Οι γυναίκες της Ιαπωνίας «επαναστατούν» κατά μίας παράδοσης δεκαετιών που ορίζει πως πρέπει να χαρίζουν σοκολάτες στους άντρες την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου.

Στις 14 Φεβρουαρίου, οι εργαζόμενες πρέπει να δίνουν την επονομαζόμενη «giri choco» ή όποιο άλλο έδεσμα σοκολάτας σε άντρες συναδέλφους τους. Σε αγαπημένα τους άτομα οι Γιαπωνέζες πρέπει να δίνουν την «honmei choco».

«Η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου (στην Ιαπωνία) άλλαξε εντελώς μορφή ώστε να αποτελεί σύμβολο της ιαπωνικής πατριαρχίας», σημείωσε ο Jeff Kingston, ακαδημαϊκός του Πανεπιστημίου του Τόκιο.

Φέτος, όμως, οι γυναίκες αλλάζουν τα δεδομένα και λαμβάνουν δραστικά μέτρα κατά των επιταγών μίας καταπιεστικής παράδοσης.

Έρευνα που έγινε πρόσφατα σε ένα εμπορικό κέντρο του Τόκιο έδειξε πως 60% των γυναικών θα αγοράσει σοκολάτες όχι για να τις δώσει σε κάποιον άντρα, όμως, αλλά για τον εαυτό τους. Ένα ποσοστό της τάξης του 35% δήλωσε πως θα τηρήσει την παράδοση και θα γλυκάνει τους συναδέλφους του.

AP 854759323964

Πηγή: AP Photo/Koji Sasahara

Όφελος για τη σοκολατοβιομηχανία

Ο εορτασμός της Ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου στην Ιαπωνία ξεκίνησε το 1958. Η ιαπωνική εταιρεία ζαχαροπλαστικής Mary Chocolate ήταν αυτή που ξεκίνησε την παράδοση της σοκολάτας, η οποία αντιβαίνει, σαφώς, στις δυτικές συνήθειες που ορίζουν πως οι άντρες είναι αυτοί που αγοράζουν σοκολάτες για τις αγαπημένες τους.

Τη δεκαετία του ’80 η σοκολατοβιομηχανία σκέφτηκε πως θα είναι πρέπον οι άντρες να… επιστρέψουν τη χάρη στις γυναίκες. Έτσι θεσπίστηκε η Λευκή Ημέρα που εορτάζεται στις 14 Μαρτίου. Φυσικά η ιδέα αύξησε κατακόρυφα τις πωλήσεις τους.

Διαβάστε επίσης: 
Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου: H Google τιμάει τη γιορτή των ερωτευμένων 
Μυστήριο με το θάνατο ακτιβίστριας: «Δεν ήταν έγκυος, πώς να κάνει άμβλωση;»
Ο σεισμός - «μυστήριο» στην Τουρκία: Διήρκησε 50 ημέρες και… δεν το κατάλαβε κανείς

Την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, σύμφωνα με το Nagoya International Center, οι πωλήσεις της σοκολάτας φτάνουν σε απίστευτα επίπεδα. Μόνο εκείνη την ημέρα καταγράφεται το ένα τέταρτο των ετήσιων πωλήσεων.

Οι Ιάπωνες το 2017 κατανάλωσαν σοκολάτες αξίας 5,39 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ξεπερνώντας τους Κινέζους και τους Ινδούς, πράγμα σημαντικό αν αναλογιστεί κανείς ότι ο πληθυσμός τους είναι μικρότερος.

AP 12021419953

Πηγή: AP Photo/Shizuo Kambayashi

Η απαγόρευση της giri choco

Το περασμένο Σάββατο, η Revolutionary Alliance of Unpopular People ή RAUP (Επαναστατική Συμμαχία Μη Δημοφιλών Ατόμων) διοργάνωσε την 12η ετήσια εκδήλωσή της κατά του «καπιταλισμού του ρομαντισμού».  

«Τιθέμεθα εναντίον εταιρειών που εκμεταλλεύονται μέρες όπως αυτή του Αγίου Βαλεντίνου για να δημιουργήσουν μία καταναλωτική κουλτούρα και να γεμίσουν τύψεις όσους δεν έχουν σχέση», σημείωσε ο Takeshi Akimoto, μέλος της ομάδας.

Η RAUP υπογραμμίζει και τους κινδύνους που κρύβει για την ψυχολογία των εργαζομένων η συνήθεια αυτή. Ουσιαστικά, όπως τονίζει, η διάθεσή τους καθορίζεται από το πόσες σοκολάτες θα λάβουν.

Είναι πολλές οι εταιρείες που έχουν απαγορεύσει την «giri choco», σημειώνοντας πως προκαλεί πολλά προβλήματα στις σχέσεις των εργαζομένων.

«Αν οι δημοφιλείς άντρες πάρουν όλες τις σοκολάτες, η ψυχολογία των άλλων πέφτει», εξηγεί η Kukhee Choo, ερευνήτρια σε Πανεπιστήμιο του Τόκιο. «Αυτό επηρεάζει το κλίμα σε μία εταιρεία».

 

Why Japanese women rebel against Valentine's day, but still buy chocolate, by Emiko Jozuka, CNN

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!