ΕΛΛΑΔΑ

Δυστύχημα στο Άδενδρο: Γιατί δεν πάτησε φρένο ο μηχανοδηγός (pics)

Δυστύχημα στο Άδενδρο: Γιατί δεν πάτησε φρένο ο μηχανοδηγός (pics)
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ

Ο ανθρώπινος παράγοντας και όχι κάποια βλάβη ευθύνεται για το τραγικό δυστύχημα του ΟΣΕ πριν από λίγες ημέρες. Και αυτό διότι στον νεκρό μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Ιντερσίτι – I/C 58, που εκτροχιάστηκε το περασμένο Σάββατο στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, «φορτώνει» το προσωρινό πόρισμα των εμπειρογνωμόνων του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την κύρια ευθύνη για τη σιδηροδρομικό δυστύχημα, κατά το οποίο έχασαν τη ζωή τους τρεις άνθρωποι.

Σύμφωνα με το προκαταρκτικό πόρισμα (θα ακολουθήσει και κανονικό), βασική αιτία του δυστυχήματος ήταν η υπερβολική ταχύτητα των 144,343 χιλιομέτρων/ώρα, με την οποία εισήλθε η αμαξοστοιχία στην παρακαμπτήρια γραμμή του σταθμού του Αδένδρου.

Από την πρώτη στιγμή, σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», η αμαξοστοιχία εισήλθε στην παρακαμπτήρια γραμμή του σταθμού με ταχύτητα υπερδιπλάσια της επιτρεπόμενης, δηλαδή των 60 χλμ/ώρα που προβλέπουν αυστηρά οι κανονισμοί. Ωστόσο, η τριμελής επιτροπή των εμπειρογνωμόνων στην προκαταρκτική έκθεσή της δεν αναφέρει το παραμικρό για την κατάσταση του συστήματος των φωτοσημάτων του σταθμού και ειδικότερα των φωτοσημάτων βραδυπορίας. Εάν, δηλαδή, τα φωτοσήματα λειτούργησαν κανονικά και εάν οι ενδείξεις τους ήταν ορατές στον μηχανοδηγό την ώρα που πλησίαζε προς το σταθμό Άδενδρο.

Σύμφωνα με έμπειρα στελέχη του ΟΣΕ, στο προ-πόρισμα δεν απαντάται το κρίσιμο ερώτημα γιατί ο μηχανοδηγός – που τελικά έχασε τη ζωή του – δεν μείωσε την ταχύτητα καθώς πλησίαζε προς το Άδενδρο. Αυτό, όπως αναφέρουν, έχει τρεις ερμηνείες:

1. Το σύστημα φωτοσήμανσης να μην λειτούργησε.

2. Το σύστημα φωτοσήμανσης να λειτουργούσε, αλλά λόγω της ελλιπούς συντήρησης των συστημάτων τηλεδιοίκησης – φωτοσήμανσης να μη διευκόλυνε το έργο του μηχανοδηγού. Ειδικότερα, την άνοιξη, που μεγαλώνουν τα χόρτα, εάν δεν καθαριστούν εγκαίρως, τις νυχτερινές ώρες εμποδίζουν την ορατότητα των μηχανοδηγών, οι οποίοι, ενώ πλησιάζουν σε σταθμούς τυχαίνει να μη βλέπουν εγκαίρως τα φωτοσήματα που προειδοποιούν για αναγκαστική βραδυπορία.

3. Το σύστημα φωτοσήμανσης να λειτουργούσε κανονικά, αλλά ο μηχανοδηγός για άλλους λόγους, που έχουν να κάνουν αποκλειστικά με τον ίδιο, να μην έλαβε υπόψη τις φωτεινές ενδείξεις του. Πάντως, ο μηχανοδηγός του I/C 58 ήταν έμπειρος και προερχόταν από τον προαστιακό σιδηρόδρομο.

Για τα στελέχη του ΟΣΕ «δεν νοείται να μην λαμβάνονται πρόσθετα μέτρα ασφαλείας όταν έχουν επανάληψη τέτοιων δυστυχημάτων». Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, το βέβαιο είναι ότι υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό. Έτσι, αρκετοί σιδηροδρομικοί σταθμοί στον άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης, κυρίως τις νυχτερινές ώρες (και όχι μόνο), είναι «γυμνοί» από κρίσιμες ειδικότητες σιδηροδρομικών και υπολειτουργούν.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ