O Άβι Ισαχαρόφ αποκαλύπτει πού θα διαδραματίζεται η επόμενη σεζόν του Fauda

Το Fauda είναι μια από τις πιο δημοφιλείς σειρές του Netflix και γνωρίζει μεγάλη επιτυχία και στη Ελλάδα. Καθώς ως σενάριο πραγματεύεται τις σχέσεις Ισραηλινών και Παλαιστινίων στη Δυτική Όχθη είναι επόμενο να έχει φίλους αλλά και επικριτές οι οποίοι το βλέπουν ως ένα ακόμη εργαλείο προπαγάνδας. 

Διαβάστε επίσης

Δημιουργός του Fauda είναι ο Άβι Ισαχαρόφ ένας από τους πιο αναγνωρισμένους Ισραηλινούς δημοσιογράφους με βραβευμένα βιβλία και πολυετή εμπειρία ως ρεπόρτερ της Haaretz και άλλων μέσων σε θέματα Μέσης Ανατολής και στο παλαιστινιακό. Κάνοντας στροφή από τη δημοσιογραφία στο σενάριο και τη μικρή οθόνη, ο Άβι Ισαχαρόφ έβαλε όλη του την εμπειρία από τα χρόνια της δουλειάς του στο Fauda. Τον συναντήσαμε πρόσφατα και τον ρωτήσαμε τι είναι αυτό που κάνει αυτή τη σειρά τόσο επιτυχημένη τη στιγμή που διαπραγματεύεται ένα τόσο καυτό θέμα.

Άβι ξέρεις το Fauda είναι πολύ δημοφιλής σειρά στην Ελλάδα. Καταρχάς πότε θα είναι on line η επόμενη σεζόν;

Το πλάνο προβλέπει ότι θα προβληθεί στο Ισραήλ τον Οκτώβριο του 2019 και νομίζω ότι στο Netflix θα είναι διαθέσιμη δύο ή τρεις μήνες μετά.

Δώσε μας μια είδηση για το τι να περιμένουν οι φίλοι της σειράς.

(Γέλια) Είδατε τι συνέβη στην περιοχή τις τελευταίες ημέρες (εννοώντας την κλιμάκωση της έντασης στη Γάζα). Αυτό που θα δούμε θα διαδραματίζεται στην ίδια γειτονιά…

Γιατί πιστεύεις ότι είναι τόσο δημοφιλής αυτή η σειρά;

Αναρωτιέμαι και εγώ εδώ και πολύ καιρό γιατί. Δεν περίμενα τέτοια επιτυχία τόσο στο Ισραήλ όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Ο Λίορ Ράζ o πρωταγωνιστής της ιστορίας τώρα που μιλάμε είναι στα Αραβικά Εμιράτα και όπως μου λέει κάθε τρεις και λίγο τον σταματούν στο δρόμο και του λένε για το Fauda. Και είναι αραβική χώρα. Αραβική σουνιτική χώρα. Προσπαθώ λοιπόν και εγώ να δώσω απάντηση στο γιατί είναι τόσο δημοφιλής. Νομίζω ότι πετύχαμε κάτι με μεγάλη ακρίβεια, στο σωστό χρόνο και τόπο. Πιστεύω ότι είναι μια έντιμη σειρά που δεν προέρχεται από επαγγελματίες σεναριογράφους αλλά από ανθρώπους που έζησαν τα γεγονότα στην πηγή τους και είδαν με τα ίδια τους τα μάτια τα πράγματα και μετάφεραν την εμπειρία τους στην οθόνη. Νομίζω ότι μερίδιο στην επιτυχία έχει επίσης το γεγονός ότι δεν προσπαθήσαμε να κρίνουμε, στο στιλ αυτό είναι καλό, αυτό είναι κακό κτλ.
Πήραμε τους καλούς και τους κάναμε κακούς, πήραμε μετά τους κακούς και τους κάναμε καλούς, κάτι που μπέρδεψε τους θεατές αλλά ταυτόχρονα κέντρισε την περιέργεια τους, για τη άλλη πλευρά.

fauda1

Στις δύο πρώτες σεζόν οι κακοί ήταν δύο μουσουλμάνοι. Ο ένας με σχέσεις με τη Χαμάς - από την οποία ξέφυγε και δεν υπάκουε- και ένας από τη Συρία που είχε σχέσεις με τον ISIS. Γιατί δεν βλέπουμε και κάποιον εβραίο κακό;

Εννοείς τρομοκράτες εβραίους;

Ναι. Ή γενικά εβραίους, αυτό που λέμε στα σενάρια, «κακούς»

Νομίζω ότι η ομάδα Ισραηλινών πρακτόρων της ιστορίας μας δεν είναι και τόσο καλοί. Στη δεύτερη σεζόν, εκτελούν ανθρώπους, βασανίζουν κρατουμένους, ανατινάζουν με βόμβα τον σεΐχη χωρίς λόγο κτλ. Δεν είναι λοιπόν και τόσο καλοί. Αν τώρα μιλάς για τρομοκράτες νομίζω το να δει κανείς μια ιστορία που να έχει εβραίους τρομοκράτες- και υπάρχουν εβραίοι τρομοκράτες - αυτό αξίζει να γίνει μια διαφορετική σειρά. Σε αυτή μιλάμε για μυστικούς στρατιώτες που έχουν αφομοιωθεί στον αραβικό πληθυσμό και αν θέλουμε να πάρει διαφορετική κατεύθυνση το έργο θα πρέπει να γίνει διαφορετική σειρά.

Πιστεύεις το Fauda βοηθά λίγο στην κατανόηση από την πλευρά του κοινού που βλέπει τη σειρά του τί ακριβώς συμβαίνει σε αυτή την περιοχή;

Όταν ξεκινήσαμε τη σειρά δεν είχαμε στόχους. Δοκιμάζαμε κάτι πιστεύοντας ότι δεν θα πετύχει. Και μετά, ξαφνικά είχε επιτυχία. Δεν ήταν λοιπόν ότι θέλαμε να πετύχουμε αυτό ή το άλλη ή να «ανοίξουμε τα μάτια του κοινού». Ξέρουμε ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί, αλλά πετύχαμε σε ένα πράγμα. Στο ότι κάναμε τον κόσμο να σκεφτεί. Ίσως δεν τον πείσαμε, ίσως δεν τον κάναμε να αλλάξει γνώμη, ίσως δεν άλλαξε ούτε μια άποψη από αυτές που είχε. Αλλά αυτός που είδε τη σειρά νομίζω ότι θα αναρωτήθηκε: «Είναι δυνατό να συμβαίνουν αυτά; Μήπως αυτοί οι τύποι από την άλλη πλευρά δεν είναι τόσο κακοί; Μήπως αυτοί οι τύποι στην ισραηλινή πλευρά δεν είναι τέρατα;»
Το έχω ακούσει αυτό και από Παλαιστινίους και από Ισραηλινούς. Τώρα όσων αφορά τον υπόλοιπο κόσμο η ιστορία δεν τους αγγίζει τόσο γιατί δεν ζουν σε αυτή τη χώρα. Παλαιστίνιοι και Ισραηλινοί ζουν τη σύγκρουση καθημερινά. Είναι έξω από την πόρτα τους, έξω από το παράθυρό τους και με το να τους κάνουμε να ανοίξουν τα μάτια και τα αυτιά τους και να ακούσουν αραβικά ή εβραϊκά για σαράντα λεπτά και να ρίξουν μια ματιά στην άλλη πλευρά νομίζω ότι πετύχαμε πολλά.

Ξέρεις αν Παλαιστίνοι από τη Χαμάς βλέπουν τη σειρά; Σου έχουν μιλήσει γι αυτό;

Ξέρω ότι κάποιοι από τη Χαμάς βλέπουν τη σειρά. Άνθρωποι της Χαμάς επικοινώνησαν μαζί μου και μου ζήτησαν links για να δουν τη σειρά γιατί έμαθαν γι αυτή. Είχα συναντήσει κάποια στιγμή έναν από τους αξιωματούχους της Χαμάς στη Δυτική Όχθη στο γραφείο του και ήταν μαζί με τον βοηθό του. Και γυρίζει και μου λέει: «Δεν είναι ακριβώς έτσι αλλά είναι δυνατό. Είναι καλό.»
Δεν είναι 100% ακριβές. Είναι σειρά μυθοπλασίας. Παίρνει την πραγματικότητα και τη φαντασία και τα ενώνει. Κάποιοι Παλαιστίνιοι που στο Ισραήλ θεωρούνται τρομοκράτες βλέπουν τη σειρά. Σε κάποιους αρέσει σε κάποιους άλλους όχι.
Πριν δύο μέρες είχαμε πάλι γεγονότα στη Γάζα και μου θύμισε αυτό πολύ τη δουλειά που κάνουμε για την τρίτη σεζόν. Όπου και να πάμε ότι και να κάνουμε διαπιστώνουμε ότι η πραγματικότητα είναι πάντα πιο σκληρή από τη μυθοπλασία. Όσο και αν προσπαθούμε να βάλουμε στο έργο την πιο τρελή μας φαντασία, η πραγματικότητα πάντα μας ξεπερνά.

Στη σειρά δεν βλέπουμε όλα εκείνα τα ηλεκτρονικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται πλέον σήμερα από τους εξελιγμένους στρατούς. Γιατί;

Το Fauda είναι η πιο «μη τεχνολογική», πρωτόγονη αντίστοιχη σειρά στον κόσμο. Σπάνια τους βλέπεις να «παίζουν» με τα κομπιούτερς και τα εξελιγμένα συστήματα παρακολούθησης. Προσπαθούμε να τα εντάξουμε περισσότερο όλα αυτά. Σε συζητήσεις με Ισραηλινούς από τις υπηρεσίες πληροφοριών αυτό που μας είπαν είναι ότι η σειρά μας έχει κολλήσει στη δεκαετία του ’80. Και είναι αλήθεια γιατί και οι δικές μας εμπειρίες είναι από τις δεκαετίες του ‘80 και του ’90. Μου θυμίζει τις δικές μου εμπειρίες από τη δουλειά μου ως δημοσιογράφος.

Δούλεψα 18 χρόνια ως δημοσιογράφος για διαφορετικά μέσα καλύπτοντας το Παλαιστινιακό και βλέπω σήμερα τους δημοσιογράφους που τα κάνουν όλα από το γραφείο τους ή από το κινητό τους. Δεν τους φθονώ. Αντίθετα. Σήμερα μπορούν να αντλήσουν τόσες πληροφορίες από αραβικά, εβραϊκά, αγγλικά μέσα και λογαριασμούς στο twitter ή άλλα δίκτυα.
Όταν δούλευα εγώ σαν δημοσιογράφος στη Μέση Ανατολή και για το Παλαιστινιακό έπρεπε να πάμε να συναντήσουμε ανθρώπους. Και οι νέοι δημοσιογράφοι μας ρωτάνε: «δηλαδή τι εννοείς; Πρέπει να μιλήσεις με πηγές; Πρέπει να συναντήσεις ανθρώπους; Γιατί να το κάνεις αυτό;»
Αυτό ήταν για μας το ενδιαφέρον και διασκεδαστικό αν θες της δουλειάς μας. Το να πηγαίνεις στη Δυτική Όχθη ή στη Γάζα και να συναντάς τους ηγέτες της Χαμάς προσωπικά. Να συναντάς τον Ισμαήλ Χανίγια. Προσωπικά τον έχω συναντήσει όπως και όλους τους ηγέτες της Χαμάς.
Και στην οθόνη λοιπόν αυτός είναι ο τρόπος για να κάνεις ενδιαφέρουσα μια σειρά για να μη βαριέται ο κόσμος.

Τι ρόλο έπαιξε το Netflix στην επιτυχία της σειράς;

Το Netflix την έκανε επιτυχία. Στο Ισραήλ αρχικά κανένας δεν ήθελε τη σειρά μέχρι που ήρθε μια εταιρία και την πήρε. Μετά την πήρε το Netflix και από τοπική επιτυχία έγινε διεθνής επιτυχία κάτι που ακόμη μας εκπλήσσει. Το Fauda είναι γυρισμένο σε δύο γλώσσες αραβικά και εβραϊκά. Πολλοί βλέπουν την μεταγλωττισμένη εκδοχή κάτι που δεν το θεωρώ καλή ιδέα. Νομίζω ότι σήμερα το κοινό είναι ανοιχτό και υπάρχει πολύς χώρος για ξένες σειρές, σε όλο τον κόσμο.


Διαβάστε επίσης

Η σειρά που εξόργισε την «Εκκλησία του Σατανά»-Μηνύσεις σε Netflix και Warner Bros

Netflix: με ολόκληρη σειρά από ντοκιμαντέρ αποτίνει φόρο τιμής στον Prince

Netflix: Δίνει ζωή ξανά στον Πινόκιο με την υπογραφή του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο

Είμαι ανάπηρη: η Σέλμα Μπλερ πάσχει από σκλήρυνση κατά πλάκας και συγκλονίζει