισε ακόμη.

«Ο εκσυγχρονισμός είναι στόχος όλων. Γι’ αυτό έχουμε συμφωνήσει στο σχέδιο των 364 σημείων. Όσον αφορά τις απολαβές, ένας έμπειρος ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας μπορεί να φτάσει και πάνω από 120.000 ευρώ τον χρόνο με το επίδομα του «Eurocontrol». Είναι σημαντικές απολαβές για τα δεδομένα του ελληνικού κράτους. Προφανώς, φορολογούνται και τα δικαιούνται σύμφωνα με τον κανονισμό. Παρ’ όλα αυτά, ζητούν επιπλέον», κατέληξε.