CNN Greece
Λάουρα Μπονοντσίνι. Επικεφαλής Facebook στη ΝΑ Ευρώπη
Video: Λάουρα Μπονοντσίνι. Επικεφαλής Facebook στη ΝΑ Ευρώπη

Το Facebook είναι χωρίς αμφιβολία το δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο με δισεκατομμύρια χρήστες σε όλο τον πλανήτη. Είναι όμως και ένα σημαντικό εργαλείο για τις επιχειρήσεις που είδαν μέσα από αυτό έναν νέο τρόπο μάρκετινγκ, αποτελεσματικό και σίγουρα πιο φθηνό. Για όλα αυτά μιλήσαμε με την Λάουρα Μπονοντσίνι, επικεφαλής του Facebook για Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρο και Μάλτα.

Διαβάστε επίσης

Κυρία Μπονοντσίνι σας ευχαριστώ που είστε μαζί μας στο CNN Greece. Γιατί ήρθε εφέτος το Facebook στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και τι μας παρουσιάσατε;

Είμαστε πολύ περήφανοι που ήρθαμε στη Θεσσαλονίκη γιατί αυτό είναι το μέρος όπου έρχονται χιλιάδες επιχειρήσεις και άνθρωποι για να βρουν περισσότερες πληροφορίες για τις μεγάλες επιχειρήσεις όπως η δική μας. Πολλές εταιρίες επισκέφτηκαν τον χώρο μας να μας ρωτήσουν για καλές πρακτικές και πως άλλες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το Facebook για να αναπτυχθούν. Αλλά επίσης μας επισκέφτηκαν και πολλοί πολίτες που ήθελαν να μάθουν περισσότερα πράγματα όπως για παράδειγμα για τη συμβολή που έχει το Facebook στην κοινωνία.

Για παράδειγμα ενεργοποιηθήκαμε πολύ στις πρόσφατες πυρκαγιές στην Αττική, αναπτύσσουμε προγράμματα και σχέδια για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να βρουν αυτό που χρειάζονται. Επίσης ο κόσμος δοκιμάζει πάρα πολύ το oculus που είναι πολύ ενδιαφέρουσα καινοτομία όσων αφορά την εικονική πραγματικότητα και αν δεν το έχετε δοκιμάσει σας παροτρύνω να το κάνετε και να ανακαλύψετε το Jurasic park για παράδειγμα.

Μιλήσατε για επιχειρήσεις. Πώς μπορεί το Facebook να βοηθήσει ως εργαλείο, τις επιχειρήσεις;

Ξέρουμε ότι το 99,8% των ελληνικών επιχειρήσεων είναι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που έχουμε είναι ότι το 89% των 5,3 εκατομμυρίων Ελλήνων χρηστών του Facebook είναι συνδεδεμένοι με τουλάχιστον μία επιχείρηση στο Facebook.
Αλλά ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι ότι πολλές από τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είναι συνδεδεμένες με ανθρώπους εκτός Ελλάδας, κυρίως από Γερμανία, Βρετανία, Ιταλία και Βουλγαρία.

Πιστεύουμε ότι το Facebook κρύβει μια μεγάλη ευκαιρία γι αυτές τις επιχειρήσεις να αναπτυχθούν διεθνώς. Γιατί;
Γιατί είναι ένα εργαλείο εύκολο στη χρήση του, προσβάσιμο, ιδιαίτερα για μικρές επιχειρήσεις, που έχουν μικρούς προϋπολογισμούς και θέλουν να δαπανούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Επίσης ακόμη ένα χαρακτηριστικό είναι πως το εργαλείο αυτό είναι μετρίσιμο που σημαίνει ότι ξέρεις που ακριβώς πάει η επένδυσή σου, και αυτός είναι ένας τρόπος εκδημοκρατισμού της πρόσβασης στο μάρκετινγκ και βλέπουμε πολύ καλά αποτελέσματα

Είστε υπεύθυνη του Facebook για Ιταλία, Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα. Διαφέρουν οι Έλληνες χρήστες από τους χρήστες των άλλων χωρών;

Έχουμε 2,2 δισεκατομμύρια χρήστες από όλο τον κόσμο και ο στόχος μας είναι να έχουν όλοι πρόσβαση στη χρήση του και να χτίζουν διεθνείς κοινότητες. Φυσικά κάθε χώρα χρησιμοποιεί το Facebook με τον δικό της τρόπο. Αυτό στο οποίο θέλουμε να εστιάσουμε δουλεύοντας στην Ελλάδα, είναι να δημιουργήσουμε συνέργειες με εξαγωγείς, με ενώσεις μικρών επιχειρήσεων, με οργανισμούς για παιδιά, για να καταλάβουμε καλύτερα τι είναι αυτό στο οποίο θα πρέπει να εστιάσουμε, ώστε να έχουμε Έλληνες χρήστες και να είμαστε σίγουροι ότι χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μας με ασφάλεια.

Σαν δημοσιογράφος με ενδιαφέρει το πώς αντιμετωπίζουμε τα Fake news και τους ψεύτικους λογαριασμούς. Είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για τη δουλειά μας. Τι μπορείτε να κάνετε για την αντιμετώπιση των ψεύτικων ειδήσεων και λογαριασμών, όλο δηλαδή αυτόν τον παράλληλο κόσμο που υπάρχει μέσα στο Facebook

Η παραπληροφόρηση είναι ένα βασικό ζήτημα για εμάς γιατί ένας από τους στόχους της πλατφόρμας μας είναι ότι ο κόσμος θα έχει πρόσβαση σε πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν. Δουλεύουμε πολύ σκληρά για να αντιμετωπίσουμε την παραπληροφόρηση, δημιουργώντας πυλώνες. Ο πρώτος πυλώνας είναι να αντιμετωπίζουμε τους ψεύτικους λογαριασμούς τους οποίους αναφέρατε και χρησιμοποιούμε τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να απενεργοποιούνται αυτόματα αυτοί οι λογαριασμοί ακόμη και πριν δημιουργηθούν. Κάνοντας αυτό προσπαθούμε να προλάβουμε όσο το δυνατό περισσότερο την κατάχρηση της πλατφόρμας μας.

Ο δεύτερος είναι να σιγουρευτούμε ότι δεν δίνουμε κίνητρα σε ανθρώπους για να βγάζουν χρήματα από τις ψεύτικες ειδήσεις καθώς έχουμε ανακαλύψει ότι ο πιο σημαντικός λόγος για τη διασπορά των ψευδών ειδήσεων είναι τα χρήματα. 

Για αυτό εστιάζουμε στη διαφήμιση. Αν λοιπόν κάποιοι προωθούν μέσω διαφημίσεων ιστοσελίδες πολύ χαμηλής ποιότητας, ή πληροφορίες που δεν είναι πραγματικές, σιγουρευόμαστε ότι θα απενεργοποιηθούν.
Τρίτον φροντίζουμε ότι η παραπληροφόρηση θα κατέβει από την στήλη των ειδήσεων των χρηστών και για να το πετύχουμε αυτό χρησιμοποιούμε μηνύματα που έρχονται σε εμάς από τους ίδιους τους χρήστες, αλλά επίσης συνεργαζόμαστε με τους συναδέλφους σας τους δημοσιογράφους για να βεβαιωθούμε ότι χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, έτσι ώστε να δίνεται προτεραιότητα στο περιεχόμενο από επαγγελματίες.

Τέλος φροντίζουμε ώστε οι χρήστες να έχουν πρόσβαση σε περιεχόμενο και αρκετές πληροφορίες ώστε να είναι σε θέση να καταλαβαίνουν μόνοι τους ποιες ειδήσεις είναι ψεύτικες και ποιες όχι, τους δίνουμε εργαλεία και αυτό είναι κάτι στο οποίο θα συνεχίζουμε να εστιάζουμε και στο μέλλον.


Διαβάστε επίσης

Ποιους ευνόησε τελικά η εφαρμογή του GDPR;

Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης σας βρίσκει την ιδανική μπέιμπι σίτερ

Θα έχει το Facebook την (κακή) τύχη του Yahoo;

«Πυρά» κατά του Facebook για «νυφοπάζαρο» που στήθηκε στην πλατφόρμα