ΕΛΛΑΔΑ

Η «Ημέρα της Ασούρα» γιορτάστηκε και φέτος στον Πειραιά (Προσοχή σκληρές εικόνες)

Η «Ημέρα της Ασούρα» γιορτάστηκε και φέτος στον Πειραιά (Προσοχή σκληρές εικόνες)

Εορτάστηκε για ακόμη μια χρόνια από Σιίτες Μουσουλμάνους η «Ημέρα της Ασούρα», δηλαδή η ημέρα πένθους για το μαρτύριο του Χουσείν ιμπν Αλί, εγγονού του Προφήτη Μωάμεθ.

Εκατοντάδες πιστοί φορώντας μαύρα χιτώνια συμμετέχουν στο αιματηρό αυτό θρησκευτικό έθιμο κάθε χρόνο και στο κέντρο του Πειραιά.

Στον δρόμο όπου γίνεται το τελετουργικό σηκώνονται γιγαντιαία πανιά για να κρατούν τα αδιάκριτα βλέμματα μακριά. Στις γυναίκες απαγορεύεται να συμμετέχουν ή ακόμα και να δουν την τελετή, για αυτό προβλέπεται εκείνες να προσεύχονται σε άλλο χώρο.

Το τελετουργικό

Αρχικά οι πιστοί προσεύχονται στον κλειστό χώρο της κοινότητας, ενώ στη συνέχεια συγκεντρώνονται για να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν στην τελετή στον δρόμο. Στη συνέχεια θρηνούν κλαίγοντας και κτυπώντας με δύναμη το στήθος τους μέχρι να ματώσει σε πολλές περιπτώσεις και κατόπιν προετοιμάζουν το άλογο του Προφήτη για τον επιτάφιό του.

Τέλος, ακολουθεί και το πιο σκληρό κομμάτι της τελετής στο οποίο, ψέλνοντας, αυτομαστιγώνονται με λεπίδες οι οποίες προκαλούν αιμορραγία.

Σήμερα, τη δέκατη ημέρα του πένθους, οι Σιίτες Μουσουλμάνοι ξεκίνησαν με ομιλία του ιμάμη με στόχο να δοθεί στο ακροατήριο ένα μάθημα ζωής. Στο δεύτερο μέρος εστίασαν στην τραγική διάσταση της σφαγής που αποσκοπεί στην συναισθηματική εμπλοκή και φόρτιση των συμμετεχόντων, οι οποίοι ξεσπούν σε κλάματα.

Με την ολοκλήρωση των ομιλιών, ο ομιλητής καλεί τους συμμετέχοντες να κάνουν Matam, μια πρακτική ρυθμικού στηθοκοπήματος. Υψώνοντας το δεξί χέρι στον ουρανό και τεντώνοντας το αριστερό πίσω από την πλάτη, κατόπιν χτυπούν με το δεξί χέρι τους το στήθος τους. Κατά τη διάρκεια του Matam, ψάλλονται θρηνητικά άσματα εμπνευσμένα από τη σφαγή της Καρμπαλά.

Ενώ ακολουθεί η πρακτική του αυτομαστιγώματος όπου δεκάδες πιστοί θέλουν να νιώσουν τον πόνο του μάρτυρα Χουσεΐν στη σφαγή της Καρμπαλά αλλά και να εξαγνιστούν.

Μετά από αυτή τη διαδικασία οι πιστοί στρέφονται διαδοχικά προς τη Μέκκα, την Καρμπαλά και μετά πάλι προς τη Μέκκα και προσεύχονται. Τέλος, λαμβάνει χώρα το μνημόσυνο δείπνο προς τιμήν των μαρτύρων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ