ΑΠΟΨΕΙΣ

Το τουριστικό υπερπλεόνασμα φέρνει «επενδυτική άνοιξη»

Το τουριστικό υπερπλεόνασμα φέρνει «επενδυτική άνοιξη»
Unsplash

Ο τουρισμός απέδειξε φέτος ότι αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της χώρας και την ατμομηχανή της εθνικής οικονομίας.

Με καλά μελετημένο σχεδιασμό, στρατηγική και σκληρή δουλειά καταφέραμε να αντιμετωπίσουμε όλες τις ανασταλτικές για τον τουρισμό συνέπειες που προκάλεσαν οι πολλαπλές κρίσεις το 2022 (παραλλαγή Όμικρον, ακρίβεια, πληθωρισμός, ενεργειακό, κλειστές οι αγορές της Ρωσίας και της Κίνας).

Πριν προκύψουν αυτές οι κρίσεις, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης είχε θέσει τον πήχη για ταξιδιωτικά έσοδα στα 15 δισ. ευρώ. Όχι μόνο μπορέσαμε να πιάσουμε τον αρχικό στόχο αλλά και να τον ξεπεράσουμε φτάνοντας τα 18 δισ.

Πρόκειται για «ζεστό χρήμα» που τόνωσε μετά από πολλά χρόνια τα καταλύματα και την εστίαση- με τους τζίρους τους κατά τη διάρκεια της σεζόν να ξεπερνούν ακόμα και τους αντίστοιχους του «ανέφελου» 2019 σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ.- τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αλλά και τον πρωτογενή τομέα που τις εφοδιάζει με τα προϊόντα του, τον κατασκευαστικό κλάδο- καθώς πλέον 8 στις 10 επενδύσεις που γίνονται στην Ελλάδα είναι τουριστικές- και τα εκατοντάδες επαγγέλματα που εφάπτονται τον τουρισμό.

Ταυτόχρονα, το υπερπλεόνασμα των 3 δισ. ευρώ από τον τουρισμό θα στηρίξει την εθνική οικονομία, έτσι ώστε η κυβέρνηση να μπορέσει να ενισχύσει τους οικονομικά αδύναμους, όσους δεν έχουν ή δεν μπορούν, αυτή τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε.

Επομένως, κάνοντας τον απολογισμό του 2022 μπορούμε να πούμε ότι ο πρωταρχικός μας στόχος για ενίσχυση της μέσης ελληνικής οικογένειας, επιτεύχθηκε. Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου έγινε πράξη, καθώς ξεκίνησε τον Μάρτιο- νωρίτερα από ποτέ- και επεκτάθηκε μέχρι το τέλος του έτους. Την περίοδο των εορτών οι χειμερινοί προορισμοί υποδέχθηκαν όχι μόνο Έλληνες, αλλά και ξένους τουρίστες, η Αθήνα ήταν γεμάτη με ταξιδιώτες από ΗΠΑ, Ισραήλ, Ολλανδία, Βέλγιο κ.α., πολλοί ταξιδιώτες από τα Βαλκάνια προτίμησαν για τις χριστουγεννιάτικες διακοπές τους τη Θεσσαλονίκη, ενώ η κρουαζιέρα έφτασε μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου.

Στο πλαίσιο ενίσχυσης των χειμερινών/ορεινών προορισμών και off season, προχωρήσαμε μαζί με τον ΕΟΤ σε συμφωνίες με 10 αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να συνεχίσουν τις πτήσεις τους τούς μήνες Νοέμβριο-Δεκέμβριο- Ιανουάριο- Φεβρουάριο- Μάρτιο. Επιπλέον, στα τέλη Γενάρη πραγματοποιήθηκε νέα κλήρωση του προγράμματος «Τουρισμός για Όλους» για 125.000 άυλες ψηφιακές κάρτες, έτσι ώστε οι δικαιούχοι να τις χρησιμοποιήσουν τους επόμενους μήνες, ενώ η κυβέρνηση διέθεσε 100 εκατομμύρια ευρώ μέσω του προγράμματος «Εξοικονομώ- Επιχειρώ» για την ενεργειακή αναβάθμιση ορεινών καταλυμάτων κάτω των 150 κλινών και επέκταση του ΕΣΠΑ για ένα επιπλέον έτος.

Τα αποτελέσματα της πολιτικής που υλοποιήσαμε δεν επιδρούν ευεργετικά στην οικονομία μόνο για φέτος.

Η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος που πετύχαμε το 2022 με αποτέλεσμα το brand Ελλάδα να είναι 5ο στον κόσμο, έφερε στη χώρα μια πραγματική «επενδυτική άνοιξη». Παγκόσμιοι κολοσσοί έρχονται και επενδύουν στη χώρα μας σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, τουριστικούς λιμένες και θεματικά πάρκα. Ταυτόχρονα αξιοποιούμε όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία (Ταμείο Ανάκαμψης, ΠΔΕ, ΕΣΠΑ) για νέα έργα και υποδομές με στόχο την περεταίρω τουριστική αναβάθμιση και την ανάπτυξη του βιώσιμου τουρισμού.

Το 2022 ήταν μια χρονιά με πολλές δυσκολίες, αλλά τα καταφέραμε κόντρα στις δυσοίωνες προβλέψεις. Το 2023 θα πρέπει και πάλι να αντιμετωπίσουμε σκοπέλους, όμως με πολλή και ομαδική δουλειά και συγκεκριμένη στρατηγική θα καταφέρουμε και φέτος να έχουμε μια ισχυρή τουριστική περίοδο.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ