ΕΛΛΑΔΑ

Κλείνουν τρεις πλατείες στην Αθήνα για τις εργασίες της γραμμής 4 του μετρό

Κλείνουν τρεις πλατείες στην Αθήνα για τις εργασίες της γραμμής 4 του μετρό
EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Σε εργοτάξια θα μετατραπούν τρεις πλατείες των Αθηνών λόγω των έργων που θα γίνουν στις περιοχές για τους νέους σταθμούς του μετρό της πόλης.

Συγκεκριμένα, κεντρικές πλατείας της Κυψέλης, του Κολωνακίου και των Εξαρχείων θα κλείσουν για αρκετά χρόνια ώστε να προχωρήσουν ανεμπόδιστα οι εργασίες για την δημιουργία τριών εκ των συνολικά 14 νέων σταθμών της γραμμής 4 του μετρό, «Άλσος Βεΐκου-Γουδή».

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», η μικρή τριγωνική πλατεία των Εξαρχείων θα κλείσει για τουλάχιστον επτά χρόνια. Στην σχετική μελέτη, που ξεκίνησε από το 2000, αναφέρεται πως ελεύθερος θα μείνει μόνος ο πεζόδρομος της Θεμιστοκλέους, ενώ τα έργα ίσως επηρεάσουν και άλλες οδούς κοντά στο σημείο.

Ο Δήμος Αθηναίων εκφράζει τις επιφυλάξεις του για την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, που καλείται να εγκρίνει. Στην έγγραφη εισήγηση καλεί την κατασκευάστρια του έργου Αττικό Μετρό «να εξασφαλίσει την αποδοχή του έργου κατά τη φάση κατασκευής του από τους κατοίκους των περιοχών» και να έρθει σε «επικοινωνία με συλλογικότητες της περιοχής για την αποφυγή συγκρούσεων κατά τη διάρκεια της κατασκευής».

Αναφορικά με την πλατεία Εξαρχείων αναφέρεται: «Η εταιρία να μεριμνήσει για τη λειτουργία των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, που χρησιμοποιούν κοινόχρηστους χώρους της περιοχής γύρω από την πλατεία, την αποδοχή του έργου από τους καταστηματάρχες, ενώ η κατάληψη του κοινόχρηστου χώρου από το εργοτάξιο θα πρέπει να προγραμματισθεί για το μικρότερο δυνατό χρόνο».

Από τις 30 Μαρτίου «τρέχει» ο διεθνής διαγωνισμός, με τις εταιρίες που ενδιαφέρονται για το έργο να καλούνται να καταθέσουν τις προτάσεις τους έως τις 30/6. Η Αττικό Μετρό θα επιλέξει ανάμεσά τους, έτσι ώστε να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες δημοπράτησης και να ξεκινήσει η κατασκευή στις αρχές του 2019.

Το συνολικό κόστος της σύμβασης φτάνει το 1,45 εκατομμύριο ευρώ, ενώ η Αττικό Μετρό μπορεί, με ξεχωριστή σύμβαση, να αναθέσει τα πρόδρομα έργα (αρχαιολογικά, παρακάμψεις δικτύων) σε κάποιον άλλο.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ