FOCUS

Αποχή των εξεταστών: Οι εξετάσεις προγραμματίζονται αλλά δεν γίνονται

Αποχή των εξεταστών: Οι εξετάσεις προγραμματίζονται αλλά δεν γίνονται
Eurokinissi/ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Συνεχίζεται για τέταρτη εβδομάδα η αποχή των εξεταστών διπλωμάτων οδήγησης, με αποτέλεσμα χιλιάδες υποψήφιοι να βρίσκονται στον «πάγο», παρ’ ότι οι εκπαιδευτές καταθέτουν κανονικά τα έγγραφά τους. Για το ζήτημα αυτό καθώς και τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών στα διπλώματα μιλά στο CNN Greece ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος.

Αναφορικά με την διεξαγωγή των εξετάσεων, όπως σημειώνει ο κ. Ζωγράφος, δεν θα γίνουν ούτε την επόμενη εβδομάδα, ωστόσο οι επίσημες ανακοινώσεις θα γίνουν αύριο Παρασκευή.

«Αυτή τη στιγμή το πιο τρομακτικό είναι ότι δεν λένε στον κόσμο να μην προγραμματίζει εξετάσεις. Εμείς βγάλαμε ένα δελτίο Τύπου και είπαμε, “βρε παιδιά εφόσον προγραμματίζετε τις εξετάσεις εξασφαλίστε τουλάχιστον ότι θα γίνουν”. Πηγαίνουν οι εκπαιδευτές στις εφετηρίες μαζί με τους μαθητές και περιμένουν να έρθουν οι εξεταστές και δεν έρχονται. Πρόκειται για μια απαξίωση της αξιοπρέπειας και του υποψηφίου μαθητή αλλά και του εκπαιδευτή. Αυτό είναι το κυρίαρχο ζήτημα. Οι εξεταστές τελούν σε μια μορφή αποχής άρα λοιπόν δεν μπορούν να γίνουν εξετάσεις ούτε αυτή τη βδομάδα και πιστεύω πιθανόν ούτε και την επόμενη.

Ο υπουργός ήδη έχει υποσχεθεί ότι αρχές του Νοέμβρη θα καταθέσει το νέο σύστημα εξέτασης στη Βουλή και παράλληλα θα τους δώσει το αντίστοιχο επίδομα το οποίο παίρνανε μέχρι τώρα σαν αποζημίωση για τις εξετάσεις. Περιμένουμε να βγει λευκός καπνός από το υπουργείο».

Αναφορικά με τους λόγους της αποχής των εξεταστών, όπως εξηγεί ο κ. Ζωγράφος:

Απεργούν διότι το κράτος δεν τους δίνει ένα επίδομα πρόσθετο εργασίας σε σχέση με την αξιολόγηση των οδηγών. Αυτό το επίδομα έχει καταργηθεί βάσει μνημονίου και δεν μπορεί να υπάρχει κάποιος κωδικός για να μπορέσουν να τον πάρουν πίσω. Για αυτό απέχουν και ζητούν να δοθεί κάποιο αντίστοιχο κονδύλι για να μπορέσουν να συνεχίσουν το έργο των εξετάσεων. Πρόκειται για ένα ειδικό έργο που κάνουν εξεταστές.

Αναφορικά με τις αλλαγές που προωθεί ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, για την εξέταση του υποψήφιοι οδηγού χωρίς τον εκπαιδευτή και με έναν μόνο εξεταστή, στη θέση του συνοδηγού, αναφέρει πως «το νομοσχέδιο του υπουργείου είναι στη σωστή κατεύθυνση. Δηλαδή το ότι αυτή τη στιγμή βγαίνει ο εκπαιδευτής από το αυτοκίνητο και στην ουσία η εξέταση γίνεται μόνο με τον εξεταστή είναι καταρχήν ένα θετικό βήμα. Μόνο που είναι μετέωρο.

Όπως επισημαίνει το ζήτημα που προκύπτει είναι το «ποιοι θα είναι οι εξεταστές; Θα είναι οι ίδιοι που είναι σήμερα; Θα είναι οι εξεταστές που δεν έχουν καμία εξειδίκευση και καμία σχέση με την κοινωνία της πληροφορίας και την εκπαίδευση; Ή θα είναι ένα νέο σώμα εξεταστών το οποίο θα έχει ως παρασκήνιο την εκπαίδευση και θα μπορεί μέσα από εκεί να αξιολογήσει με συνέπεια τον κάθε μαθητή;».

Οι πρόταση που έχει κάνει ο Σύλλογος προς την διοίκηση του υπουργείου είναι να γίνεται η αξιολόγηση του κάθε μαθητή με την μορφή του τσεκ απ, δηλαδή 54 θεματικές ενότητες στις οποίες αξιολογείται ο εξεταζόμενος με διαφορετικό πολλαπλασιαστή και στο τέλος να προκύπτει ένας αλγόριθμος ο οποίος θα αξιολογεί εάν αυτός ο μαθητής μπορεί να βγει στο δρόμο ή όχι.

«Την αναλύσαμε στον υπουργό αυτή τη στιγμή όμως ο κ. Σπίρτζης κάνει μόνο το πρώτο κομμάτι. Δηλαδή βγάζει τον εκπαιδευτή από το αυτοκίνητο. Είναι ένα βήμα, δειλό αλλά καλό. Αν κάνει και το επόμενο, δηλαδή ένα σώμα εξεταστών που θα είναι όντως σώμα εξεταστών και όχι σώμα υπαλλήλων που δεν έχουν τι άλλο να κάνουν, τότε έχει πετύχει το 80%».

Στην ερώτηση γιατί θεωρεί πως είναι καλό βήμα ο δάσκαλος να μην βρίσκεται στο αυτοκίνητο, απαντά:

«Για τον απλούστατο λόγο ότι εμείς δεν έχουμε σχέση με την εξέταση αλλά με την εκπαίδευση. Το ότι μας έχουν εμπλέξει στην εξέταση είναι επειδή το υπουργείο Μεταφορών και οι Περιφέρειες δεν έχουν την δυνατότητα να προγραμματίσουν εξετάσεις.

Και λένε "φέρτε εσείς δάσκαλοι τα αυτοκίνητά σας, βρείτε μου και άτομα για να κάνουν τις εξετάσεις". Δεν είναι έτσι. Αν θέλει το υπουργείο, εμείς έχουμε προτείνει τις εξετάσεις να τις αναλάβουμε εμείς και οι εξετάσεις να αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το υπουργείο όμως δεν θέλει. Με αυτόν τον τρόπο μας έχουν κάνει όμηρους. Δηλαδή οι εκπαιδευτές οδήγησης είναι όμηροι του υπουργείου Μεταφορών και της Περιφέρειας. Οι φροντιστές που διδάσκουν τα παιδιά για τις Πανελλήνιες, πηγαίνουν στις εξετάσεις μαζί με τον μαθητή;

Θεωρούμε ότι το δίπλωμα οδήγησης με την μορφή που είναι τώρα είναι ξεπερασμένο. Έχουμε καταθέσει πρόταση για το δίπλωμα κινητικότητας το οποίο θα έχει να κάνει με την επάρκεια ενός ατόμου να χρησιμοποιεί το δρόμο από το δημοτικό, το γυμνάσιο, το λύκειο. Ως πεζός, ως ποδηλάτης, ως οδηγός μηχανοκίνητου οχήματος».

Ηλικιωμένοι οδηγοί

Στη σημαντική αλλαγή που προβλέπει ότι οι ηλικιωμένοι οδηγοί θα πρέπει να δώσουν ξανά εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης μόλις συμπληρώσουν το 74ο έτος της ηλικίας τους και μάλιστα να επαναλαμβάνουν την διαδικασία κάθε τρία χρόνια ο κ. Ζωγράφος εξηγεί πως

Η διαδικασία που έχει δημιουργήσει το υπουργείο δεν έχει επιστημονική βάση και αυτό το οποίο θα μπορούσε να κάνει είναι ένα απλό πράγμα που προτείναμε. Δηλαδή μια επικαιροποίηση γνώσεων των οδηγών από τα 60 και μετά. Δηλαδή να γίνεται ένας έλεγχος των δεξιοτήτων των οδηγών και παράλληλα, εφόσον χρειάζεται, να γίνεται αξιολόγηση, με χρήματα που δεν θα πληρώνει ο συνταξιούχος.

Μάλιστα, ο Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης προτείνει την δημιουργία ενός Ταμείου Κινητικότητας από όπου θα μπορούν όλοι όσοι θα πρέπει να επανεξεταστούν ή να επιμορφωθούν, να παίρνουνε τα χρήματα.

«Εμείς και ως Πανελλήνιος Σύλλογος έχουμε πει στις ομάδες συνταξιούχων ότι δωρεάν θα κάνουμε μια επικαιροποίηση γνώσεων για όποιον ηλικιωμένο θα έχει ανάγκη, δωρεάν».

«Τον υπουργό αυτή τη στιγμή τον ενδιαφέρει άμεσα να λύσει το θέμα των εξετάσεων. Το θέμα των 74αρηδων αλλά και των 55άρηδων οδηγών λεωφορείου έχει παγώσει διότι οι διαδικασίες επιλογής των εξεταστών έχουν βραχυκυκλώσει», καταλήγει ο κ. Ζωγράφος

ΔΗΜΟΦΙΛΗ